Ga naar inhoud


[RE-9000HD] kan de re 9000 ook goed werken?


jaapplus

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: jaapplus
zijn er ook mensen bij wie alles goed werk?

Jawel, bij me eigen werkt de Rebox 9000 perfect.
Sinds ik eind maart verleden jaar de harddisk gewisseld heb voor een Western Digitaal. [Dus nu al 15 maanden geleden]heb ik geen problemen meer gehad, behalve verleden jaar met die erge hitte tijdens de zomer

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jaapplus
zijn er ook mensen bij wie alles goed werk?

De vraag is wel duidelijk maar de reden waarom jij de vraag stelt is onduidelijk.
Schijnbaar werkt de RE-9000 bij jouw niet goed, dus laat ons maar weten waarom jij deze vraag stelt.

...en om jouw vraag te beantwoorden, ja, ook bij mij functioneert de RE-9000 uitstekend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er ook een kopen maar ik twijfel nog.

maar ik lees steeds dat een hoop gebruikers er problemen mee hebben.

maar ik ben blij dat het mij jou niet zo is. een dat mag ook best vermeld worden dat. dat er ook tevreden gebruikers zijn.

 

Jaap plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het hangt ervan af, wat je verwacht van deze ontvanger.

 

De eerste versies software, ruim een jaar geleden hadden de nodige bugs.

 

Ondertussen zijn die opgelost, en is het een stabiele ontvanger, die prima werkt wanneer je een paar zaken goed regelt.

 

Problemen die anderen met deze ontvanger hebben zijn gedeltelijk terug te leiden naar welk type harddisk gebruikt is en de configuratie.

Wil je echt en opnemen en teglijk iets anders kijken zijn 2 antennekabels een must.

 

Ook zijn er de laatste tijd wat problemen, die ontstaan doordat gebruikers alternatieve software gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jaapplus
Ik wil er ook een kopen maar ik twijfel nog.
maar ik lees steeds dat een hoop gebruikers er problemen mee hebben.
maar ik ben blij dat het mij jou niet zo is. een dat mag ook best vermeld worden dat. dat er ook tevreden gebruikers zijn.

Jaap plus


Het is natuurlijk wel zo dat de meeste rebox bezitters zijn overgegaan op octagonsoftware omdat het apperaat niet naar tevredenheid werkte.en als ze het nu moesten overdoen dan namen ze wel een andere hdtuner,en dat is al vaak voorgekomen als je terug kijkt in het forum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Rebox met de laatste versie originele firmware. Dit werkt nu gewoon goed en ik heb weinig tot geen problemen. Ik denk dat als je de Rebox voor HTK (huis-tuin-keuken) gebruik wil hebben, deze gewoon doet wat je er van verlangt. Wil je (veel) meer, dan loop je tegen beperkingen en fouten op. Essentieel is een harddisk die wordt aangeraden, andere disks geven vaak problemen.

 

Ook de manier van behandelen is belangrijk, denk ik. Zet de Rebox 's avonds gewoon in deep stand by en niet in de normale standby(is nog goedkoper ook). De box start dan wat langzamer maar haalt wel wat 'troep' uit het geheugen waardoor alles beter werkt. Nadeel is dan weer wel dat de EPG opnieuw moet worden ingeladen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
...Nadeel is dan weer wel dat de EPG opnieuw moet worden ingeladen.

...maar dit is met de laatste nog door Rebox op te leveren FW waarschijnlijk verholpen omdat dan de 7-daagse EPG op de interne HDD wordt opgeslagen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

...maar dit is met de laatste nog door Rebox op te leveren FW waarschijnlijk verholpen omdat dan de 7-daagse EPG op de interne HDD wordt opgeslagen.

Klopt, maar dit werkt alleen dus voor de RE9000, het kan geen gebruik maken van de externe HD's, waardoor de overige decoders geen gebruik kunnen maken van deze functie.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: abrahamsat
Het is natuurlijk wel zo dat de meeste rebox bezitters zijn overgegaan op octagonsoftware omdat het apperaat niet naar tevredenheid werkte.en als ze het nu moesten overdoen dan namen ze wel een andere hdtuner,en dat is al vaak voorgekomen als je terug kijkt in het forum.


In de eerste versies software zaten wat fouten, die met alternatieve software reeds verholpen waren
De Rebox software heeft ondertussen ook deze verbeteringen aan boord en werkt tegenwoordig naar tevredenheid.

Diegenen die melden, dat je beter kunt overstappen, vergelijken de situatie van een jaar geleden, en hebben nagenoeg altijd de huidige software niet zelf getest.

In de laatste weken is het ook al herhaald voorgekomen, dat gebruikers die alternatieve software geïnstalleerd hadden weer snel terug gegaan zijn naar de originele Rebox software, omdat de alternatieve software problemen veroorzaakte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Diegenen die melden, dat je beter kunt overstappen, vergelijken de situatie van een jaar geleden, en hebben nagenoeg altijd de huidige software niet zelf getest.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik ben pas zeer recent gaan expirementeren (maandje) met een alternatieve firmware. Voor die tijd werkte de Rebox op zich goed, maar ik had problemen met aansturing van mijn dubbele TVV/CD kaart.
In mijn optiek zijn alternatieve firmwares dus ook precies gelijk aan de Rebox firmwares, je hebt simpelweg dezelfde bugs. Echter, zit er een radicaal verschil in en dat is de werking van de Softcam, dus de aansturing van de kaartsloten (en de plugin's, maar dat is meer een add-on)...
In de alternatieve firmwares wordt de softcam die de interne kaartlezer aanstuurt, goed onderhouden met een maandelijkse update. Dit is niet het geval in de originele Rebox firmware, deze bevat nog altijd dezelfde bugs als een tijd geleden.
Mijn problemen zijn dus opgelost met de alternatieve firmware (firmware versie maakt dus niets uit, het is de MCAS plugin die dit nu goed voor me heeft oplost).
Dus als je geen problemen hebt, dan volstaat de Rebox firmware prima.. Heb je problemen met voornamelijk decoderen, dan kan het een idee zijn om te kijken naar een alternatieve firmware met de MCAS plugin. Ik kan nu dus goed beide interne kaartsloten gebruiken voor een TVV & CD kaart, dit was vooralsnog nog niet mogelijk met de originele firmware en was hierdoor ook afhankelijk van een CAM die ook van geen meter draaide. Daarbij krijg ik nu ook gewoon goed de kaartupdates binnen op het bovenste slot, met de originele Rebox firmware heeft dit ook niet eerder goed gewerkt.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een goede, onderbouwde aanvulling, en uit eigen ervaring!

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
... maar ik had problemen met aansturing van mijn dubbele TVV/CD kaart.

Het mag duidelijk zijn dat het tegelijkertijd gebruiken van twee kaarten goed moet werken maar het komt naar mijn mening niet al te vaak voor dat twee kaarten tegelijkertijd gebruikt worden dus is dit voorbeeld niet geheel representatief.
Ik sluit me dan ook bij de opmerking van ceesv aan dat bij standaard gebruik de RE-8000/9000 met de huidige FW perfect functionerende ontvangers zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Het mag duidelijk zijn dat het tegelijkertijd gebruiken van twee kaarten goed moet werken maar het komt naar mijn mening niet al te vaak voor dat twee kaarten tegelijkertijd gebruikt worden dus is dit voorbeeld niet geheel representatief.
Ik sluit me dan ook bij de opmerking van ceesv aan dat bij standaard gebruik de RE-8000/9000 met de huidige FW perfect functionerende ontvangers zijn.

Dat klopt, het komt inderdaad niet veel voor.. maar het werkte niet goed als je wel deze combinatie gebruikt. Dus het is juist representatief in dit gesteld voorbeeld wink Als dit dus je probleem is; dan kan een alternatieve firmware oplossing geven en dat was de context van het verhaal.
Het is dan uiteindelijk toch ook mooi om te weten dat er meerdere wegen naar Rome leiden, kan voor andere ook handig zijn voor in de toekomst. Ook denk ik dat dit specifieke probleem gerelateerd is aan de RE9000, want de RE8500 zal wel weer een nieuwere revisie hebben van de softcam en misschien lost de originele firmware het ook binnenkort op.

Ik zal hierdoor ook niemand meteen de alternatieve firmware adviseren. Het kan dus alleen interessant voor de softcam, in dit specifieke geval, ook als je wilt expirementeren met de plugin's en kijken wat er hier mogelijk is, dan kan het interessant zijn (er zitten leuke dingen tussen wat een aanvulling voor je kan zijn).

Het plaatsen van deze alternatieve firmware is wel kinderspel geworden, aangezien je de bootloader niet hoeft te veranderen en dus gewoon alles netjes origineel kan laten. Dus met een normale upgrade kan je deze alternatieve firmware plaatsen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...