Ga naar inhoud


[TF77XXPVR] How-to-Enigma icm Smargo/Oscam? Reacties


daf_driver

Aanbevolen berichten

hallo allen,

 

tot dusver hebben 4 gebruikers aangegeven een duidelijke how-to te willen.

Vind ik te weinig om daar tijd in te gaan steken om een mooi document voor op te stellen. Als die 4 gebruikers hulp nodig hebben om Enigma met Smargo/OScam te installeren dan wil ik men wel via een andere manier helpen. Een PB is dan genoeg.

 

Groet

Daf_driver

 

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een update :

 

Was bezig op mn vakantieadres, pokkuh weer , toch aan de handleiding te beginnen, totdat ik vernam dat er nieuwe ontwikkelingen zijn omtrent Enigma.

Men sleutelt (inmiddels in een ver gevorderd stadium) aan nieuwe software TITAN genaamd. Dit wordt een combi van Enigma2 en Neutrino. Deze software levert volgens ingewijden een veel beter resultaat op alle SH4-boxen, ook op de oudere Kathrein-boxen.

 

Dit is aanleiding voor mij om definitief niet aan de handleiding te beginnen.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Beheerder

Ik vind dit persoonlijk toch niet de juiste weg.

 

Dit forum is er wel om elkaar te helpen, maar dan bij voorkeur wel openbaar zodat anders er ook iets aan hebben.

 

Ik zou die hulp acties (vragen en antwoorden) dan ook liever gewoon op het forum zien.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

een handleiding zou voor iedereen dan beschikbaar komen hier op het forum. Maar ga daar geen effort in steken.

Tuurlijk bied ik hulp aan iedereen die op het forum hulp nodig heeft.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is het probleem dan dat voor iedereen hier op het forum beschikbaar komt? Daar is een forum juist voor. Prima dat je mensen op weg helpt, heb je bij mij ook prima gedaan, maar alleen vind ik het vreemd dat je dat via PM of E-mail doet. Er zijn zat anderen die waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aanlopen en die hebben er dan niet veel aan alsje de info via PM verstrekt.

 

Op internet is veel te vinden over E2 op een Topfield. Toen ik er zelf mee begon heb ik me helemaal suf moeten lezen. Simpelweg omdat het door de grote verscheidenheid aan info bijna niet meer te doen is om te vinden wat nu het begin en eind is... Idem nu ik met met die Smargo en Oscam bezig ben. Onnoemelijk veel info, maar in het ene geval gaat het om een Kath box, de volgende betreft net weer even een andere oscam versie, weer een volgende gaat over een config voor net een andere provider dan dat ik zoek, en dan moet je nog maar eens uitvinden waar al de config filetjes voor zijn bij oscam (en dan heb ik het nog niet over hoe die ingevuld moeten worden in mijn geval...)(ik ben tot op heden zelfs nog niet achter de werking en betekenis van al die filetjes...)

 

Ik weet nagenoeg zeker dat er velen zijn die ook enigma op hun TF willen, maar er niet eens aan durven te beginnen omdat de informatie te versnippert is om er een logisch verhaal van te maken. (Hoewel er voor Enigma inmiddels best goede How-To's zijn...) Maar voor Oscam ben ik zo'n How-to nog steeds niet tegengekomen.

 

Ik ben er dus van overtuigd dat zo'n How-to (zeker als die in begrijpelijke lekentaal opgezet wordt) een hele welkome aanvulling is voor velen die hier mee willen gaan beginnen.

 

Bovendien zou die behalve Topfield ook voor diverse andere boxen kunnen gelden. Daar verschilt de Smargo / Oscam config niet zoveel mee...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal proberen om mijn wiijze van helpen te beargumenteren.

 

Veel vragen hier op het forum ben ik niet tegen gekomen omtrent Enigma, zeker in combinatie met Topfield niet.

Ben het met je eens dat info erg versnippert op het net staat en dat het forum ook bedoeld is om mensen te helpen. Maar de enig goede site voor Enigma is in het Duits en daar schrikken mensen van, vanwege de Duitse vaktermen en haken dan af.

Degenen die er echt mee aan de slag willen bied ik dus op mijn manier hulp aan. Weet het, anderen zouden hier ook wat aan hebben, da's waar. Maar zo hebben degenen die ik help eerder een werkend systeem.

 

Oscam is een heel ondoorzichtig verhaal, je begrijpt het of je begrijpt het niet.

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cooter,

Als ik het zou kunnen had ik het allang gedaan...

 

Maar als je mijn reactie goed had gelezen had je gezien dat er voor enigma2 goede how-to's zijn en ik de ballen verstand heb van oscam...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik vind het jammer dat daf_driver een beetje boos geworden is, want volgens mij had hij best goede bedoelingen.

Ik heb zelf nog niet geëxperimenteerd met Enigma2 of andere non-Topfield firmware. Lijkt me nochtans wel boeiend.

 

Ik vermoed dat er vele ervaringsdeskundigen op het web zitten.

Kan er misschien iemand nog eens goeie link posten om hiermee aan de slag te gaan? (mag ook in Engels/Duits of Frans)?

 

Vriendelijk Dank

 

J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toevallig gisteren weer eens het stoeien geweest met Oscam, maar kom er nog steeds niet helemaal uit. Het zou me enorm helpen als iemand mij de werking van de files en sommige parameters eens uit kan leggen.

 

- Welke files zijn nu strikt noodzakelijk om oscam te laten draaien? Ik begrijp dat een aantal files alleen dienen om bepaalde zenders aan te duiden in logfiles enzo, dus die kan ik eerst buiten beschouwing laten om oscam zelf te doorgronden.

- Welke file heeft welke functie? Dus bijvoorbeeld filetje XXX.XXX zorgt ervoor dat oscam je locale kaart weet te vinden, enzovoort.

- Wat doet nu precies oscam.server?

- Wat doet nu precies Oscam.dvbapi?

- Welke file zorgt ervoor dat ik lokaal op mijn kaart kan kijken. Of kijkt oscam (als je gewoon lokaat kijkt) naar het eigen server gedeelte van oscam?

- Waarom moet er een boxtype opgegeven worden, en wat doet dit?

- Wat is het doel van groups?

- Waar kan ik aangeven welke zenders/providers op een locale kaart gezocht worden, en welke providers op een cardshare (dreambox in slaapkamer met 2 kaarten) gezocht moeten worden? Moet ik hierbij de providers op de share benoemen, of kijkt oscam automatisch naar een share als hij de zender/provider niet locaal vind?

 

Een hele waslijst aan vragen, maar dit krijg ik tot nu toe nog steeds niet helemaal duidelijk uit alle beschrijvingen op internet. Het gaat me dus niet zozeer wat er in welke file ingevuld moet worden (waar ontzettend veel over te vinden is) maar dus puur waar welke file voor dient. Hopelijk kan iemand mij hier eens goed mee op weg helpen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...