Ga naar inhoud


[Triple Dragon] Slechts enkele transponders worden ingescand


RikH

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn oude hobby weer opgepakt en mijn Triple Dragon ontvanger uit de kast gehaald. Gister een Multytenne laten ophangen en signaal is goed. Op meter met ingebouwde tv alle 4 de satellieten beeld. Ook nog een Strong 8000 aangesloten en ook die scant alles netjes in.

 

Nu scant de Triple Dragon maar heel weinig kanalen in. Bepaalde transponders gaat goed maar op de 4 satellieten vind hij totaal maar 137 zenders. De zenders die hij vind gewoon goed storingsvrij beeld. Ik heb al verschillende images geprobeerd. Kwam nog een TDman uit 2010 tegen. Diseqc instelling zijn ook goed. Astra 19.2 op 1, Hotbird 13.0 op 2, Astra 23.5 op 3 en Astra 28.2 op 4.

 

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De transponders toevoegen van de zenders die je mist

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar Manual Scan ga en daar de gegevens van bijvoorbeeld Ned 1, 2 en 3 invul (12515 H) dan locked de tuner niet. Deze zenders kan ik dus niet handmatig toevoegen.

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

info Ned 1 via de blauwe knop

 

Astra 1

19,2 oost

12515

H

22002

5/6

 

Ik gebruik de laatste satlook settings.(staan nog op z,n site)

 

gr.

 

 

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze gegevens in Manual Scan gezet maar omdat de tuner niet locked kan hij geen zenders toevoegen. Ook de laatste satlook settings erin gezet maar overgroot gedeelte van de zenders geen signaal. Signaal is 100 procent zeker goed omdat ik op 3 verschillende bronnen (2 ontvangers en een meter) geen enkel probleem heb.

 

Vreemde is dat enkele zenders (SKY en ARD bijv.) gewoon werken. Ik denk nu in de richting van een defect in de Triple Dragon. Kan niks anders bedenken.

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er niet iets in de buurt wat stoort, een dect telefoon of zo iets.

 

Dat de triple dragon gevoeliger is, en eerder stoort?

 

De kern van de coax kabel kan er bij de td verder in dan bij de meeste andere ontvangers, (de rf connecter opnieuw aansluiten.)

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier thuis Plugwise systeem. Is om apparaten te schakelen en stroomverbruik te meten. Systeem is draadloos dus zou invloed kunnen hebben. Maakt gebruik van Zigbee techniek. Zou deze units eruit kunnen trekken alleen ben ik dan de meetgegevens kwijt.

 

Rf connector zit er goed in. Heb ook nog een line amplifier ertussen gezet maar helaas zonder resultaat.

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...