Gast ed59 Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Satencom wil je ens iets doen vooer mij? Kijk eens Met Dishpointer: Rumbeke, Belgium Latitude 50,9338° en Longitude 3,1630° en selecteer de Astra 23,5°
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Zo te zien met dishpointer moet dat geen enkel probleem zijn.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Als je de hotbird vol binnenkrijgt, dan zijn de oostelijker gelegen satellieten in ieder geval geen probleem. Uiteraard mits er geen obstakels in de vorm van bomen etc staan.
Sprietje Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Beste Ed59 Gebruik alleen uitstekende coaxkabel, bijvoorbeeld de Belden H125. De meeste andere coax is troep. Verder schrijft je: “Mijn echtgenote riep als er beeld en klank was”. Dit is geen uitrichten van een schotel en kan ook nooit naukeurig zijn. Bovendien geeft een eenvoudige satfinder alleen maar de signaalsterke aan en niet de signaalkwaliteit. Ik raad mensen aan die geen professionele meter hebben, om gewoon een tuner en een kleine flatscreen bij de schotel te zetten en je tuner dan op een zwakke transponder af te stellen. Het heen- en weergeschreeuw met twee personen van nu wordt hij beter en nu wordt hij slechter heeft absoluut niets te maken met het optimaal uitrichten van een schotel. Als de schotel optimaal staat uitgericht op de eerste lnb, dan kun je de overige lnb’s gaan afstellen. Dan de scew-instelling. Het veiligste is de schuinstand van je lnb's op te zoeken via de site dishpointer.com maar je kunt het natuurlijk ook weer meten. Als laatste is er soms nog een heel klein beetje te halen door de lnb dichter of verder van de schotel af te stellen maar mijn ervaring is dat je hiermee meestal niet meer dan 1% signaalkwaliteit kunt winnen, maar goed, kan toch weer 1% erbij zijn afhankelijk of de lnb in zijn voorste, middelste of achterste stand staat in de klem.
Gast ed59 Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Het is gelukt....! Een beetje een combinatie van alle info gebruikt. Aangzien alles al geïnstalleerd was: lnb's, diseqc switch, enz..., heb ik via de tweede tuner van mijn receiver gezocht op een zwakke TP van de Astra 19,2°. Deze tuner was via een afzonderlijke coax aangesloten op de twin lnb van de Astra 19,2°. Ik heb de schotel 1 mm per keer verdraaid tot de TP het maximum mogelijk kwaliteitspercentage aangaf op mijn TV. Ik draaide de schotel dus terug op het ogenblik dat het percentage opnieuw minderde. Nu ontvang ik alle 4 de satellieten op een deftige manier. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Dat is het vaak, een kwestie van een millimetertje. Mooi dat het is opgelost.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen