Ga naar inhoud


[TF77XXPVR] How-to-Enigma icm Smargo/Oscam? Reacties


daf_driver

Aanbevolen berichten

Dank je, maar dit is niet precies wat ik bedoel. Dit is weer een uitleg van config files waar in staat welke parameters mogelijk zijn. Dit wat is al eerder zei waar enorm veel van te vinden is op internet. Wat die files nou exact doen wordt me dus nog steeds niet duidelijk.

 

Bijvoorbeeld groups, wat doet dat nou precies???

 

Waarom ik dat vraag. In de kamer staat een topfield met 1 basis kaartje van CD. In slaapkamer een dreambox met volledig pakket CD en een Cyfra+ kaartje. Ik heb het wel voorelkaar dat ik via het het CD kaartje in de Dream kan kijken (alle zenders open op de topfield), voor de normale SD zenders ziet de TF de interne kaart (hops 0). De Cyfra zenders krijg ik niet open op de TF. Bijkomend probleem is dat de interne CD kaart in de TF niet geupdate wordt. Het is me opgevallen dat als ik de share inactief maak, de kaart wel geupdate word. Ik dacht zal misschien wel met groepen te maken hebben, dus heb ik de share in een andere groep gezet (2). Hiermee haperen alle zenders via de share als een idoot. Dus hoe moet ik dit nou precies met groepen regelen?

 

Verder de vraag waarom ik die cyfra kanalen niet kan zien. In oscam.server staat een reader die verwijst naar de DB in de slaapkamer. Deze werkt omdat ik wel het hele CD pakket kan zien op de TF. Waarom die cyfra niet dan?? Moet ik hiervoor dan de CAIDs enzo dan nog ergens invullen? lijkt me logisch dat OSCAM alles wat hij niet lokaal kan vinden op de share gaat zoeken toch?

 

Kortom: ik snap er nog steeds de ballen van....

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat je de vraag beter kunt plaatsen op het eerder genoemde Oscam-board. Allicht iemand die meeleest en verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van Oscam.

 

Ikzelf heb mijn 2 enigste eigen kaarten van CDS & Sky-Dld kaarten in een CCcam NSLU server(tje) en heb al m'n Enigma 2 receivers (4= 2x Topfield // 2x Vu+Duo en experimentele PC met sat ontvangst) als client aan deze interne server hangen. Deze clients zitten bij mij dus allemaal in group 1 ! De au (auto update) is een 1 in de configfile bij het hoofdstuk [dvbapi].

 

Bij de Cyfra readersettings moet je inderdaad onderaan het [reader] lijstje, group 1 plaatsen en de betreffende Cyfra-caid. Aan clienten zijde even in oscam.dvbapi minimaal een P: regel zoals ik gebruik ; P: 1830:000000 #SKY Germany

Op deze wijze is het zoeken van de client naar Cyfra zo gepiept. Je hebt toch ook al die P regels in oscam.dvbapi in gebruik voor CDS ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...