Neptunus Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Sinds 3 juli is het mogelijk om maximaal 6 programma's tegelijk op te nemen "in de cloud", ofwel een server op afstand. In de cloud is sowieso de toekomst van opslag, ook voor bedrijven. Het was tot nu toe een groot nadeel dat er maar 1 programma tegelijk kon worden opgenomen en dat er een kleine disk in de ontvanger zat. Dat is nu verleden tijd. Hiermee wordt de ITV een geduchte concurrent van mijn Dreambox en VU, op den duur zou de schotel kunnen verdwijnen. Groot voordeel van ITV is dat het niet te maken heeft met dure transponders of dure kabelruimte. Verder is de infra structuur vaak al aanwezig. Ander voordeel is dat ITV de volledige pakketten heeft, dus Sport1 met alle subzenders en Eredivisie Live volledig, een groot gemis voor de sport liefhebber op de satelliet die men feitelijk allang had kunnen oplossen. Verder wordt het nu ook mogelijk een tweede ontvanger aan te sluiten terwijl de gratis digitenne voor een derde tot en met vijfde aansluiting intact blijft. Voor mij persoonlijk blijft er ook een groot nadeel: de opnames kunnen niet worden benaderd voor bewerking, ik neem nu veel programma's op die ik omzet naar iPhone/iPad formaat en dat kan dan niet meer. bron: officiële ITV forum van KPN Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast Fretsat Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Leuke optie, maar ik denk niet dat er echt iets opgenomen wordt. Hooguit slaan ze pointers voor je op (zender, aanvang, einde) naar media die ze toch al beschikbaar hebben op hun servers.
hemertje Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 kleine aanvulling: KPN levert twee decoders bij Interactieve TV KPN levert voortaan standaard twee decoders bij abonnementen op Interactieve TV. Uit onderzoek van KPN blijkt dat er gemiddeld (naar beneden afgerond) twee televisies in huishoudens zijn. Het abonnement kost 15 euro per maand, wie slechts één decoder afneemt, betaalt 4 euro minder. Bestaande klanten kunnen een tweede decoder aanvragen. Live TV pauzeren standaard opgenomen in het basispakket. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Erik Slagter Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: Neptunus Sinds 3 juli is het mogelijk om maximaal 6 programma's tegelijk op te nemen "in de cloud", ofwel een server op afstand. In de cloud is sowieso de toekomst van opslag, ook voor bedrijven. Ruik ik hier hype? Origineel bericht van: Neptunus Het was tot nu toe een groot nadeel dat er maar 1 programma tegelijk kon worden opgenomen en dat er een kleine disk in de ontvanger zat. Dat is nu verleden tijd. Hiermee wordt de ITV een geduchte concurrent van mijn Dreambox en VU, op den duur zou de schotel kunnen verdwijnen. Grapjas ;-) Voor het verspreiding van eenrichtingsverkeer zoals televisie gebruik je het best... een medium dat heel goed is in het verspreiden van eenrichtingsverkeer! En dat is toch echt de satelliet en niet internet. Moet je voorstellen dat je even een HD programma gaat binnenhalen met dezelfde bitrate als dat op de satelliet gebeurt en iedereen gaat dat doen, echt enorme verspilling van bandbreedte. Ik geloof er ook *niks* van dat ze dezelfde bitrate aanbieden als op de schotel. Geef mij maar gewoon mijn eigen harddisk waar alles op terechtkomt, dan ben ik er zelf de baas over, wel zo fijn. En ik kan toch al 4-16 programma's simultaan opnemen (dreambox 8000 met vier DVB-S2 tuners). Moet er ook nog content zijn die je *wilt* opnemen. ITV = volgens mij http://www.itv.com/? Wordt hier iptv bedoeld? DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Neptunus Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 We zullen wel zien Erik. Voorlopig kruipt voor mij ITV (voorheen IPTV genoemd) steeds dichter naar satelliet, ik was nog een voordeel vergeten: uitzending gemist. de "grapjas" Neptunus Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
bigtwin Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: Neptunus Sinds 3 juli is het mogelijk om maximaal 6 programma's tegelijk op te nemen "in de cloud", ofwel een server op afstand. In de cloud is sowieso de toekomst van opslag, ook voor bedrijven. Nou, dat ge-cloud is allang geen toekomst meer hoor! We zitten met zijn allen al ruimschoots in de wolken. Origineel bericht van: Neptunus Het was tot nu toe een groot nadeel dat er maar 1 programma tegelijk kon worden opgenomen en dat er een kleine disk in de ontvanger zat. Dat is nu verleden tijd. Hiermee wordt de ITV een geduchte concurrent van mijn Dreambox en VU Kun je ook een CCcam.cfg uploaden naar die cloud van KPN? Ik denk dat 1 of 2 tunertjes in mij 8000 erbij al een heel eind in de richting komt van deze "service" van KPN, maar dan wel in de best mogelijke kwaliteit... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast Merkedesch Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: Neptunus We zullen wel zien Erik. Voorlopig kruipt voor mij ITV (voorheen IPTV genoemd) steeds dichter naar satelliet, ik was nog een voordeel vergeten: uitzending gemist. de "grapjas" Neptunus Ik doe mee met de Pilot van Telfort IPTV.... Helaas gaat dit het echt niet worden...jaren lang hebben we lopen klagen over de belabberde SD kwaliteit van Canaldigitaal(nog steeds wel)IPTV ligt hier zelfs ver onder...!!! Als je een Video on Demand huurt dan is een gedownloade Cam versie vaak nog van een betere kwaliteit... Verder is er wederom gewoon een te grote beperking in het aanbod van zenders..ik blijf nu eenmaal een voorkeur hebben voor de duitse en engelse aanbieders. Verder wordt je dood gegooid met sport zenders...helaas is Film1 enz niet te krijgen.. Uitzending gemist??niet alle uitzendingen kun je terug kijken!!! Nee helaas zal satelliet ontvangst het toch gaan winnen t.o.v IPTV.. Gr.Merkedesch
SnijdeA Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Met een DM bepaal je zelf hoeveel je kunt opslaan, met dat KPN spul ben je beperkt. Met een schotel ontvang je veel meer zenders. De kwaliteit van KPN tv is op glasvezel al nix (eigen ervaring), laat staan over ADSL. Als je TV kijkt, dan moet je internet snelheid inleveren. KPN, sja, KPN ... Nee, dank je. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Littlesat Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Hoe lang worden programma's in de cloud bewaart... daar lees ik nergens iets over... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
VriezeNet® Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: Littlesat Hoe lang worden programma's in de cloud bewaart... daar lees ik nergens iets over... Maximaal 1 jaar. (bron: KPN officieel Interactieve forum)
Neptunus Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Jullie praten vanuit de ervaring met de satelliet, en dan vaak ook nog een linux ontvanger met al zijn voordelen, die zie ik als DM en VU gebruiker ook wel. Maar velen kunnen of willen geen schotel op het dak en dan is ITV wel degelijk een goed alternatief, zeker bij glas. En het wordt steeds beter. En dan is het jammer dat de sat steeds meer zenders kwijtraakt en geen volledig pakketten biedt. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast 1664 Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Een, in mijn ogen, groot nadeel van 'de cloud' is de hoeveelheid persoonlijke informatie die je als klant prijsgeeft aan de provider. Wie welk programma opneemt , hoe lang en hoe vaak wordt teruggekeken etc. Dat gaat de aanbieder niks aan. Maar die info wordt geheid verzameld en al-dan-niet geanonimiseerd doorverkocht aan belangstellenden. Datzelfde probleem (maar groter) zie ik voor bedrijven en instellingen die gegevens 'in de cloud' opslaan. Alles is dan eenvoudiger benaderbaar door anderen (bedrijfsspionage, vijandige overheden etc) zonder dat de eigenaar van de data daar controle over heeft. Sterker nog, vaak is bij de klant niet eens bekend waar de data zich bevindt laat staan onder welke wetgeving die gegevens vallen.
bigtwin Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Origineel bericht van: 1664 Een, in mijn ogen, groot nadeel van 'de cloud' is de hoeveelheid persoonlijke informatie die je als klant prijsgeeft aan de provider. Wie welk programma opneemt , hoe lang en hoe vaak wordt teruggekeken etc. Dat gaat de aanbieder niks aan. Maar die info wordt geheid verzameld en al-dan-niet geanonimiseerd doorverkocht aan belangstellenden. Dat lijkt me een veronderstelling, maar ja, wat je in google intikt wordt ook met veel en veel meer info over je opgeslagen. Dat er info over je verzameld wordt is al lang niet meer tegen te houden. Zelfs tomtom haalt info van je boxje af, zodra je die aan het internet hangt, en die info wordt ook verkocht. En ga zo maar door. Origineel bericht van: 1664 Datzelfde probleem (maar groter) zie ik voor bedrijven en instellingen die gegevens 'in de cloud' opslaan. Alles is dan eenvoudiger benaderbaar door anderen (bedrijfsspionage, vijandige overheden etc) zonder dat de eigenaar van de data daar controle over heeft. Sterker nog, vaak is bij de klant niet eens bekend waar de data zich bevindt laat staan onder welke wetgeving die gegevens vallen. Sorry, maar dit is echte onzin. Zou ook wel van de gekke zijn, dat bedrijven hun bedrijfsvoering en -administratie opslaan op publiekelijk toegankelijke systemen. En waar gegevens staan en onder wetgeving die vallen, is echt wel volledig onder controle. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast 1664 Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Echt niet. Google is niet mijn provider en heeft derhalve geen prive data. Je provider heeft dat wel en kan je kijkgedrag koppelen aan geslacht, leeftijd, woonplaats etc. Aangezien daar geld mee te verdienen valt zal het gebeuren ook. De cloud systemen zijn uiteraard niet publiekelijk toegankelijk, maar de wetgeving is hopeloos. Als je een cloud dienst van Google afneemt, dan vallen jouw gegevens ineens onder Amerikaanse wetgeving, want daar is je data opgeslagen. En daar mag 'alles' als het maar in hun landsbelang is. Jouw gmail lezen bijvoorbeeld. Wanneer ook nog een kopie elders in de wereld aanwezig is (en dat moet vanwege de kans op een lokale ramp), dan geldt daar die lokale wetgeving. Daarnaast is het voor inlichtingendiensten natuurlijk veel eenvoudiger om een cloud netwerk 'ergens in de wereld' te hacken dan informatie te stelen van een privé bedrijfsserver in een goed beveiligde bedrijfsruimte zonder internettoegang. Het idee is leuk, maar vanuit het oogpunt van beveiliging en privacy niet aan te bevelen. En uiteraard spreken de aanbieders dat tegen.
bigtwin Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Ik blijf het onzin vinden wat je verkondigt. Hoe kom je aan de wijsheid dat cloud gelijk staat aan slechte beveiliging...? En google is ook niet mijn provider. Ik denk van niemand, want google is geen provider. Gewoon een zoekmachine... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen