Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Valt uit bij BBC HD


Heisenberg

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij hebben hier dus een 7710 HD ontvanger staan en eigenlijk sinds ik naar de HD kanalen van de BBC kijk valt de Topfield uit. Soms na vijf minuten, soms ook na een half uur. Wij hebben het hd pakket van CanalDigitaal en de andere hd zenders doen het wel gewoon, ook ITV en Channel4 bijvoorbeeld.

In dit topic wordt het zelfde probleem aangekaart, allen geen oplossing gegeven.

 

Er is al gebeld naar de verkoper, deze wist echter geen oplossing en had nog nooit van het probleem gehoord. De harde schijf is een tijd terug wel vervangen, maar het probleem was niet opgelost.

 

Weet iemand ook of hier iets tegen te doen is?

 

Mvg,

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd verhaal inderdaad, want ik heb sinds december 2007 een Topfield 7700 HDPVR.

BBC HD heeft bij mij nog nooit problemen gegeven.

In de afgelopen jaren heb ik al heel wat mooie documentaires van deze zender opgenomen, ik heb bijna 1 Tb aan programma`s van BBC HD op de schijf staan.

Misschien heb je een maandagochtend exemplaar?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dit deels, geen problemen met kijken van BBC HD, maar wel altijd met opnemen. Dat was met de tsjechische firmware erop die hier op het forum al meermaals is langsgekomen.

 

Sinds ik E2 draai helemaal geen problemen meer.

 

Gr

JDJ

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daf_driver
Daar komt Enigma2 weer om de hoek kijken, joepie
Wat een geweldig alternatief is dat toch.
Sorry dat ik zo enthousiast ben, vergeef mij crazy


Ik lees er hier wel meer over, is het echt zoveel beter dan de standaard firmware? En is het ook wat makkelijk in gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heisenberg
Origineel bericht van: daf_driver
Daar komt Enigma2 weer om de hoek kijken, joepie
Wat een geweldig alternatief is dat toch.
Sorry dat ik zo enthousiast ben, vergeef mij crazy


Ik lees er hier wel meer over, is het echt zoveel beter dan de standaard firmware? En is het ook wat makkelijk in gebruik?


Hét grote probleem met Enigma is nog altijd dat de Cams voor CanalDigitaal niet werken, en je dus altijd een externe box moet hebben die voor je decodeert.
In het begin van Enigma voor de TF77x0 heb ik nog meegeholpen met debuggen voor de ontwikkelaars, maar er zit gewoon geen schot in, en ik verwacht ook niet dat je ooit naar de CDS-kanalen kunt kijken met Enigma.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hum....ben het gedeeltelijk met je eens. Dat de CAM van CD niet werkt en anderen ook niet dat geef ik toe.

Maar dat laatste kan ik zeker niet bevestigen. Met een Smargocardreader en OScam werkt het helemaal perfekt!

Bijkomend voordeel met Enigma is dat je Topf een waar mediacenter is . Dit in tegenstelling met de org software.

 

Ben en blijf een groot voorstander van Enigma en kan het iedereen aanraden.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daf_driver
Met een Smargocardreader en OScam werkt het helemaal perfekt!
Bijkomend voordeel met Enigma is dat je Topf een waar mediacenter is . Dit in tegenstelling met de org software.
Ben en blijf een groot voorstander van Enigma en kan het iedereen aanraden.
Groet
Daf_driver


Kan mij hier volledig bij aansluiten. TF is wel trager dan de nieuwere Enigma-boxen, maar dat is logisch gezien de langzamere processor. Overklokken lijkt me niet verstandig gezien de warmteontwikkeling.
Overigens had ik met de originele firmware ook af en toe een herstart tijdens kijken naar BBC HD ! Nu nooit meer, lijkt me dus een softwareprobleem.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sattofiel
Origineel bericht van: daf_driver
Met een Smargocardreader en OScam werkt het helemaal perfekt!
Bijkomend voordeel met Enigma is dat je Topf een waar mediacenter is . Dit in tegenstelling met de org software.
Ben en blijf een groot voorstander van Enigma en kan het iedereen aanraden.
Groet
Daf_driver


Kan mij hier volledig bij aansluiten. TF is wel trager dan de nieuwere Enigma-boxen, maar dat is logisch gezien de langzamere processor. Overklokken lijkt me niet verstandig gezien de warmteontwikkeling.
Overigens had ik met de originele firmware ook af en toe een herstart tijdens kijken naar BBC HD ! Nu nooit meer, lijkt me dus een softwareprobleem.


Oké, allen bedankt voor de reacties
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Ik heb dit ook. Maar als ik de box goed koel met een ingebouwde ventilator gebeurt het niet. Probleem is alleen als ik de voeding voor de fan van de harddisk afpak, dan wil de harddisk niet meer booten. Dit omdat de fan schijnbaar te veel vermogen trekt.

VU+ Solo2,  Gibertini OP65 met Canal digitaal tripe LNB
28.5E - 23.5E - 19.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...