mapi Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Ben bezig met een nieuwe triax te plaatsen die uiteindelijk 4 lnb zal hebben ( de 3 astra en de hotbird ) maar nu ben ik aan het fijntunen en vraag me eigenlijk af welke op de 19.2 een mooie zender is om daarvoor te gebruiken... dus niet een die al een sterk signaal heeft... iemand tips ? Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
bellejt Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 BVN is een zwak broertje op 19.2E.Als je daar max signaal hebt dan doen de anderen het ook goed,zelfs de HD.Voor een draaibare gebruik je best EBS op 5E. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
mapi Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Ok , bedankt. BVN wordt het dus, als het vanaf nu droog blijft Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Eduard07 Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Ik heb dezelfde constructie als jij, maar ik heb Astra 3 in het brandpunt gezet. De transponder van EurosportHD heb ik daarvoor gebruikt. Astra 1 en 2 komen toch wel loeihard door. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
cookie monster Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 3 Manieren: #1850603 - 28/05/10 10:23 Re: Investeren in een professionele HD satelliet meter [Re: Sjaak(k)] Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: eagle wat ik zelf doe is een natte doek over de lnb leggen zorgen dat het signaal afzwakt en een hoop bers krijg,daarna zo goed mogelijk fijn tunen moet zeggen zelfs bij hevige buien goed beeld natuurlijk is het beter om het met een satlook te doen,maar het is een hele uitgave vindt ik persoonlijk. voor de 1 of twee keer afstellen in jaren maar als jullie zeggen laat het eens met satlook afstellen dan merk je het verschil wel,zou ik het wel leuk vinden als een mede satter uit friesland ,met een satlook evt tegen vergoeding even bij mij zou willen afstellen gr eagle Met een natte doek is niet de methode natuurlijk, de BER zo laag mogelijk krijgen lukt alleen door je lnb te draaien en te verschuiven in de houder. Met een natte doek zit je alleen maar op maximaal signaal af te regelen. En ceesv legt juist uit dat een sterk signaal niet alles is, maar een goede signaal ruis verhouding en een lage BER veel belangrijker zijn voor een goede regenreserve. En dat optimaliseren lukt alleen met een goede meter. Bewerkt door Sjaak(k) (28/05/10 10:28) Bewerk reden: edit http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1850603/Sjaak_k#Post1850603 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen