J33W33 Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Sinds gisteren heb ik op mijn oude maar vertrouwde Strong-8000 geen beeld meer op CanalDigitaal. Contact opgenomen omdat ik dacht dat ze weer aan het testen waren.. (beeld viel eerder deze week al eens weg) Na contact te hebben gehad met de klantenservice werd mij verzocht om een nieuwe gecertificeerde decoder te kopen. Nu vraag ik me af of het wel toegestaan is om dergelijke koppelverkoop in Nederland toe te passen. Ik voel me aardig bij de neus genomen omdat de decoder altijd prima heeft gewerkt maar nu CD het besluit heeft genomen een aantal veranderingen door te voeren ben ik (als betaald abonnee) de sjaak.. Zijn er meer personen die problemen hebben met de ontvangst sinds enkele dagen?
Zuppelan Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Er is geen koppelverkoop. Je kunt iedere ontvanger gebruiken die je wilt en er zijn geen aanwijzingen dat men bewust ontvangers saboteert. Als je echter een ontvanger koopt die gebreken vertoont is dat je eigen schuld, niet die van Canal Digitaal. Waarom denk je overigens dat je probleem bij Canal Digitaal ligt? Kan het niet zijn dat je ontvanger gewoon stuk is?
J33W33 Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: Zuppelan Er is geen koppelverkoop. Je kunt iedere ontvanger gebruiken die je wilt en er zijn geen aanwijzingen dat men bewust ontvangers saboteert. Als je echter een ontvanger koopt die gebreken vertoont is dat je eigen schuld, niet die van Canal Digitaal. Waarom denk je overigens dat je probleem bij Canal Digitaal ligt? Kan het niet zijn dat je ontvanger gewoon stuk is? Ik heb nooit problemen ondervonden met Canal Digitaal tot nu toe, de overige FTA kanalen werken allemaal prima..
Zuppelan Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Dan is er duidelijk iets aan de hand met je kaart, inderdaad. Kan je meer informatie geven, zoals welke zenders het niet doen en of je groene c.q. oranje kaart hebt? Kan je de datums van je kaart uitlezen?
J33W33 Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: Zuppelan Dan is er duidelijk iets aan de hand met je kaart, inderdaad. Kan je meer informatie geven, zoals welke zenders het niet doen en of je groene c.q. oranje kaart hebt? Kan je de datums van je kaart uitlezen? Alle zenders m.b.t. Canal Digitaal doen het niet meer.. Het betreft de oranje kaart. Canal Digitaal heeft aangegeven een nieuwe Smartcard per pmeer mee op. Het uitlezen van de Data kan ik al tijden niet meer.. Waarschijnlijk komt dit door mijn Firmware (Sattracker 4).. Ziet ernaar uit dat ik gewoon even moet wachten tot de nieuwe Smartcard op de mat ligt en vervolgens moet testen of het probleem door de Decoder of de Smartcard word veroorzaakt..
1pm Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Ik heb hier nog een strong 8000 staan en daar zit volgens mij oude firm op als ik de seca 3 kaart erin douw , draait alles gewoon geen probs . 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Heb je misschien een mogelijkheid om je kaart met een andere ontvanger te testen? Bij een kennis bijvoorbeeld? Dan weet je tenminste meteen waar het aan ligt. Ik doe de gok dat je geen updates ontvangt en de kaart dus 'steeds verloopt'.
Johan45 Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Mijn Strong 8000 met Sattracker 4 werkt nog prima. Misschien moet je even een video pidscan uitvoeren in het plus menu. Vult u rustig aan !!!
J33W33 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Heb je misschien een mogelijkheid om je kaart met een andere ontvanger te testen? Bij een kennis bijvoorbeeld? Dan weet je tenminste meteen waar het aan ligt. Ik doe de gok dat je geen updates ontvangt en de kaart dus 'steeds verloopt'. Ik heb het nog niet kunnen testen bij een kennis, wacht even tot ik de nieuwe Smartcard heb ontvangen van CD en dan zullen we zien of het daadwerkelijk aan de Smartcard ligt of aan mijn decoder. Mocht het aan de decoder liggen dan zal ik de oude Firmware er weer eens opgooien.. PIDScan heeft helaas niet geholpen.. Ik bedenk me net dat ik volgens mij een STRONG 8100 heb ipv een 8000 (echter staat dit wel op de behuizing van het kastje).
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: J33W33 Ik heb het nog niet kunnen testen bij een kennis, wacht even tot ik de nieuwe Smartcard heb ontvangen van CD en dan zullen we zien of het daadwerkelijk aan de Smartcard ligt of aan mijn decoder. Natuurlijk niet wachten, juist testen met je huidige kaartje. Dan weet je of CDS je een nieuwe kaart 'aansmeert' of niet.
J33W33 Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 Origineel bericht van: J33W33 Origineel bericht van: Tha Great Mac Heb je misschien een mogelijkheid om je kaart met een andere ontvanger te testen? Bij een kennis bijvoorbeeld? Dan weet je tenminste meteen waar het aan ligt. Ik doe de gok dat je geen updates ontvangt en de kaart dus 'steeds verloopt'. Ik heb het nog niet kunnen testen bij een kennis, wacht even tot ik de nieuwe Smartcard heb ontvangen van CD en dan zullen we zien of het daadwerkelijk aan de Smartcard ligt of aan mijn decoder. Mocht het aan de decoder liggen dan zal ik de oude Firmware er weer eens opgooien.. PIDScan heeft helaas niet geholpen.. Ik bedenk me net dat ik volgens mij een STRONG 8100 heb ipv een 8000 (echter staat dit wel op de behuizing van het kastje). Nieuwe Smartcard ontvangen en werkt het steeds voor geen meter.. Begin er nu aardig de pest in te krijgen en dan met name de 'wijsneuzen' bij de klantenservice die keer op keer hetzelfde verhaal ophangen.. Ik heb dus een Strong 8100 + Sattracker 4.0. Nu heb ik begrepen dat er meerdere personen zijn die deze decoder icm. Sattracker 4.0. draaien waar het beeld van Canal Digitaal wel gewoon werkt.. Hoe nu verder? Is er iemand die tips kan geven? Misschien terugflashen naar orginele firmware? Nieuwe decoder aanschaffen? zo ja, aanbevelingen? De zgn. 'kortingen' voor nieuwe hardware van CD ben ik niet echt over te spreken.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Eerst de kaartjes maar eens testen in de decoder van een bekende lijkt me.
Eduard07 Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 En een uurtje op SBS 6, of nog eens handmatig activeren op de site. En vooral eerst even diep adem halen en rustig blijven. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Cobus R Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 en zet er anders eerst eens org Firmware in ivm met activatie signaal. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
J33W33 Geplaatst: 11 juli 2011 Auteur Geplaatst: 11 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Heb je misschien een mogelijkheid om je kaart met een andere ontvanger te testen? Bij een kennis bijvoorbeeld? Dan weet je tenminste meteen waar het aan ligt. Ik doe de gok dat je geen updates ontvangt en de kaart dus 'steeds verloopt'. Ik heb bij enkele bekenden geïnformeerd en zij maken allen geen gebruik van Canal Digitaal en hebben zelfs geen 'slot' om de smartcard in te schuiven. Heb dus helaas niet de mogelijkheid om zowel de oude als de nieuwe smartcard te testen of ze het daadwerkelijk doen. -Johan45- Welke firmware heb jij erop staan? Ik zal de hele Strong eens opnieuw flashen met dezelfde firmware waar jij gebruik van maakt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen