Gast Duolist Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Je laat duidelijk zien het niet te willen begrijpen. Maar jij je zin: ik trek me terug.
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 niks ervan, ik geef je alle middelen om een antwoord te formuleren en de stelling te verdedigen die je eerder publiceerde... (het gaat niet om onze onenigheid over het onderwerp het gaat over duidelijkheid inzake nieuwe hardware en werking) dan moet je ook even aanhouden en doorgaan. kom op Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch wij duolist, zullen elkaar nooit begrijpen. maar we kunnen wel communiceren Second Life Mungo Parker
Gast Duolist Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Nou vooruit dan. Ik ben ook weer te lijmen met een nat vloeitje..... Ga eens met een imagemaker praten: je zult er versteld van staan hoe weinig er aan een image aangepast hoeft te worden om dat op andere hardware te laten draaien (we praten natuurlijk wel over E2-compatible hardware, anders hebben we het nergens over). Uiteraard is het een open deur dat het gebruik maken van de juiste drivers een intrinsiek onderdeel van die aanpassing uit, maar dat is één regeltje in het bouwconcept. En uiteraard is het een open deur dat verschillende hardware tot verschillende functionaliteit kan leiden: een image kan er geen tuner bij bouwen, en ook geen codecs in een chip stoppen. En het eindresultaat is er ook naar: als je een bepaald image gewend bent, zal je zien dat je zo met dat image op andere hardware uit de voeten kunt.
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 ja daar heb je een valide punt, het "porteren" naar een ander hardware / type is inderdaad zo makkelijk dat die image bakkers er niet eens over nadenken en geen eens tests mee uitvoeren. (helaas) ook waardeloos als je dat weet... maar, je zult wel degelijk dus heel oplettend de eerste dagen / week op de support sites moeten letten over het nieuwe image en upgrades en zult moeten/willen aanpassen. doch voor DUO VTI heeft een dusdanig stabiel image dat zelfs 4 versies kan worden overgeslagen neem mijn broer met ook een duo aan t55 als ik me goed herinner heeft hij VTI 2.5 maar een heel nieuwe kist zoals de UNO zal echt wel het eerste halve jaar verbeteringen en aanpassingen willen hebben die zijn ook uniek en specifiek voor UNO nogmaals uno is ongelijk duo dus de aankondiging betreffende het image per receiver model moet men actief volgen. de Duo images zijn eigenlijk telkenmale een cadeaut'je de Uno zal ook met betere hardware nog veel meer vragen en zeker meer nieuwere versies zoeken. als jij vloeitjes gebruikt oké Second Life Mungo Parker
JosFop4Sat Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Ok Tonski, hier dan mijn verdediging. Ik ga voortaan alle threads waar het woord DUO in voorkomt angstvallig vermijden en ik hoop dat er vele UNOs verkocht worden in de komende tijd en natuurlijk ook Ultimos, want het blijft bovenal een prima merk voor een redelijke prijs. Daar kan ik dan naar hartelust met mede Unolisten ervaringen met bepaalde applicaties uitwisselen. Een DUO ga ik nooit kopen, ik wacht wel op de Ultimo. °off topic Overigens werken ook vele Android applicaties op een Android telefoon van de meeste merken, maar nu ga ik wel erg ver off topic. Ik blijf echter ontkennen dat deze thread alleen voor de DUO is gemaakt, er staat immers een link vermeld voor de UNO en welke HOENo gaat er nu een verkeerde image in een box stoppen... I rest my box. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Rayman Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch er is misschien nog een geldige reden namelijk als je de epgimport plugin gebruikt kan het zijn dat je die per menu dusdanig hebt ingesteld dat de EPG data bij boot wordt ingelezen. ciao Yes!! Geen idee waarom deze optie aanstond, maar uitzetten heeft tot gevolg gehad dat mijn box nu net zo snel opstart. Nu ga ik eens een tijdje gebruik maken van vti. Ben benieuwd! Bedankt hiervoor, top! Groeten, Ray
Gast Duolist Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch ja daar heb je een valide punt, het "porteren" naar een ander hardware / type is inderdaad zo makkelijk dat die image bakkers er niet eens over nadenken en geen eens tests mee uitvoeren. (helaas) ook waardeloos als je dat weet... Hmm, ik weet niet welk image jij gebruikt, maar degene die ik benut (ViX) heeft een maandenlange zeer intensieve testperiode doorlopen. Origineel bericht van: Tonskidutch je zult wel degelijk dus heel oplettend de eerste dagen / week op de support sites moeten letten over het nieuwe image en upgrades en zult moeten/willen aanpassen. Hangt samen met het bovenstaande: er zijn na de public release van ViX voor de UNO slechts heel weinig, en dan nog maar kleine, problemen gevonden. Origineel bericht van: Tonskidutch maar een heel nieuwe kist zoals de UNO zal echt wel het eerste halve jaar verbeteringen en aanpassingen willen hebben die zijn ook uniek en specifiek voor UNO Je zult er verbaasd over staan hoe volwassen de UNO-drivers al zijn. De afgelopen maanden is daarmee uitgebreid getest, wat ook geleid heeft tot de nodige verbeteringen. Maar inderdaad: voor de DUO komen er na 1½ jaar ook nog steeds driverupdates, dat zal voor de UNO niet anders zijn.
kwajoep Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Weet iemand waar de feeds van simplerss worden opgeslagen? Frank Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat
Asure Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 7 Pagina's doorgeblazen, maar niet gevonden: Heeft iemand deze image al in gebruik met dvb-C via een SundTek stick? En zo ja, werkt dat een beetje? (ziggo)
Tonskidutch Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Asure, ik zelf niet, maar men kan ook elders lezen en vinden dat het werkt echter waarom het vaak niet werkt is een skin compatibiliteit de verkeerde skin geladen en je krijgt het niet voor mekaar de juiste skin geladen en het werkt... kleine uitsnede: Citaat: Danke, Update eingespielt, jetzt funktioniert der Default-Skin wie der VU-Skin. Müssen alle Skins angepasst werden damit die auch funktionieren? Wo sehe ich welcher funktionieren sollte? waarin de vraagsteller bevestigd dat het werkt met de VTI- VU-HD skin en zich afvraagt waarom niet alle skins dusdanig aangepast zijn... (een open deur, daar dat aan elke skin-maker gericht is en niets met het VTI image te maken heeft) ciao Second Life Mungo Parker
Asure Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Merci. Inmiddels ook de berichten in de rest van dat specifieke forum gevonden, duidelijke zaak. (Lijkt me overigens apart, dat een skin iets te maken heeft met dolby digital/downmix naar pcm, volgens mij is dat een globale instelling als je alles via HDMI aan je tv hebt hangen.) Tzt deze image maar eens proberen dan. Stick zal er eind v/d week wel zijn hoop ik
Gast Duolist Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: Asure Lijkt me overigens apart, dat een skin iets te maken heeft met dolby digital/downmix naar pcm, volgens mij is dat een globale instelling als je alles via HDMI aan je tv hebt hangen. Klopt. Ik heb het al eens eerder gezegd: een skin heeft (gelukkig) geen invloed op functionaliteit. Het ergste dat een skin kan doen, is een bepaalde knop o.i.g. niet vertonen, maar die knop werkt dan evengoed wel.
Asure Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Leuke image tot zover, vooral de epg info met 2x OK is cool. Moest wel even zoeken hoe dat ging, totdat ik doorkreeg dat het een plugin is, die dit 'aanzet'. Nu maar wachten op de dvb-c stick
morgan Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Ik probeer op deze image een smargo aan te sluiten maar zonder succes. Is t iemand al gelukt?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen