Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 3


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten


Kan maar op één plaats zijn : Dublin. :)

O'Donoghue's Pub

 

http://nl.wikipedia....oghue's_Pub

 

O’Donoghue’s Pub is een historische Ierse pub , gelegen in de Merrion Row in de nabijheid van St. Stephen's Green aan de zuidkant van Dublin. In 1789 ontstaan als een kruidenierswinkel, werd het pand in 1934 door de O’Donoghue familie als pub in gebruik genomen.

 

Overal in de lokalen hangen tekeningen en foto's van de meest bekende Ierse folkmuzikanten waaronder natuurlijk The Dubliners. Niet alleen toeristen maar ook de lokale Dubliners zijn er vaste gasten om de traditionele Ierse folkmuziek via de gebruikelijke sessies aan te horen.

post-37533-0-37167500-1342378041_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat , ik dacht dat je even met vakantie was , anders had ik de eerste hint wel wat vager gemaakt

 

Ik ben ook niet altijd met vakantie hoor. :)

Maar ja als ik iets zie met folkmuziek dat krijg ik het wat warmer. Heb "The Dubliners" nog zien optreden op het folkfestival van Dranouter , wel zo een twintig jaar geleden. Heel mooi , was nog de tijd van de echte folkoptredens !

 

 

Een volgende :

 

Deze plaats is een heel bekende club waar wereldbekende bands live hebben opgetreden.

De naam van deze club werd ontleend aan een club uit New York die dezelfde naam draagt.

 

Hint : de plaats is wel in de UK.

post-37533-0-81992800-1342384855_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint voor de nacht in te gaan :

 

Na een live optreden in deze club kreeg een groep uit de jaren 90 ( maar helaas reeds gesplit ) een platencontract aangeboden en waren vertrokken voor een "wonder"baarlijke carrière.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een live optreden in deze club kreeg een groep uit de jaren 90 ( maar helaas reeds gesplit ) een platencontract aangeboden en waren vertrokken voor een "wonder"baarlijke carrière.

 

soms zit er een hint in een hint... ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zoek je eerst bij de bekende clubs in Londen , maar nope ...

Het "wonder" deed het dus : Wonderwall , het nummer van hun album "What's the Story , Morning Glory , van Oasis

En hun contract werd getekend na een optreden in :

Oasis were invited to play a gig at King Tut's Wah Wah Hut club in Glasgow, Scotland . McGee was so impressed by what he saw he signed the band .

 

King Tut's Wah Wah Hut club :

http://goo.gl/maps/sF87

en wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/King_Tut%27s_Wah_Wah_Hut

 

Crazy Sat : ik dacht gisteren ook al even aan Oasis , maar kwam toen bij de " Boardwalk Club " in Manchester uit . Ik had beter een paar lijnen verder gelezen .

 

De herkomst van de naam is me niet direct duidelijk : Wah Wah- clubs kan je overal vinden , voor King Tut vond ik enkel een verwijzing : This compact bar, named for a defunct club in the East Village of New York...,

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct uiteraard. Was wel even een ander muziekgenre dan Ierse folk. :)

 

Oasis , zeg maar de broers Gallagher , werd opgericht in Manchester maar hun carrière begon in de beroemde King Tut's Wah Wah Hut club in Glasgow.

 

Ik had bij de hint reeds opzettelijk "wonder" tussen haakjes gezet, maar mooi dat je dacht aan hun grootste hit Wonderwall.

 

Mooi is het verhaaltje hoe ze aan een platencontract kwamen.

 

 

After over a year of live shows, rehearsals and a recording of a proper demo (known as the Live Demonstration tape), the band's big break came in May 1993 when they were spotted by Creation Records co-owner Alan McGee. Oasis were invited to play a gig at King Tut's Wah Wah Hut club in Glasgow, Scotland, by a band called Sister Lovers, who shared their rehearsal rooms. Oasis, along with a group of friends, found the money to hire a van and make the journey to Glasgow. When they arrived, they were refused entry to the club as they were not on that night's set list, which reportedly caused the band to bully their way in (although both the band and McGee have given contradicting statements about how they actually managed to get into the club on that night).They were given the opening slot and impressed McGee, who was there to see 18 Wheeler, one of his own bands, that night. McGee was so impressed by what he saw he signed the band to Creation four days later.Due to problems securing an American contract, Oasis ended up signing a worldwide contract with Sony, which in turn licensed Oasis to Creation in the UK.

 

 

Aan jou de eer...

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht aan :

 

 

Prinses Elisabethbasis

 

De Prinses Elisabethbasis is een CO2-neutraal Belgisch poolstation op Antarctica. De basis is vernoemd naar prinses Elisabeth, een kleindochter van koning Albert II en oudste dochter van prins Filip, hertog van Brabant.

 

http://nl.wikipedia...._Elisabethbasis

 

Hoe kom ik erbij. Via het schip : Ivan Papanin ( handig als je een Russische vriendin hebt ;) )

 

De Ivan Papanin (Russisch: Иван Папанин) is een Russisch vrachtschip van het Scheepvaartbedrijf van Moermansk (Мурманское Морское Пароходство; MSCO). Zijn naamgever, Ivan Papanin was een Russische poolonderzoeker in het begin van de twintigste eeuw.

 

Het schip is vooral actief in de ijskoude wateren van de poolgebieden, als lichte ijsbreker (ijsklasse ULA, equivalent met de hoogste Finse classificatie 1A super), en ondersteuning van poolonderzoeksteams. Het wordt gebruikt voor het transport van algemene ladingen, bulkgoederen, rollend materieel en containers. Het schip is ook uitgerust met twee kranen, om zijn lading af te zetten aan onuitgeruste oevers, en heeft ook een helikopter aan boord.

 

Zoals zijn Duitse collega Polarstern doet het schip ook dienst ter bevoorrading van verschillende onderzoeksstations op Antarctica. Zo bracht de Ivan Papanin in opdracht van de bouwers van de Prinses Elisabethbasis in januari 2007 en nog eens in januari 2008 het materiaal van België naar Antarctica.

 

http://nl.wikipedia....Papanin_(schip)

post-37533-0-01743000-1342467706_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg nu de...

ik was overtuigd dat ik je deze keer zou laten zweten , kom jij weer af met een Russische vriendin en is alles om zeep :cry:

Crazy Sat : ik zal het deze keer door de vingers zien , maar volgende keer los je het raadsel zelf op en laat je je vriendin met rust ... ;)

Vooruit , jij mag verder ....

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken wel een vriend die getrouwd is met een knappe Russische griet van 35 hoor , maar op mijn leeftijd zal ik ze wel gerust laten. :grin:

 

En wil je echt weten welke "Russische vriendin" me geholpen heeft ? ;)

 

http://nl.wikipedia....ussisch_alfabet

 

_______________________________________________________________________________________________

 

 

Een volgende :

 

Terug de muziekwereld in.

In welke plaats tref je dit marktplein aan en welk festival vind hier jaarlijks plaats ?

 

hint om de nacht in te gaan : trek naar het zuiden...

post-37533-0-21624400-1342474743_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wereldnamen hebben hier opgetreden . Enkele namen , Oscar Peterson,Dizzy Gillespie,Lionel Hampton....

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...