Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 3


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten

Zal even een poging wagen.

 

Onder het motto : De Praagse Lente

 

Punt A is het Jan Palachplein in Praag . Vanaf hier kun je wandelen naar punt B,een plaquette op het Wenceslausplein van Jan Palach , de plaats waar hij zichzelf in brand stak op 16 januari 1969. ???

 

 

Crazy Sat : veel is goed , maar ik trek het vetgedrukte in twijfel : je bron is waarschijnlijk nl-wiki : ze verwijzen in de tekst naar een plaquette van twee personen , toch zie je maar één naam op de plaquette . De bewuste plaquette , van deze kunstenaar : http://nl.wikipedia.org/wiki/Olbram_Zoubek hangt niet - zoals vermeld- op het Wenceslasplein - daar is wel een monument opgericht voor die twee slachtoffers aan het einde van het Wenceslasplein : het Nationaal Museum : The memorial to Jan Palach and Jan Zajíc : wiki (en): http://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Palach

De plaquette hangt dus op het plein met zijn naam .

Correct me if I'm wrong .

 

Ik wou even eer betonen aan mensen die toen voor hun vrijheid moesten vechten , voor iets wat wij vanzelfsprekend vinden .

 

Je mag verder ...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja spijtig dat ik Praag nog niet bezocht heb ( schande ). Maar ik liet me leiden door dit artikel :

http://www.tripadvisor.com/Travel-g274707-d590510/Prague:Czech-Republic:The.Jan.Palach.Memorial.html

 

The memorial consists of a cross in the pavement ; it is designed in such a way as to look as if it has melted INTO the pavement. It marks the exact spot where Jan Palach fell down and a tram driver put out the flames. If you stand outside the National Museum and look down Wenceslas Square , you will see the Wenceslas Monument depicting the Czech king on horseback ; cross the busy road on your right and head down Wenceslas Square and you will almost immediately come to the Jan Palach memorial. It is perfectly possible to miss it on snowy days but usually, there are flowers placed there.

 

Dus denk ik dat er twee monumenten zijn op de Wenceslas Square :

 

http://www.panoramio.com/photo/32670926

 

Deze met dus Jan Palach en Jan Zajíc

 

en

 

http://www.panoramio.com/photo/8020069

 

Deze vlak voor het National Museum zoals je kunt zien en verwijzend naar Jan Palach alleen.

 

Dit misschien in contratictie met de Engelse wiki ???

 

Enfin straks een nieuwe opgave.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt , dus wiki niet 100% . ;)

 

_________________________________

 

Maar een volgende , we zoeken een standbeeld van een onafhankelijkheidsstrijder.

 

Wie en waar staat dit standbeeld ?

 

Hint : Alvast niet in Europa

post-37533-0-54487900-1327925488_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hint :

post-37533-0-58988300-1327935559_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Portugese kolonie

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hint:

post-37533-0-65763700-1327963991_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onbegrijpelijk : ik had die man al na enkele minuten in de gaten , maar vond geen verwijzing naar zijn standbeeld , terwijl de engelse wiki wel duidelijk vermeld waar het staat : stom dus van mij .

Maar goed : we leren weer wat bij :

 

Joaquim José da Silva Xavier , alias : Tirandentes

 

On April 21, 1792 (today the date of a national holiday in Brazil), Tiradentes was hanged in Rio de Janeiro, in the plaza today named Praça Tiradentes. His body was quartered into several pieces. With his blood, a document was written declaring his memory infamous. His head was publicly displayed in Vila Rica and pieces of his body were exhibited in the cities between Vila Rica and Rio to terrorize the populace and those who had sympathized with Tiradentes' ideas of independence.

 

Ook gezellige jongens daar in Brazilië

 

plaats : Praça Tiradentes, Belo Horizonte, Brazil

hier dus : http://g.co/maps/rtbup

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we maar meteen doorgaan ? Naar analogie van het plaatje can Crazy Sat van 28/01 : Het is een heel bekend gebouw in de Europa .

Het interieur werd gebruikt in diverse films , en televisieprogramma's.

Tevens staat het ook op een album cover van een groep ( nou ja , met een korreltje zout).

Dus graag : welk gebouw en waar gelegen ( zie groene pijl op het plaatje). Noem enkele films / Groep en album /

 

 

Hint : John Travolta, Barbra Streisand ... kwamen hier af en toe een hapje eten

 

Art Nouveau

post-41082-0-22550800-1327965878_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...