Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 ik doe inderdaad niet mee aan stroom sparen maar dat heeft niets van doen met het tijdstip dat je vanuit deepsleep de rytec gegevens ophaalt. ciao Second Life Mungo Parker
JosFop4Sat Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Dat ligt bij mij dan anders, want ik gebruik de EPGimport tevens om de box uit deep sleep te laten ontwaken. Tot voor kort kon ik de box (UNO) niet meer uit deep sleep krijgen met de AB of de drukknop aan de voorzijde. Dan moet je creatief zijn om de box 's morgens weer stand-by te krijgen voordat je deze gaat gebruiken, anders ben je genoodzaakt telkens deze via de netschakelaar te starten. En het valt ook niet uit te leggen aan de huisgenoten. Stroom sparen : Zoals eerder al is gezegd, het scheelt (maar) een tientje per jaar aan energiekosten, het levert ook een langere levensduur op, al vraag ik mij af of ik voor die tijd al niet een Ultimo heb gekocht. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 je mengt de funktionaliteit van een UNO en een DUO in deze berichten over de firmware voor DUO kompleet naast de plank dus. schrijf liever over de UNO upgrade in het desbetreffende bericht. en ook al ontlokte je me zulke uitspraken over stroom sparen, het is of topic en is een ieders verantwoording. ciao Second Life Mungo Parker
JosFop4Sat Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Deze thread gaat net zo goed over de UNO, anders moet je het eerste bericht maar eens goed lezen (onderaan). <klik> In de koptekst staat een foutje, DUO ipv UNO. En het feit dat ik geen DUO heb bepaalt toch niet of ik in een draadje wel of niet mee mag praten? Specifieke DUO zaken zal ik zeker links laten liggen. Veel zaken werken bij de UNO en de DUO overigens hetzelfde. Zo werkt VTI dus ook op de UNO, maar dat wist je hopelijk al. Al heb ik een UNO die 2 tuners heeft en een stuk sneller is dan een DUO. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Citaat: Tot voor kort kon ik de box (UNO) niet meer uit deep sleep krijgen met de AB of de drukknop aan de voorzijde. Dan moet je creatief zijn om de box 's morgens weer stand-by te krijgen voordat je deze gaat gebruiken, anders ben je genoodzaakt telkens deze via de netschakelaar te starten. als dat je verhaal is, dan heb jij het helemaal mis met betrekking tot Citaat: Veel zaken werken bij de UNO en de DUO overigens hetzelfde. daar dat niet klopt maar ik verbied niemand mee te schrijven / spreken... we hebben het echter over DUO Second Life Mungo Parker
Gast Duolist Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch als dat je verhaal is, dan heb jij het helemaal mis met betrekking tot Citaat: Veel zaken werken bij de UNO en de DUO overigens hetzelfde. Ik kan je verzekeren dat dat toch echt zo is. En natuurlijk ook wel logisch, omdat de functionaliteit voor een heel groot deel door het image wordt bepaald (waarbij verschillen in hardware natuurlijk wel blijken, zoals het aantal tuners en een fatsoenlijke ventilator-ondersteuning). Dus als je op beide hetzelfde image draait, dan krijg je dat......
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 totdat men een bug ontdekt en een firmware upgrade nodig is op UNO die NIETS met de DUO te maken heeft. i rest my case Second Life Mungo Parker
JosFop4Sat Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 In mijn UNO was een foutje geslopen zodat ik deze niet meer uit deep sleep kon krijgen met de AB. Dat werkte daarvoor bij de UNO wel. En vele applicaties werken zowel bij de UNO als de DUO hetzelfde. Lees nogmaals het eerste bericht van deze thread, die een foutje in de koptekst heeft, er staat 2x VU+DUO en had moeten zijn [VU+UNO][Vu+ Duo]. Citaat: DOWNLOAD: DUO: http://hotfile.com/dl/123157817/561e827/vti-image-bm750-20110704184226_usb.zip.html UNO: http://www.multiupload.com/8XBBA0VDW3 _________________________ Misschien kan iemand voor de duidelijkheid de koptekst aanpassen? You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Gast Duolist Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch totdat men een bug ontdekt en een firmware upgrade nodig is op UNO die NIETS met de DUO te maken heeft. Nog meer open deuren?
JosFop4Sat Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Duolist Nog meer open deuren? De twUNO is veel mooier dan de DUO. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 wij duolist, zullen elkaar nooit begrijpen. en dat zal ik jou niet kwalijk nemen als je het ook mij toestaat te schrijven dat een UNO een gelijkwaardig image zou moeten kunnen draaien maar een volledig andere hardware heeft => intrinsiek is er een aanpassing van het image voor die hardware noodzakelijk! analoog aan andere bekende merken en types van recievers draait een image voor enigma2 VU+ solo niet foutloos op een enigma2 VU+ Uno etc. "nog meer open deuren" is jouw commentaar. nog meer gelijk halen kun je enkel bij de makers van het image ciao tracht maar eens een dm500HD openpli 2.0 op een dm8000 te plaatsen <> volledige andere hardware en dus fouten voorgeprogrammeerd echter de versie, van die firmware kan hetzelfde benoemd zijn zo ook duo<>uno de firmware versie is qua benaming identiek, de werking ... Second Life Mungo Parker
Gast Duolist Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch ....dat een UNO een gelijkwaardig image zou moeten kunnen draaien maar een volledig andere hardware heeft => intrinsiek is er een aanpassing van het image voor die hardware noodzakelijk! analoog aan andere bekende merken en types van receivers draait een image voor enigma2 VU+ solo niet foutloos op een enigma2 VU+ Uno etc. Dat andere hardware (overigens zeer beperkte) aanpassingen aan een image nodig maakt, is inderdaad weer een open deur. Knap gevonden, dat moet ik je nageven! Waar het om gaat is de functionaliteit van een image, niet wat er onder de motorkap zit. En rara: die is voor alle hardware met een bepaald image nagenoeg gelijk.
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 heb je ooit een enigma2 image van Openpli voor de dm500hd op een dm500s gezet? identiek of beter analoog aan> of dus een solo image op een duo of dus een duo image op een uno image reken maar dat het apparaat niet zal booten ik daag je uit... flash jij een vti 3.0 voor de DUO eens op jou UNO je wilt nu plots terugvallen op enkel de versie nummer jij ontwijkt de werkelijkheid "open deur" dat het allemaal gelijk zou functioneren op verschillende hardware <> droom verder nagenoeg. Second Life Mungo Parker
JosFop4Sat Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Ik heb spijt dat ik de UNO naar voren heb gebracht in deze thread en daarmee dit onbewust op gang heb gebracht. Mijn excuses aan jullie beiden OK? Ik hou namelijk helemaal niet van dit soort discussies. Het levert alleen maar UNO-DUO Stress op. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 denken jullie nu na over een verdedigbaar standpunt? niets van dat alles (hierboven) heeft iets met het nieuwe image VTI 3.0 voor de DUO te maken hetgeen in dit topic het kernpunt was een image is specifiek voor een type receiver extreem bepalend voor de juiste werking zijn de drivers voor speciefieke receiver types is /lib/modules/2.6.18-7.3/extra die zijn absoluut anders bij de verschillende type VU+ receivers en dat kun je gewoon zelf analyseren door er eens twee te downloaden en te openen dus de template=onderlegger van het VTI 3.0 image lijkt hetzelfde maar is echt per receiver type anders neem dus alsjeblieft het juiste image voor specifiek jouw receivertype anders gaat het helemaal fout dat al die verschillende type receivers daarmee "gelijksoortige" verbeteringen hebben meegekregen is evident maar een duo blijft een duo en wordt geen uno of andersom 17:10 genoeg tegengas aan duolist (duellist) gegeven Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen