Gast Stephan296 Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Hallo, Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Clarke-Tech ET9000. Ik vind de kwaliteit van het beeld eerlijk gezegd tegen vallen. Ik had hiervoor een azbox en vond het beeld eigenlijk een stuk beter. Beeld lijkt veel doffer en minder scherp. Is hier wat aan te doen of ben ik de enige met dit probleem?
nbrok Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Mijn ervaring is precies andersom. Mijn oude dreambox had een dof beeld met een zweem eroverheen. Mijn et9000 geeft nu een helder en scherp beeld. Ik dacht zelfs dat mijn tv aan vervanging toe was. Het kan zijn dat je vorige box iets beter was. Je kunt wel wat aan je beeld veranderen via de verschillende instellingen in het systeemmenu. Op mijn et9000 was al pli2.0 geïnstalleerd. Groeten, Nick Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm
Cobus R Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Ik moet toegeven dat de AZbox inderdaad een erg goed beeld heeft maar om nu te zeggen dat de et dof is ben ik niet met je eens want inderdaad de et heeft weer een beter beeld als de dreambox als je het al kunt vergelijken maar je krijgt zoveel meer ervoor terug dat ik dat niet ervaar als een gemis en dus het beeld gewoon goed vind. en inderdaad je kunt spelen met de instellingen. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Littlesat Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Volgens mij kan er eigenlijk geen verschil zijn... Zeker bij Native-HD zenders... met SD zenders kan er wel verschil zitten in het upscalen. Maar dankzij de autoresolution plugin laat ik dat mijn TV doen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast 1664 Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Wellicht gebruik je nu een andere HDMI ingang waardoor je TV verkeerde instellingen ('beeldverbeteraars') gebruikt? De standaard instelling voor de HDMI ingang op mijn TV gaf ook een teleurstellend beeld. Alles uitgezet en het resultaat was verbluffend, alsof er ineens diepte in het beeld kwam.
Gast Stephan296 Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Ik heb in de slaapkamer ook een azbox staan. Ik heb deze nu ook in de kamer neergezet en hem op de receiver aangesloten. Nu kan ik dus switchen tussen deze 2. Ik ben nog steeds van mening dat de Azbox meer en scherpere details weergeeft dan de ET9000. Ik zat net de F1 te kijken en bij de interviews kon ik de baardharen zowat tellen bij de Azbox en bij de ET9000 zie je het lang niet zo gedetailleerd. Ik weet niet of hier nog wat aan veranderd kan/gaat worden anders ben ik toch lichtelijk telleurgesteld met deze box. Heb de laatste stabiele openpli nightly build erop staan.
Gast 1664 Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Heb je het over HD of SD zenders en staan de 'beeldverbeteraars' van je TV voor beide HDMI ingangen identiek ingesteld (uit)? Kijk ook of de box instellingen goed staan 1080i/7020p etc, de verversratio en scalerscherpte (helemaal naar links) Je kunt ook ook nog spelen met alle instellingen van de videoverbetering plugin en de autoresolution plugin. Maar eigenlijk vind ik het beeld zonder alle 'verbeteraars' het beste.
Gast Stephan296 Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Heb het over HD zenders. Alle beeldverbeteraars staan uit. Heb ongeveer alle instellingen al geprobeerd. De Azbox wint het op zijn sloffen qua detail van de ET9000. Heb hem op 1080i en op 720P gehad met 50hz verversing en ook met multi verversing. Maakt hier niets uit. Denk dat ik deze box maandag weer retour doe.
kooleracer Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 De Azbox is inderdaad scherper dan de ET9000, ik had het zelfde toen ik van de Elite naar de ET9k. Maar dat verschil vond ik niet zo groot maar je merkt het inderdaad wel. Ik zou de Azbox hebben gehouden als de orginele FW of E2 FW zo stabiel waren als Enigma2 op de ET9k. C
Cobus R Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Dan moet je maar weer een azbak kopen De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast Stephan296 Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Er zijn meer opties dan een azbox. Ga van de week gewoon rustig op mijn gemak her en der eens kijken. Thx voor de ondersteuning!
Cobus R Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Ik heb hier dus ook een Azbak gehad maar nogmaals ik heb absoluut geen klagen qwa beeld van de ET en snap het daarom ook niet goed dat jij dat wel hebt nogmaals het beeld van de Azbak is beter maar het verschil is maar zeer klein (mijn mening) Ik ben juist zeer positief over de ET, heb hiervoor verschillende boxxen gehad Dreamboxxen 500s-5620-7000-800HD-500HD Azbox Elite ab-ipbox 900HD strong philips pioneer relook mutant 200s technomate Tm 9100 super en tot nu toe mijn beste aankoop is toch echt wel de ET 9000 en ET 5000 zeker voor het geld. Ben nog nooit zo tevreden geweest over een ontvanger dan deze 2 in het begin waren de drivers nog niet uptodate maar dat is nu dik in orde en naar mijn mening beter als die gammelle dingen van de dreambox met al die anticlone maatregelen van hun de ene fout na de andere heb je tegenwoordig (laatste 1,5 jaar) De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
kooleracer Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Als de Azbox me en Mini wel stabiel zijn en dezelfde beeldkwaliteit of betere levert, dan worden het echt voortreffelijke boxen. Misschien helpt het om de Sharpness uit te schakelen op de et9000 en het aan te passen op je tv-instellingen. Het verschil is er wel, maar zo groot als jij het nu ervaart had ik niet. C
Gast 1664 Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Ik kan het ook niet goed plaatsen. Ook ik ben zeer tevreden met deze box en zoals Littlesat zegt: er hoort eigenlijk geen verschil te kunnen zijn bij native HD. Het signaal wat er in gaat bij de bron komt er identiek uit bij de ontvanger. Daarna is het aan de TV om er een mooi plaatje van te maken, met of zonder beeldverbeteraars. Bij upscaling kan er wel verschil zijn, maar als je dat door je TV laat doen valt zelfs dat verschil weg.
destroyer2usa Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Ik vind het beeld via mijn et9000 ook prima en zeker HD is scherp en (Ik kon met de F1 wel de baardharen tellen). Zelfs upscalen door box van 576i vind ik uitstekend op mijn philips led tv. Heb alle instellingen in de beeldverbeteringsplugin allemaal standaard laten staan en laat de box alles upscalen naar 1080i multi. Vind dat er zelfs met 720p 50 native signaal beter uitzien als native 720p op mijn tv.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen