Ga naar inhoud


Alps Ttwin LNB skew


Gast ed59

Aanbevolen berichten

Ik ben terug begonnen met satelleitontvangst. Een twin lnb bestond in mijn eerste periode nog niet. Nu heb ik o.a. een Alps Twin LNB gekocht. Wat ik mij afvraag is: hoe regel je de skew van deze lnb. De gradenverdeling staat opzij terwijl ze van een single bovenaan staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Twin LNB stel je exact hetzelfde af als een Single LNB, dus ook de Skew.

Het verschil tussen de beiden is immers alleen dat op de Twin LNB 2 tuners (coaxkabels) kunnen worden aangesloten en op de Single LNB maar één.

 

...of bedoel jij soms een DUO LNB voor het tegelijkertijd ontvangen van 2 satellieten?

 

Geef anders maar het type Alps LNB op.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fretsat

In geval van een duo lnb wat handige info hier.

 

Verder zou ik me niet te druk maken om die streepjes/graden aanduiding. Gewoon draaien en kijken wat het beste signaal geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen het is wel degelijk de Alps Twin LNB:voor 2 tuners. De gradenindeling van een gewone single bevindt zich bovenaan de LNB, zodoende kan je die naargelang de plaats waar u zich bevindt (via een dish pointer)een aantal graden verdraaien. Bij de twin van ALPS bevindt de gradenindeling zich niet bovenaan maar aan de zijkant, waar bevindt zich dan het 0-punt hier? Hoe verdraai je die als de skew bijv. -5° bedraagt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tha Great Mac schrijft:

 

“ -5 graden is tegen de klok in draaien.”

 

Dat is helemaal waar maar let op dat je dat dan wel bekijkt vanaf de achterzijde van de schotel. Sta je voor de lnb met je gezicht naar de binnenzijde van de schotel toe zodat je de waardes op de lnb kunt aflezen, dan is het 5 graden met de klok meedraaien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Tha Great Mac, je kunt nu wel schrijven dat het klopt, maar voor een proeflid is duidelijkheid natuurlijk wel belangrijk en aangezien je de Sqew-gradenverdeling van de lnb alleen maar kunt aflezen als je voor de lnb staat en niet als je achter de schotel staat, is het toch belangrijk de juiste aanwijzingen te geven, dus gezien als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Als de coax-aansluitingen recht omlaag staan, is de sqew nul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...