Gast Techman Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Hallo Allemaal, Ik heb op mijn HTPC een compleet nieuwe installatie van YaVDR 0.3 gedraait. Nu wil ik de fglrx driver installeren maar dit lukt niet. Ik heb het volgende gedaan: 1. driver gedonwload: ati-driver-installer-11-6-x86.x86_64.run 2. sudo sh ati-driver-installer-11-6-x86.x86_64.run --buildpkg 3. sudo dpkg -i *.deb 4. sudo aticonfig --initial Vervolgens krijg ik de volgende foutmelding: sudo ./aticonfig: command not found Als ik naar de directory /usr/lib/fglrx/bin ga en vervolgens hetzelfde commando uitvoer krijg ik onderstaande foutmelding: Unable to open /etc/ati/control, please reinstall the driver. ./aticonfig: No supported adapters detected Als ik in directory /etc kijk bestaat de map ati ook inderdaad niet. Doe ik iets fout? Alvast bedankt voor jullie hulp. Marco
Lamko Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Wat geeft dit commando voor output : sudo sh ati-driver-installer-11-6-x86.x86_64.run --buildpkg En voldoet de standaard driver niet zoals je bij ubuntu doet : System->Administration->Additional Drivers. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast Techman Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Origineel bericht van: Lamko Wat geeft dit commando voor output : sudo sh ati-driver-installer-11-6-x86.x86_64.run --buildpkg Dit commando heb ik al een paar keer gedraait met het volgende resultaat. Generating package: Ubuntu/lucid Package /srv/vdr/video.00/fglrx_8.861-0ubuntu1_i386.deb has been successfully generated Package /srv/vdr/video.00/fglrx-dev_8.861-0ubuntu1_i386.deb has been successfully generated Package /srv/vdr/video.00/fglrx-amdcccle_8.861-0ubuntu1_i386.deb has been successfully generated Package /srv/vdr/video.00/fglrx-modaliases_8.861-0ubuntu1_i386.deb has been successfully generated Removing temporary directory: fglrx-install.VcPz1w Origineel bericht van: Lamko En voldoet de standaard driver niet zoals je bij ubuntu doet : System->Administration->Additional Drivers. Heb ik nog niet kunnen proberen omdat ik helemaal geen beeld krijg. Bij het opstarten krijg ik de melding "starting YaVDR 0.3" om vervolgens een zwart scherm te krijgen waar heel even in het rood "fail" te voorschijn komt. Ik dacht hierbij aan een driver probleem.
Gast Techman Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Ben er achter gekomen dat ik wel gewoon met alt F2 de terminal kan openen. Het lijkt er op dat er "iets" niet wordt gestart. Iemand een idee??
Lamko Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 kijk eens in xorg.log en voer dmesg eens uit. Meestal staat daar wel in wat fout gaat. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen