Ga naar inhoud

[DM800HD-SE] CI module nodig voor smartcard ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de beschrijving van de DM800HD-SE lees ik "2 x Smartcard-Reader (Dreamcrypt CA)" .

Betekent dit dat ik geen CI module nodig heb om een TV Vlaanderen smartcard te kunnen gebruiken in de ontvanger ?

Geplaatst:

nee heb je nie nodig je kan je kaart erzo in doen chip naar beneden .

Wel zorgen dat je de goede emu hebt bv cccam

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord.

Voor alle duidelijkheid: ik kan dus geen CI module gebruiken met een TV Vlaanderen smartcard erin?

Na aankoop van het toestel zou ik dan eerst software moeten toevoegen en/of alternatieve firmware moeten installeren voordat alles werkt.

Geplaatst:

Er zit geen slot voor een CI module in, bekijk de foto's van het ding maar eens goed.

Maar zou je niet eerst een beetje inlezen zodat je weet wat je koopt?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:
Origineel bericht van: RobbieT
Maar zou je niet eerst een beetje inlezen zodat je weet wat je koopt?

Met dat inlezen ben ik sinds 03/07 bezig. 'k Heb al ettelijke uren op het forum doorgebracht en op bijna al mijn vragen een antwoord gevonden. Er is hier een schat aan informatie verzameld !
Alles is echter nieuw voor mij en soms blijven dingen onduidelijk, zoals het dit geval is met die smartcardreader.
Bedankt voor je antwoord.

Ik las ook dat CCcam niet geïnstalleerd kan worden via de fabrieksgeïnstalleerde Enigma2 en een alternatieve firmware nodig is. Dit lijkt me dan vreemd, aangezien je een emulator nodig hebt om de cardreader te gebruiken.
Begrijp je m'n verwarring?
Geplaatst:

Is ook spraakverwarring, wat je eigenlijk gebruikt is een "softcam" en geen "emu". De meeste zijn allebei tegelijk, maar het "emu" gedeelte is tegenwoordig zo goed als nutteloos geworden.

Als je een image als OpenPLi installeert, dan vind je CCcam in de plugins die je gewoon met de afstandbediening kunt installeren. Dat geldt overigens voor de meeste images.

Het "fabrieks" image dat erop staat als je 'm koopt is volstrekt nutteloos, die kun je negeren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen