Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dm800 van geheel in het begin toen ie op de markt kwam.

Regelmatig stopt Cccam (gedeeltelijk) met werken.

Ik heb er nu de laatste openpli2 en cccam opgezet.

Alles werkt normaal, toch loopt Cccam nog regelmatig vast.

Na een dag of zo..., normaal moet dat toch weken kunnen draaien.

Wat kan hiervan toch de oorzaak zijn?

Of hebben jullie tips welk image en welke cccam stabielst lopen hierop?

Geplaatst:

Hoi Tonskidutch,

wat bedoel je met CCcaminfo?

Bedoel je dan de file: CCcam.channelinfo?

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
CCcaminfo op de dream?
weg ermee
herstart hem helemaal
ciao

Cccaminfo is niet geinstalleerd.
Er is geen enkele bijkomende plugin geinstalleerd.
Openpli wordt gebruikt zoals 'm wordt geinstalleerd
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Welke OpenPli versie betreft het en welke versie van CCCam?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Welke OpenPli versie betreft het en welke versie van CCCam?

OpenPLi-2.0-beta-dm800-20110626

en heb al geprobeerd met cccam2.2.1 en ook al met cccam 2.1.4
Geplaatst:

Misschien zou je de log files van CCcam eens moeten inschakelen en bestuderen. Wellicht een netwerk of configuratie probleem en dan kunnen log files nogal verhelderend werken. CCcam zou inderdaad weken niet zo maanden in de lucht moeten kunnen blijven. Op mijn DM600 bleef ie zo een half jaar draaien dus je probleem zal inderdaad ergens anders kunnen liggen.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:

ik zoe eens een ander image rop zetten bv new enigma zit cccam ook ingebakken en dan kijken

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Met PLI zou het gewoon moeten werken en daarin kan je CCcam ook eenvoudig via het menu installeren. Als PLI je bevalt zou ik deze gewoon blijven gebruiken, want dat is diegene die bij mij super stabiel is. Je probleem hoeft helemaal niet in je image te zitten maar kan in een haperend netwerk zitten, slechte connector dus zou de logs bekijken.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:

CCam aanzetten.

Dreambox herstarten door de power button op de AB vast te houden en dan te kiezen voor herstart.

Als hij herstart is een keer de stroom eraf halen en weer booten.

Ik heb al vaker gemerkt dat wanneer ik dit niet deed hij de CCam niet vasthield.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Misschien een C- of F- lijntje ertussen zitten die de boel platgooit??? Het kan zomaar zijn dat er een foute Oscam verbining maakt...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Heb je een harde schijf/usb of een netwerk mount waarop je kan schrijven met de dm800? De logbestanden kunnen namelijk best groot worden. CCcam kan je stoppen via je afstandsbediening of met een killall commando voordat je opnieuw opstart. Zet in je CCcam.cfg de waarde DEBUG : yes in Als je via telnet inlogd op je dreambox en naar /usr/bin gaat (cd /usr/bin) en dan CCcam start met CCcam -d > cccam.log (of Cccam -d > /je netwerkmount/cccam.log dan wordt je log gevuld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen