antonlamers Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Hoi, Ik heb een Hirschmann 88 cm schotel en een duo lnb van canaldigitaal. Heeft iemand idee hoe ik op een goede mannier die LNB kan zetten op de schotel. De kop waar je de LNB aan vast moet maken is te breed om de kop daar aan vast te maken. Nu heb ik een kant wat afgeslepen (de ring tussen de 2 lnb pijpjes) maar ik kan de kop niet ver genoeg draaien zodat ie waterpas staat. Astra 3 is ook niet echt denderend zo'n 10dB, of zal dit komen omdat die lnb eigelijk voor 60cm is. Astra 1 is wel 12 a 13dB maar dat komt omdat die in het brandpunt zit. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Eduard07 Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Mag ik zeggen dat ik het jammer vind dat je aan het slijpen bent geslagen zonder vooraf 100% zeker te weten of jouw oplossing wel gaat werken? Loop je zo niet het risico dat de schade/beschadiging nu groter is dan de kosten van elke andere oplossing? Zoals een multifeed? Nog los van het minimale rendement van je 88 cm schotel. Een duo lnb voor een schotel van 60 cm is niet voor niets een lnb voor 60 cm ipv 88. Het resultaat heb je inmiddels vastgesteld op Astra 3. (De kop moet trouwens niet waterpas, want bij een duo lnb staat daardoor de kop van Astra 3 te laag. De lnb moet links schuin omhoog als je voor de schotel staat.) Mijn advies: los dit meteen degelijk op. Investeer in kijkplezier en koop goed materiaal en laat je goed adviseren. Een multifeed rail met 2, 3 of 4 lnb-houders en een diseqc-schakelaar is de meest ideale oplossing voor jouw situatie. Elke andere oplossing is weggegooid geld en wellicht een beschadiging van je Hirschmann 88cm. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
antonlamers Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 Ik weet het, maar Hirschman verkoopt tegenwoordig Triax dus ik kan niet meer aan zo'n multifeed houder komen. Vandaar mijn slijp avontuur. Het enige wat ik heb gelepen is de verdikking bij de scroef in de houder, waar de lnb in wordt geklemd. Ik bedoel waterpas zetten volgnes dat schema wat bij de lnb zit. dus dat je hem verdraaid en dan dat de lijn op het schema waterpas is. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
schapi Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 het 1e antwoord was al heel duidelijk en idd n multifeed geeft uitkomst. ik begreep wel dat er waterpas bedoeld werd onder de juiste ontvangsthoek, ik heb alles op n iets kleinere schotel en 1 schotel van n meter apart liggen voor verdere experimenten , maar slijpen of vijlen aan n lnb is echt t allerlaatste wat in mij op zou komen , daar mn kliko recht onder mn schotel staat.kijk nog ff terug er staat n leuke tekening over uitrichten van de lnb en schotel op deze site groet schapi 8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Origineel bericht van: antonlamers Nu heb ik een kant wat afgeslepen (de ring tussen de 2 lnb pijpjes) maar ik kan de kop niet ver genoeg draaien zodat ie waterpas staat. De LNB dient niet waterpas in de houder te zitten, dat verklaart ook dat je mindere ontvangst hebt op Astra2 (23.5E). Kijk eens in dit draadje, klik , hier staat een plaatje van hoe te monteren.
antonlamers Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 Ik heb niet aan de lnb geslepen alleen aan de houder v/d schotel waar je de lnb inklikt. Voor de duidelijk heid mijn LNB staat niet waterpas Je moet er een mal opdoen en daar staat een streep op en die moet waterpas staan, maar zo recht krijg ik hem niet omdat de beugel waar de lnb inmoet nog te breed is voor de opening tussen de 2 lnb buizen. Ik zal vanavond es een foto maken. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
satencom Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 De duo lnb van cds is niet geschikt voor een schotel van 88 cm, maar er zijn nog wel lnb houders voor jou schotel te krijgen, waar wel een duo-lnb op past ,voor jou schotel heb een duo-lnb 80 nodig, of je kunt ook nog kiezen voor een Multiblock Lnb Houder Universal Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
antonlamers Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 @satencom weet jij waar zo'n lnb houder te koop is of zo'n multiblock houder? op de site van hirschmann staat het niet. bij m..plaats vind ik ook niets VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
vGnp Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Google eens op Multifeedhalter Hirschmann MFU-1 Set - 2 LNB vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Je gaat naar Google en voer de naam in ,zo als VGNP ook al in zijn bericht heeft te staan en druk dan op afbeeldingen ,kijk maar in de bijlage hoe het moet kun je maar uit zoeken Multifeedhalter Hirschmann MFU-1 Set - 2 LNB Maak ook even foto van jou schotel ,kunnen we zien ,wat van type je hebt. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
antonlamers Geplaatst: 9 juli 2011 Auteur Geplaatst: 9 juli 2011 Hier is de foto van mijn bevestiging VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Sprietje Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 De twee lnb’s van de CanalDigitaal duo-lnb staan te dicht bij elkaar voor een optimale ontvangst op een 88cm schotel. De afstand van 37mm bij de CanalDigitaal-duo-lnb is er tevens de oorzaak van dat je hem niet kunt monteren zonder slijpwerk en niet schuin kunt zetten. Koop een duo-lnb voor een 85cm schotel. Hierbij staan de lnb’s hart op hart 53mm uit elkaar en kun je hem wel schuin zetten. Duo-lnb’s die je kunt gebruiken zijn: - Smart Titanium TMS 43 Duo Single LNB Gold (1 aansluiting) voor ongeveer 20 euro - LNB Duo Astra 1/3 Quad Maximum AMBQ 24 (4 aansluitingen) voor ongeveer 60 euro In Nederland moet de duo-lnb 10 graden schuin worden afgesteld, zie de beschrijving van CanalDigitaal: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...set-duo-lnb.pdf Zet de lnb van de Astra 3 in de klem zoals in bovenstaande beschrijving is aangegeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen