Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 3


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten

Alle correct René.

 

Wat deze legendarische New Yorkse avantgarde rock band kwam zoeken in Hoofdplaat wordt in geur en kleuren uitgelegd op de link hieronder.

 

Ik heb dit album hier liggen en vond dit zo een prachtige hoes. Toen ik echter enkele weken geleden dit artikel las viel ik bijna van mijn stoel , eindelijk had ik een antwoord over de plaats waar de album hoes werd genomen . Ook het verhaal erachter vond ik geweldig. Dus lees allen even het artikel. :)

 

Dat het de juiste plaats is in Hoofdplaat zie je op een screenshot uit street view. Alles is nog precies hetzelfde als op de hoes , enkel de twee kinderen ontbreken.

 

De volgende maal dat ik mosselen met friet ga eten in Sluis of Oostburg ga ik zeker even daarlangs.

 

info :

 

http://3voor12.vpro....hoofdplaat.html

 

wiki : http://en.wikipedia...._Street_(album)

 

Als je de eer laat aan Gene , geen probleem voor mij.

 

post-37533-0-55721900-1340884656_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet ermee stoppen.

Ik blijf kneuzen.....

René.

 

Helemaal niet René : ik had deze band nooit gevonden ( hoewel ik ze wel een beetje ken ) en wel hierom : de hint "Strawberry Field " : luister nog eens naar het nummer : op het einde is er wat kakafonisch geluid te horen en tussendoor zegt John Lennon : " cranberry jam " , en dus zat ik compleet op het verkeerde spoor .

Ik vond het wel een mooie opgave , zeker omdat er zo'n onverwachte link met Nederland ( en zelfs met een vlaming ) in verwerkt zat .

 

De volgende opgave is een stuk minder poëtisch : midden in het veld staan een paar kunstwerken : wat , waar en waarom ?

hint : in Europa

post-41082-0-04675900-1340911559_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niet René : ik had deze band nooit gevonden ( hoewel ik ze wel een beetje ken ) en wel hierom : de hint "Strawberry Field " : luister nog eens naar het nummer : op het einde is er wat kakafonisch geluid te horen en tussendoor zegt John Lennon : " cranberry jam " , en dus zat ik compleet op het verkeerde spoor .

Ik vond het wel een mooie opgave , zeker omdat er zo'n onverwachte link met Nederland ( en zelfs met een vlaming ) in verwerkt zat .

 

Klopt Gene , daarom ook dat ik dacht dat je met de hint "Strawberry Field" reeds genoeg had om het album en de groep te vinden.

 

Tik in google gewoon eens : strawberry + hoofdplaat in.

 

Gewoon even ter info Gene , de groep stond in 2008 nog op de affiche van Lokerse feesten.

 

Op naar de volgende opgave.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het drielandenpunt van :

20px-Flag_of_Slovakia.svg.png Slowakije 20px-Flag_of_Austria.svg.png Oostenrijk 20px-Flag_of_Hungary.svg.png Hongarije 48°0′24″N 17°9′38″E

 

 

Er staan verschillende kunstwerken neergeplant over het ganse gebied , weet echter niet wat deze betekenen .

 

Is vrijdagmarkt in de stad dus moet dringend om boodschappen en mijn wekelijks "terassje" :grin:

 

Zie wel wat Gene te vertellen heeft.

post-37533-0-15112300-1340959030_thumb.jpg

post-37533-0-71253400-1340959042_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat : niets aan toe te voegen : correct antwoord , en of die sculpturen nu kunst zijn of niet laten we maar aan de kenners over ...

 

De hints waren correct en toch een beetje vals :

Voor Oostenrijk : hint 1 : Bruno ( Sacha Baron Cohen ) : de "oostenrijkse" mode reporter ,

Voor Hongarije : hint2 : het standbeeld van Steve Jobs van een Hongaarse ontwerper ,

Voor Slowakije : hint3 : Daniela Hantuchová : weliswaar geboren in Slowakije , maar nu inwoonster van Monaco

Tja , als er over de plaats zelf niets te vertellen valt moet je wel wat fantasie grbruiken voor de hints hé ..

 

Geniet van je trappist op de markt , ik heb de mijne gisteren al gehad .. :)

en dan snel naar de volgende opgave .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK maar . Was geen trappist ( is dikwijls een slaapmuts ) , maar wel enkele frisse Hommelbieren uit Poperinge. :grin:

 

Voor de volgende gaan we het niet moeilijk maken , enkel even de historische geschiedenis wat wakkerschudden.

 

Op welke plaats bevinden wij ons , en welke historisch figuur zit hier (letterlijk) midden op de foto op zijn troon ?

post-37533-0-55614000-1340967907_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hint :

 

Onze kruisvaarders ware vrome Christenen die naar Palestina trokken om Jeruzalem te veroveren. Op de weg heen en terug pleegden ze echter de ene geweldpleging na de andere.

De strijdheer die jullie zoeken was een vrome Islamist maar zijn bewind is vol gezaaid met terreur en geweldplegingen die véél erger waren.

Zoeken in Centraal-Azië.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : Turk

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef , dit was van een ander kaliber : nooit van de man gehoord, maar geen zachtaardige jongen blijkbaar : Timoer Lenk

 

Timur is regarded as a military genius and a tactician whose prowess made him one of the world’s great conquerors. Timur's armies were ferocious, feared throughout Asia, Africa, and Europe[15]. Independent scholars estimate that his military campaigns caused the deaths of 17 million people, amounting to about 5% of the world population.[16] The historian of Islamic Asia John Joseph Saunders summarized that "Till the advent of Hitler, Timur stood forth in history as the supreme example of soulless and unproductive militarism".[17]

 

Het was even zoeken naar een beeld op een troon , meestal zitten die jongens te paard hé .

Maar hier zit hij :

http://goo.gl/maps/520q

 

Samarkand (Uzbek: Samarqand; Persian:سمرقند from Sogdian: "Stone Fort" or "Rock Town") is the third-largest city in Uzbekistan and the capital of Samarqand Province. The city is most noted for its central position on the Silk Road between China and the West, and for being an Islamic centre for scholarly study. In the 14th century it became the capital of the empire of Timur

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig correct Gene ,

 

Timoer Lenk ,(ook bekend als Timoer de Grote, Timoer de Manke, of in Europa als Tamerlane en Tamburlaine, verbasteringen van het Perzische Temur-i-lang en Temür in Turkse talen) was een veertiende-eeuwse Turks-Mongoolse krijgsheer en stichter van het Timoeridische rijk en de dynastie der Timoeriden.

 

Er was bij mij nog iets blijven hangen vanuit mijn studiejaren , jaren geleden. :)

Ik weet nog dat dit geen gewone kerel was.

Daarom even deze tussen door.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Timoer_Lenk

 

Aan jou....

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de volgende persoon wel wat vredelievender :

 

Waar is dit kerkhof en welke bekende persoon ligt hier begraven ?

Hint :

Hij heeft wel eens in Nederland op een podium gestaan , maar wel lang geleden .

post-41082-0-25938200-1341004760_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...