olypo Geplaatst: 13 juli 2011 Geplaatst: 13 juli 2011 Dank je wel voor jullie snelle reactie. Ik had hem wel gevonden in VTI Tonskidutch, maar wat jij laat zien is volgens mij alleen de fan aan en uit. Ik zag wel een timer erbij zitten die je kan instellen maar dat is mij nog niet helemaal gelukt.Maar aldoende leert men he, in ieder geval bedankt. VU + solo 2 SE met VTI 11 Dreambox 800HD met geminiVisiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
Gast Duolist Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Origineel bericht van: Duolist Origineel bericht van: Tonskidutch a) als de VU+ uit is deep sleep = de fan ook uit (hier wel) als de VU+ in standby is = de fan en ook hdd na ugh minuten ook uit (hier wel) een en ander hangt samen met de hdd s.m.a.r.t. settings van de ingebouwde hdd gaat die hdd slapen is de temperatuur ontwikkeling zodanig dat er geen fan als noodzakelijke koeling wenselijk c.q. nodig is indien dat bij u niet identiek werkt is er een probleem met de compatibiliteit van de ingebouwde hdd. Even voor de volledigheid: ad a- Is logisch: in deep sleep is alles uit, afgezien van een IR- en een tijdwekkertje; ad b- dat hangt af of de fancontrol plugin wordt gebruikt. Als die niet wordt gebruikt, blijft de ventilator in standby gewoon doorlopen. Als die wel wordt gebruikt, kan die zo worden ingesteld, dat de fan in standby uit staat. Echter: het systeem bepaalt wat "uit" is, en als er een opname loopt, wordt dat niet als "uit" beschouwd (en draait de fan dus); als de HDD via LAN wordt aangesproken wordt dat wel als "uit" beschouwd en gaat de fan niet draaien. E.e.a. wordt niet geregeld via de SMART-settings van de HDD (was het maar waar) en heeft dus ook niets te maken met de HDD-compatibiliteit. Wat ik nog vergat: de box-logica beschouwt "streamen" (naar een PC of naar een andere box) ook als een opname en ondanks het feit dat de HDD dan helemaal niet draait, gaat toch de Fan aan (als de box in standby staat). Eigenlijk is de gehele ventilatorregeling de naam niet waard: pas in de UNO heeft VU+ dat goed opgelost (doordat de draaisnelheid daar temperatuur afhankelijk is, de enig juiste methode)
olypo Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Dan wordt het wellicht tijd dat ze dat bij de VU duo ook gaan doen denk ik. VU + solo 2 SE met VTI 11 Dreambox 800HD met geminiVisiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
Brambo's Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch bij VTI haal je per plugin download (groen) mijn lijst op en hebt gegarandeerd alle zenders op 13-19,2-23,5 en 28,2/28,5 OOst dat is beter dan een fastscan lijst. Wel een beetje laat van me maar bij deze toch bedankt voor je antwoord. Ik zal binnenkort deze image nog eens proberen. Hopelijk wordt mijn Wifi stick nu wel herkend maar ik vrees er eerlijk gezegd een beetje voor aangezien de kernel versie (waarvan je screenshots in een verder bericht postte) nog steeds te laag is. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Tonskidutch Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 graag gedaan, maar betreffende de wifi stickjes heb ik te weinig ervaring, geen ervaring, mee. ciao Second Life Mungo Parker
Rayman Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Naar aanleiding van dit draadje heb ik vti eens uitgeprobeerd (zat hiervoor op pli). Mooi image, maar ik heb er 1 probleem mee. Ik start altijd op vanuit deep sleep. In verhouding met pli duurt het ongeveer even lang totdat ik de infobalk te zien krijg. Bij het vti image duurt het dan nog 1,5 minuut (nadat dus de infobalk in beeld is gekomen) totdat er daadwerkelijk beeld is (Ned1HD bv). Bij pli is er meteen beeld. Image meerdere malen geflashed, updates gedaan vanuit menu, maar het blijft zo. Ik heb verder geen applicaties geinstalleerd. Hierdoor ben ik voor nu maar weer even terug naar pli. Heeft iemand enig idee waarom dit zo lang duurt? Ik vind het vti image wel mooi en zou er graag eens verder naar kijken.... Bedankt, Ray
Tonskidutch Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 ja als dat stoort ga je verder kijken. Rayman, dat begrijp ik maar weet niet of het iedereen stoort ik kan mij indenken dat 1,5 minuut te overbruggen is. daar kan ik je niet mee helpen. Second Life Mungo Parker
Transpondertje Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Origineel bericht van: Rayman Naar aanleiding van dit draadje heb ik vti eens uitgeprobeerd (zat hiervoor op pli). Mooi image, maar ik heb er 1 probleem mee. Ik start altijd op vanuit deep sleep. In verhouding met pli duurt het ongeveer even lang totdat ik de infobalk te zien krijg. Bij het vti image duurt het dan nog 1,5 minuut (nadat dus de infobalk in beeld is gekomen) totdat er daadwerkelijk beeld is (Ned1HD bv). Bij pli is er meteen beeld. Image meerdere malen geflashed, updates gedaan vanuit menu, maar het blijft zo. Ik heb verder geen applicaties geinstalleerd. Hierdoor ben ik voor nu maar weer even terug naar pli. Heeft iemand enig idee waarom dit zo lang duurt? Ik vind het vti image wel mooi en zou er graag eens verder naar kijken.... Bedankt, Ray Ben al vanaf het begin gebruiker van het vti image en vind persoonlijk dat het opstarten vanuit deep standby voor mij geen reden zou kunnen zijn om af te wijken van een image die gewoon erg gebruiksvriendelijk is. Kortom mijn vraag waarom zet je in godsnaam je ontvanger helemaal uit ? {deep standby Wat is daarvan je winst ? S'morgens wachten totdat de box is opgestart. Ben daar persoonlijk erg benieuwd naar. Mvg VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Rayman Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Origineel bericht van: Transpondertje Ben al vanaf het begin gebruiker van het vti image en vind persoonlijk dat het opstarten vanuit deep standby voor mij geen reden zou kunnen zijn om af te wijken van een image die gewoon erg gebruiksvriendelijk is. Kortom mijn vraag waarom zet je in godsnaam je ontvanger helemaal uit ? {deep standby Wat is daarvan je winst ? S'morgens wachten totdat de box is opgestart. Ben daar persoonlijk erg benieuwd naar. Mvg Waarom niet eigenlijk.... Waarom zou ik de box langdurig aan laten staan (of gewoon standby) en stroom verbruiken als hij ook (bijna) helemaal uit kan. Natuurlijk begrijp ik dat daar tegenover staat dat het opstarten langer duurt. Origineel bericht van: Tonskidutch ja als dat stoort ga je verder kijken. Rayman, dat begrijp ik maar weet niet of het iedereen stoort ik kan mij indenken dat 1,5 minuut te overbruggen is. - Vind het inderdaad wel erg veel langer + Vind het image erg mooi en goed doordacht Het zal vast niet iedereen storen, er zijn waarschijnlijk genoeg vti gebruikers! Ik snap de vertraging ook gewoon niet zo. Mijn harddisk is op 1 opname na helemaal leeg. In de tijd na het weergeven van de infobalk ratelt de harddisk behoorlijk, geen idee waarvoor. Overigens, juist omdat ik zeer veel waardering heb voor de mensen achter de images, heb ik juist gekozen voor deze box. Pli/Vti hebben waarschijnlijk beiden plussen en minnen. Vanaf het begin dat ik deze box heb, heb ik er pli op staan, weet eigenlijk niet eens waarom. In ieder geval is mijn vraag beantwoord. Het hoort bij vti dat het opstarten langer duurt. Ik was bang dat het aan iets lag wat ik misschien fout heb gedaan. Ik ga misschien toch nog eens kijken. Even langer wachten met opstarten... Misschien niet meer helemaal in deep sleep (ik weet echt wel dat ik niet rijk word door hem in deep sleep te zetten). Ik vind het vti image wel een wat attractiever uiterlijk hebben dan pli. Qua mogelijkheden neem ik aan dat het elkaar niet al te veel ontloopt. In ieder geval doen ze beiden prima wat ik belangrijk vind. In ieder geval fijn om keuze te hebben! Voorheen UPC, nou dat was in ieder geval geen keuze! Groeten en bedankt, Ray
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Rayman, er kan wel een reden gevonden worden voor dat iets trager opstarten (bedacht ik mij achteraf) er waren wel wat probleempjes bij eerder uitgebrachte image versie met betrekking tot de harddisk herkenning bij opstarten < het duurde te lang voordat de disk opgewonden was (spin-up) en de boot procedure was te snel zodat de herkenning "fase" al voorbij was met als resultaat dat de harddisk niet was gemount. (probleem bij specifieke harddisks merk en type) de jongens van VTI hebben een vertraging ingebouwd om aan ieder mogelijk merk en type harddisk tegemoet te komen... misschien dat dit reden is waardoor jij meent het start langzaam op; hetgeen dus de bedoeling was in VTI 3.0 MAAR er is misschien nog een geldige reden namelijk als je de epgimport plugin gebruikt kan het zijn dat je die per menu dusdanig hebt ingesteld dat de EPG data bij boot wordt ingelezen. ciao Second Life Mungo Parker
JosFop4Sat Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Ik wil er ook nog aan toevoegen dat ik zelf ook EPGimport gebruik om mijn box te laten ontwaken uit deep sleep, 's morgens vroeg om 5u45 even activeren instellen. Enkele minuten daarna laat ik met een opnametimer de box in stand-by gaan. Scheelt mij een tientje per jaar én ik hoef niet te wachten totdat de box opgestart is vanuit deep sleep. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 ja ja maar als je per menu instelt dat ie de EPG data bij booten opnieuw inleest heb jij met je ontwaken om 05:54 geen voordeel qua duur van de bootvoorgang... overigens moet je dat tijdstip eens aanpassen de server van rytec is al overbelast des morgens. ciao Second Life Mungo Parker
JosFop4Sat Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 EPG data bij booten opnieuw inlezen doe ik dus niet. Maar ik zal inderdaad dat tijdstip eens aanpassen, is typisch zo'n voorinstelling die bijna iedereen overneemt. Ik heb nu ook de indruk dat daardoor er weleens data gemist wordt. Bedankt voor de tip en half zeven is misschien ook vroeg genoeg hier. Ik ben sowieso benieuwd hoelang deze prachtige service van rytec mag duren, maar dat is een andere discussie. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 daar ik overdag toch meestal niet thuis ben; is hier 12:00 een prima tijdstip (mis niks) verdeel je tijdstip voor downloaden een beetje Second Life Mungo Parker
JosFop4Sat Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Ik heb begrepen dat jij de box altijd in stand-by laat staan, dan is het tijdstip van ontwaken door EPGimport vrijer te kiezen. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen