Ga naar inhoud


Canal digitaal zijn boeven van het laagste soort


Harley

Aanbevolen berichten

Mag ik ook nog even klagen?

 

CDS is ooit begonnen als Multichoice, dat was gratis. Nu zit het op het niet meer af te sluiten STB-pakket op 70 euro, want ze zijn zielig omdat ze te weinig geld binnen krijgen en de commerciële zenders geen geld meer zouden geven, maar ondertussen is dat pakket behoorlijk uitgekleed.

 

Multichoich was Nederland op de satelliet, CDS is een ordinaire investeringsmaatschappij die dik winst wil maken.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ilseonline

CDS is een ordinaire investeringsmaatschappij die dik winst wil maken.

Een open deur. Ik zou niet weten welke satellietaanbieder filantropisch is. frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

CDS is ooit begonnen als Multichoice, dat was gratis. Nu zit het op het niet meer af te sluiten STB-pakket op 70 euro, want ze zijn zielig omdat ze te weinig geld binnen krijgen en de commerciële zenders geen geld meer zouden geven, maar ondertussen is dat pakket behoorlijk uitgekleed.

Multichoich was Nederland op de satelliet, CDS is een ordinaire investeringsmaatschappij die dik winst wil maken.

Als ik even hier op mag inhaken. Enige jaren geleden was satelliet de bron om al deze zenders ueberhaubt op de kabel te krijgen. SBS en RTL betaalden zelf voor die satelliet distributie. Via de satelliet kon je dus "gratis" meegenieten van deze zenders. Ik kan me Augustus 1996 nog herinneren toen RTL en SBS veel geld bespaarden door digitaal te gaan en zo veel transponder kosten konden sparen. De satelliet kijker kon toen voor 1500 Gulden/700 Euro een digitale ontvanger die eigenlijk niets kon aanschaffen. Ook herinner ik me nog de reclame compagnes "Direct van de Bron"....

Echter de tijden zijn veranderd. Door de glasdraad is de satelliet niet meer de bron van de signalen. Blijkbaar is de glasdraad voor een relatief klein land als Nederland momenteel NOG goedkoper voor SBS en RTL.

Hierdoor is het noodzakelijk kwaad van de satelliet voor SBS en RTL vervallen en kan er via de satelliet niet meer "gratis" meegenoten worden van de SBS en RTL zenders. Dus CDS moet er wel geld voor gaan vragen want SBS en RTL betalen niet meer voor die transponderruimte. Dus vandaar dat je als je geluk hebt nog met een SetTop pakket voor 70 Euro per jaar kunt kijken... want als je nu in stapt is het kleinste pakket 11 Euro per maand ofwel 132 Euro per jaar (afgerond wel te verstaan). Zonder die 70 Euro voor het SetTop pakket hadden de SBS en RTL zenders momenteel niet meer op de satelliet gezeten.......
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Satwatcher
smtp.canaldigitaal.nl wordt gebruikt door alle Triple Play (Alles-in-1) klanten van CanalDigitaal als smtp-server.


Daar geloof ik niets van en als dat al zo zou zijn, is het zeker niet een http proxy voor de klanten van tripple play.

Dat IP adres (194.151.162.103) is met 100% zekerheid het IP adres van het hoofdkantoor.

194.151.162.96 - 194.151.162.111
Canal Digitaal BV
Hilversum

Mehmet Kazdal
Canal Digitaal BV
Laapersveld 75
1213VB Hilversum
NETHERLANDS
mehmet.kazdal@canaldigitaal.nl
+31 (0)356555630

Ik heb nog nooit iemand over de SMTP server van zijn adsl provider (of eigenlijk in dit geval de SMTP server van het hoofdkantoor van CanalDigitaal) sat4all zien browsen wink

Wie heeft je dat wijs gemaakt Jarco? Canaldigitaal zelf zeker :D

Mvg,

Michel
Image1.jpg

Image1.jpg

Image2.jpg

Image3.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk dat we ze na vandaag niet meer zullen zien, want vermoedelijk krijgen daar nu een paar mensen gruwelijk op hun sodemieter wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Mag ik ook nog even klagen?

CDS is ooit begonnen als Multichoice, dat was gratis. Nu zit het op het niet meer af te sluiten STB-pakket op 70 euro, want ze zijn zielig omdat ze te weinig geld binnen krijgen en de commerciële zenders geen geld meer zouden geven, maar ondertussen is dat pakket behoorlijk uitgekleed.

Multichoich was Nederland op de satelliet, CDS is een ordinaire investeringsmaatschappij die dik winst wil maken.

Nou, ik denk dat CDS net als andere tv aanbieders wil overleven.
Als de piraterij nou eens een halt toegeroepen werd, en dan bedoel ik die commerciële cardservers en andere boeven die geld verdienen aan het werk van hobbyisten, dat we dan een stuk minder hoeven te betalen voor het tv aanbod.

Heb je daar eens aangedacht??

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof het of niet. Het nieuwe eigen Alles-in1 pakket van CanalDigitaal (dus niet het hier genoemde Online triple play product) maakt gebruik van smtp.canaldigitaal.nl. Staat ook duidelijk op de internetsite van het betreffende CanalDigitaal product in de FAQ gemeld.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wie heeft je dat wijs gemaakt Jarco? Canaldigitaal zelf zeker


Jarco ? Heeft die hier in dit topic gepost dan ? Ik zie alléén maar een bericht over de smtp- server afkomstig van ene Satwatcher.

Toch ook weer interessant hier te mogen lezen want die boardsoftware allemaal laat zien van het leven op dit forum ...

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo

Toch ook weer interessant hier te mogen lezen want die boardsoftware allemaal laat zien van het leven op dit forum ...

Greets



Big Michel is watching us wink

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Satwatcher
Geloof het of niet. Het nieuwe eigen Alles-in1 pakket van CanalDigitaal (dus niet het hier genoemde Online triple play product) maakt gebruik van smtp.canaldigitaal.nl. Staat ook duidelijk op de internetsite van het betreffende CanalDigitaal product in de FAQ gemeld.


Zelfs als dat waar zou zijn, dan NOG gaat het internet HTTP verkeer niet over dat IP adres, maar gewoon over de systemen van telfort en niet over de smtp mailserver van canaldigitaal.

Het is al sinds 10 jaar zo dat alleen het hoofdkantoor van CanalDigitaal het IP adres van de SMTP server als HTTP proxy gebruikt. Die proxy staat echt niet open voor extern verkeer.

Bovendien gebruikt tegenwoordig niemand meer een HTTP proxy op een prive adsl aansluiting.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom een ontopic berichtje,

 

Origineel bericht van: CanalDigitaal WebCare
Geachte heer/mevrouw,

 

Het lijkt erop dat ons vorige bericht niet is verzonden/aangekomen. Graag ontvangen wij uw abonneegegevens om uw melding te behandelen.

 

Met vriendelijke groet,

 

WebCare CanalDigitaal

 

U kunt mij morgen (vrijdag) overdag bereiken op 06-********** en dan alleen als we aan de hand van de bandopname een eerlijke conclusie kunnen trekken.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Satwatcher
Geloof het of niet. Het nieuwe eigen Alles-in1 pakket van CanalDigitaal (dus niet het hier genoemde Online triple play product) maakt gebruik van smtp.canaldigitaal.nl. Staat ook duidelijk op de internetsite van het betreffende CanalDigitaal product in de FAQ gemeld.


Om nog maar even terug te komen op deze onjuiste informatie:

Tripple play internet (van de site van CanalDigitaal geplukt):

Inkomende mailserver:
incoming.canaldigitaal.nl (IP adres: 94.228.129.151)
Uitgaande mailserver:
outgoing.canaldigitaal.nl (Ip adres: 94.228.129.152)

En hier gaat het dus wel om de gecolocaliseerde servers voor het CanalDigitaal/Online tripple play email verhaal.

Het IP adres dat ik opgaf (194.151.162.103, ofwel het Ip adres achter smtp.canaldigitaal.nl) is wel degelijk een IP adres dat uitsluitend door CanalDigitaal personeel wordt gebruikt op een hele andere server die gewoon in Hilversum staat.

Die server is ingericht als de uitgaande email server van het kantoor van CanalDigitaal en tevens wordt dat IP adres gebruikt als HTTP proxy voor het personeel met internet toegang op hun PC.

Sjaak, er is geen enkele schending van privacy van toepassing.

Het enige dat ik beweer is dat Canaldigitaal hier druk aan het meelezen is/was en dat is een feit. Er worden helemaal geen privégegevens bekend gemaakt want smtp.canaldigitaal.nl is niet privé en alle andere gegevens heb ik onleesbaar gemaakt.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit allemaal lees, kan ik toch alléén maar vaststellen dat CDS het dagelijks leven van een aantal mensen duidelijk beheerst.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...