Gast Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 Is er iemand die mij kan helpen om een schotel te plaatsen? HEt liefst zo snel mogelijk en het liefst dat het morgen al kan! Uiteraard zit hier een vergoeding aan, maar hier komen we wel uit. Heb alle benodigde hardware reeds aangeschaft: Echostar 2110 ci LNB Schotel 100 cm muurbeugel disec motor 1.2 mail me z.s.m. op hamdaoui@zonnet.nl [color:"blue"] [/color]
bas1234 Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 Misschien makkelijk om te melden waar je vandaan komt? Ik wil je best helpen, mits in de buurt. Greetz Did you have your shock today?
Gast Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 natuurlijk, je hebt helemaal gelijk ! Ik kom uit Veenendaal, vlakbij utrecht. gr,
Bocky Wocky Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 Waarom niet zelf doen? Het is toch leuker om dit zelf uit te vogelen, tenzij dit lichamelijk natuurlijk niet mogelijk is. Je zegt alle hardware te hebben. Er van uitgaande dat je ook een satfinder en kompas hebt, zoek je eerst met een kompas het zuiden op. Indien een offset schotel, zet hem dan ongeveer onder een hoek van 30 graden. Draai nu de schotel heeeel iets naar links t.o.v. het zuiden (om precies te zijn 19 graden). Je praat hier over millimeters he ! Met de satfinder er tussen moet het signaal veranderen. Zo niet, speel dan een beetje met de schotel...iets naar boven/beneden/link/rechts. Dit moet echt zelf te doen zijn. B.W. There are 10 kinds of people in the world. Those who understand binary numbers and those who don't.
Gerdy Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 Bocky Wocky, Op het moment van deze posting heb jij 411 postings, en ben je dus een ervaren satbezitter, hamdaoui heeft er 3 (!), net materiaal aangekocht, dus absolute beginneling en ik denk dat je hem nog méér laat panikeren met kompas, satfinder, millmimeterwerk, wat omlaag, omhoog, wat links of rechts... Mijn boodschap aan hamdaoui is de volgende: indien je er werkelijk niets over weet en als er iemand in de buurt bereid is om jouw materiaal te komen installeren, dan is dat Ok. Meld zich niemand aan en je snapt er niets van, laat dan jouw schotel installeren door een vakman en geniet er van; dan heb je nadien tijd rustig de tijd om je in het "satellietgebeuren" in te werken en te experimenteren. Een vaste opstelling zou je wel moeten aankunnen maar meteen een diseqc motor plaatsen en uitrusten en instellen.. oei! Gerdy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen