Ga naar inhoud


[TF77XXPVR] Behoefte aan een How-to-Enigma icm Smargo/Oscam?


daf_driver

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

nu ik diverse mensen heb geholpen Enigma met Smargo/Oscam te installeren vraag ik me af of er behoefte is aan een Ned. talige How-to?

 

Hoor t graag van jullie.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alhoewel ik vroeger veel geëxperementeerd heb met de DBox,heb ik nog niet de moed gehad om dit met de Topfield te doen. Met een duidelijke "how to" zou ik het misschien toch aandurven.Ik hoop dan wel dat als er iets mis zou lopen er een mogelijkheid bestaat om de oude software terug te zetten want ik had ergens gelezen dat het dan via de usb niet meer zou werken.

TF7710HDPVR(HD Western digital Sata II 16MB 500GB)- Aston modue 2.26 met TVV - Astra 1/2/3/hotbird/eurobird 1/eurobird 9A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: willy588
Met een duidelijke "how to" zou ik het misschien toch aandurven.Ik hoop dan wel dat als er iets mis zou lopen er een mogelijkheid bestaat om de oude software terug te zetten want ik had ergens gelezen dat het dan via de usb niet meer zou werken.


Als er meerdere mensen zijn die er behoefte aan zouden hebben, dan probeer ik een zo duidelijk mogelijke How-to op te leveren, met zo min mogelijke vaktaal.
Onzin dat je via USB niet meer terug kan!

Groet
Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste daf_driver,

 

Ik sluit me aan bij bovenstaande bijdragen met het uitdrukkelijke verzoek om zoveel mogelijk Jip en Janneke taal te gebruiken (wat mij betreft het niveau dat net uitkomt boven: "Jij pakt nu de stekker en doet die in het stopcontact").

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sheeplover

 

Zo zal het niet uitpakken, ik ga er vanuit dat een doorsnee computergebruiker weet wat de standaard benamingen zijn, zoals RS232, Usb, en vooral een beetje Linux ervaring. (Niet echt van belang) Ook een niet Linux-gebruiker zal straks overweg kunnen met wat ik wil publiceren voor jullie.

 

Dus gewoon de standaard computer-taal, eventueel nog een beetje uitgediept.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoals je zelf al elders aangaf, is er met slechts 4 belangstellenden nog geen echte animo om die stap te zetten en dat begrijp ik ook.

 

Heb inmiddels sinds een week de Clarke-Tech ET9000 en wil nog wel iets doen met de Topfield waarvan ik de beeldkwaliteit minstens even mooi vind.

 

groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, werkt geen enkele CAM onder Enigma2, hiervoor is dan ook Smargoreader icm OScam een uitkomst.

 

Maar in een andere posting heb ik al aangegeven dat ik 4 gebruikers te weinig vind om effort te steken in een How-to-Enigma document.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Denk toch maar dat ik een vekorte handleiding ga maken en ga publiceren.

Heb nu inmiddels weer 2 mensen succesvol geholpen. Niet daar ik daartoe te beroerd ben, maar een beetje durf is ook niet slecht.

 

Wordt vervolgd

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...