Ga naar inhoud


Electrische aansluiting maken dmv inductie


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb in mijn auto een electrische standkachel zitten. Deze sluit ik momenteel (uiteraard niet in de zomer)aan middels een kabel die vanaf mijn voorbumper (stekkeraansluiting) naar een WCD op mijn garagedeur loopt.

Op zich werkt dit prima, maar ik moet dus niet vergeten de kabel te ontkoppelen voor het wegrijden, want dat geeft een rommeltje (is al eens gebeurd whistle ).

 

Is er geen mogeljkheid om deze aansluiting tot stand te brengen middels inductie (zoals bij de oplaadbare tandenborstel)?

 

Ik hoef dan alleen maar mijn auto met de bumper tegen de inductieplaat te rijden (voorzichtig) en de verbinding is gemaakt.

 

Weet een van jullie of een dergelijk systeem te koop is?

 

Gr. Remo

 

 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


of je neemt een voorbeeld aan de bekabeling van de originele xbox controllers, daar zat halverwege nog een zwakkere verbinding, trok je aan de kabel ging die los en bleef de xbox in het kastje staan.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je nog even moeten wachten hij is in ontwikkeling

Ik stuur je nog wel even wat, hoe het alle maal werkt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Busje

ik werk ook met deze dingen , het zijn wel ampere's die erdoor moeten en dat op inductie , ja het zou moeten kunnen , maar ik zou dan wel de ontvanger willen zien die aan de voorkant zit, is n tweede accu niet beter en via z,n tijdschakelaar starten zoals normnaal, jij kunt altijd starten en die batterij laad je dan gelijk bij.

je zult de eerste niet zijn die n jumperstart nodig heeft , vandaar 2 accu's en n switch

 

Schapi wenst je n prettig weekend

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Schapi: Ik verbruik mijn accu niet hoor. De standkachel werkt op 220 V en hij doet het dus alleen als hij is ingeplugd in het electriciteitsnet van mijn huis.

 

Ik heb destijds wel overwogen om een tweede accu te plaatsen en de standkachel via een omvormer te gaan gebruiken, maar dat was ook een wat prijzige oplossing.

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou ik vind dat nogal linke soep, als ik met mijn metalen fiets over zo'n spoel rijd sta(zit) ik onder stroom of wordt ik 'vastgezet' als een magneet door het grote magnetische veld eek

Leg dit eens uit Sjaak?
Naar mijn mening is jouw fiets een grote kortsluiting en er kan daarom geen potentiaalverschil "over" de fiets worden opgewekt. Er is ook geen potentiaalverschil naar aarde, dus dat is ook geen probleem.
En als laatste; Inductie werkt alleen met AC. Dus het "kleven" gaat ook niet gebeuren...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou een gedeelte van mijn buizenframe is een lus, je weet dus maar nooit. En dat aantrekken kan toch, mijn fiets is dan de weekijzeren kern, en die wordt magnetisch, zo werkt een trafo toch ook smirk
Maar ja het was ook maar een gedachten spinsel :D

Je buizen frame is inderdaad een kortgesloten lus. Dus niets om je zorgen over te maken. Afhankelijk van de gebruikte frequentie (zal vast geen net frequentie zijn!) wordt je fiets aangetrokken en afgestoten. Gemiddeld gezien zal dat een kracht van 0 wezen.

Een trafo werkt bijna hetzelfde, echter toch anders.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...