Ga naar inhoud


Geen beeld op CD


J33W33

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb ik op mijn oude maar vertrouwde Strong-8000 geen beeld meer op CanalDigitaal.

Contact opgenomen omdat ik dacht dat ze weer aan het testen waren.. (beeld viel eerder deze week al eens weg)

 

Na contact te hebben gehad met de klantenservice werd mij verzocht om een nieuwe gecertificeerde decoder te kopen.

 

Nu vraag ik me af of het wel toegestaan is om dergelijke koppelverkoop in Nederland toe te passen.

Ik voel me aardig bij de neus genomen omdat de decoder altijd prima heeft gewerkt maar nu CD het besluit heeft genomen een aantal veranderingen door te voeren ben ik (als betaald abonnee) de sjaak..

 

Zijn er meer personen die problemen hebben met de ontvangst sinds enkele dagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is geen koppelverkoop. Je kunt iedere ontvanger gebruiken die je wilt en er zijn geen aanwijzingen dat men bewust ontvangers saboteert. Als je echter een ontvanger koopt die gebreken vertoont is dat je eigen schuld, niet die van Canal Digitaal.

 

Waarom denk je overigens dat je probleem bij Canal Digitaal ligt? Kan het niet zijn dat je ontvanger gewoon stuk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Er is geen koppelverkoop. Je kunt iedere ontvanger gebruiken die je wilt en er zijn geen aanwijzingen dat men bewust ontvangers saboteert. Als je echter een ontvanger koopt die gebreken vertoont is dat je eigen schuld, niet die van Canal Digitaal.

Waarom denk je overigens dat je probleem bij Canal Digitaal ligt? Kan het niet zijn dat je ontvanger gewoon stuk is?


Ik heb nooit problemen ondervonden met Canal Digitaal tot nu toe, de overige FTA kanalen werken allemaal prima..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Dan is er duidelijk iets aan de hand met je kaart, inderdaad.

Kan je meer informatie geven, zoals welke zenders het niet doen en of je groene c.q. oranje kaart hebt? Kan je de datums van je kaart uitlezen?


Alle zenders m.b.t. Canal Digitaal doen het niet meer.. Het betreft de oranje kaart.

Canal Digitaal heeft aangegeven een nieuwe Smartcard per pmeer mee op.
Het uitlezen van de Data kan ik al tijden niet meer.. Waarschijnlijk komt dit door mijn Firmware (Sattracker 4)..

Ziet ernaar uit dat ik gewoon even moet wachten tot de nieuwe Smartcard op de mat ligt en vervolgens moet testen of het probleem door de Decoder of de Smartcard word veroorzaakt..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Heb je misschien een mogelijkheid om je kaart met een andere ontvanger te testen? Bij een kennis bijvoorbeeld? Dan weet je tenminste meteen waar het aan ligt. Ik doe de gok dat je geen updates ontvangt en de kaart dus 'steeds verloopt'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Heb je misschien een mogelijkheid om je kaart met een andere ontvanger te testen? Bij een kennis bijvoorbeeld? Dan weet je tenminste meteen waar het aan ligt. Ik doe de gok dat je geen updates ontvangt en de kaart dus 'steeds verloopt'.


Ik heb het nog niet kunnen testen bij een kennis, wacht even tot ik de nieuwe Smartcard heb ontvangen van CD en dan zullen we zien of het daadwerkelijk aan de Smartcard ligt of aan mijn decoder.

Mocht het aan de decoder liggen dan zal ik de oude Firmware er weer eens opgooien..

PIDScan heeft helaas niet geholpen..

Ik bedenk me net dat ik volgens mij een STRONG 8100 heb ipv een 8000 (echter staat dit wel op de behuizing van het kastje).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: J33W33
Ik heb het nog niet kunnen testen bij een kennis, wacht even tot ik de nieuwe Smartcard heb ontvangen van CD en dan zullen we zien of het daadwerkelijk aan de Smartcard ligt of aan mijn decoder.

Natuurlijk niet wachten, juist testen met je huidige kaartje. Dan weet je of CDS je een nieuwe kaart 'aansmeert' of niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: J33W33
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Heb je misschien een mogelijkheid om je kaart met een andere ontvanger te testen? Bij een kennis bijvoorbeeld? Dan weet je tenminste meteen waar het aan ligt. Ik doe de gok dat je geen updates ontvangt en de kaart dus 'steeds verloopt'.


Ik heb het nog niet kunnen testen bij een kennis, wacht even tot ik de nieuwe Smartcard heb ontvangen van CD en dan zullen we zien of het daadwerkelijk aan de Smartcard ligt of aan mijn decoder.

Mocht het aan de decoder liggen dan zal ik de oude Firmware er weer eens opgooien..

PIDScan heeft helaas niet geholpen..

Ik bedenk me net dat ik volgens mij een STRONG 8100 heb ipv een 8000 (echter staat dit wel op de behuizing van het kastje).


Nieuwe Smartcard ontvangen en werkt het steeds voor geen meter.. Begin er nu aardig de pest in te krijgen en dan met name de 'wijsneuzen' bij de klantenservice die keer op keer hetzelfde verhaal ophangen..

Ik heb dus een Strong 8100 + Sattracker 4.0.
Nu heb ik begrepen dat er meerdere personen zijn die deze decoder icm. Sattracker 4.0. draaien waar het beeld van Canal Digitaal wel gewoon werkt..

Hoe nu verder? Is er iemand die tips kan geven?
Misschien terugflashen naar orginele firmware?
Nieuwe decoder aanschaffen? zo ja, aanbevelingen? De zgn. 'kortingen' voor nieuwe hardware van CD ben ik niet echt over te spreken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En een uurtje op SBS 6, of nog eens handmatig activeren op de site.

En vooral eerst even diep adem halen en rustig blijven. smile

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Heb je misschien een mogelijkheid om je kaart met een andere ontvanger te testen? Bij een kennis bijvoorbeeld? Dan weet je tenminste meteen waar het aan ligt. Ik doe de gok dat je geen updates ontvangt en de kaart dus 'steeds verloopt'.


Ik heb bij enkele bekenden geïnformeerd en zij maken allen geen gebruik van Canal Digitaal en hebben zelfs geen 'slot' om de smartcard in te schuiven.
Heb dus helaas niet de mogelijkheid om zowel de oude als de nieuwe smartcard te testen of ze het daadwerkelijk doen.

-Johan45-
Welke firmware heb jij erop staan? Ik zal de hele Strong eens opnieuw flashen met dezelfde firmware waar jij gebruik van maakt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...