Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 3


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten


Dat reeds gisteren aan 't Pleintje in Winschoten. Maar kan helaas niets terugvinden.

 

http://www.rtvnoord.nl/groningeninbeeld/index.asp?id=3769

 

Voormalig café 't Pleintje aan de Venne is een legendarisch horecapand waar Herman Brood werd ontdekt door de toenmalige uitbater Koos van Dijk ('Coach van Dijk'), en waar in 2005 opnamen voor de film 'Wild Romance' werden gemaakt (met Daniël Boissevain als Herman Brood en Marcel Hensema als Koos van Dijk). Ook The New Adventures, The Harley Jay Band, Second Skin, AA & The Doctors, Speedo, Galaxy, en Peter Schaap traden hier op. 't Pleintje was jarenlang het centrum van de progressieve muziek in Oost-Groningen. Het gebouw stamt uit 1865. Het heeft momenteel geen horecafunctie meer.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik maar zoeken in Nederland.... :crazy:

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er dik ingetrapt : het ligt vlak bij huis en daar zoeken we natuurlijk niet : DE MUZE / Antwerpen /Ferre Grignard http://g.co/maps/gwe8k

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferre_Grignard

http://apen.be/de-muze-jazzcafe-antwerpen

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. te lang blijven hangen in Nederland.

 

Trouwens mooi gevonden Gene. ;)

 

Waar is den tijd ? Spijtig van de Ferre maar dat was echt de max. ( een super talent), weet nog was dan zo een 15 à 16 jaar .

Als eerbetoon , mijn lievelingssong van de Ferre. Deze is opgenomen in de Mok in Antwerpen denk ik (?), hij zat veel in de Muze maar hij gaf ook optredens in de Mok.

 

And remember Don : De wraak zal zoet zijn ( Shakespeare) :grin:

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, het leek me wel leuk om een bekende Antwerpse locatie te nemen. Heel vroeger in een studenten cafe genaamd Staminee in Delft organiseerde ik optredens. Ik heb toen Ferre gecontracteerd, en dat ging niet via een manager, maar ik belde de Muze op en vroeg dan naar Ferre en of hij zin had in een optreden. Kreeg toen een hand geschreven briefje van hem met de voorwaarden, en de financiële afwikkeling. En dat was het contract, maar Ferre liet het wel eens afweten, dus de week voor het optreden nog een paar keer naar de Muze gebeld om hem te helpen herinneren. Hij is inderdaad gekomen met de rest van zijn band.

Gefeliciteerd nogmaals je heb de alles wetende Crazy Sat verslagen, nu jij weer.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En laat nu net het woord "staminee" me op het goede spoor zetten : het is zo'n oer-vlaams woord voor café , Je hoort het nu niet meer maar wel in de tijd van mijn ouders .

En dus begon ik aan Vlaanderen te denken en dan ben je op 5 minuten rond natuurlijk .

Blijkbaar hebben we alledrie wel een goede herinnering aan de Ferre .

 

We gaan verder :

Het gebouw , de functie en .... de naam van vijf boten die aan dit gebouw gelinkt zijn ...

 

Hint : zoek geen spykers op laag water

post-41082-0-27302100-1321557209_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vasamuseum

 

http://nl.wikipedia....wiki/Vasamuseum

 

http://www.vasamusee...rak/Nederlands/

 

 

De Vasa werd in Stockholm gebouwd onder leiding van de Hollandse scheepsbouwer Henrik Hybertsson. Hij werd bijgestaan door timmerlieden, schrijnwerkers, beeldhouwers, schilders, glazenmakers, zeilmakers, smeden en vele andere ambachtslui. In totaal werkten vierhonderd mensen aan de Vasa.

post-37533-0-23870600-1321572549_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de naam van vijf boten die aan dit gebouw gelinkt zijn ...

 

Oh , nog niet gevonden. ga morgen eens verder kijken. Ik ga eerst eens mijn bed opzoeken.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien bedoel je deze ?

 

The museum also features four other museum ships moored in the harour outside: the ice breaker Sankt Erik (launched 1915), the lightvessel Finngrundet (1903), the torpedo boat Spica (1966) and the rescue boat Bernhard Ingelsson (1944).

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...