Ga naar inhoud


Geen HD ontvangst bij aangesloten Satfinder


Jürgen

Aanbevolen berichten

Van de week wilde ik op de camping mijn schotel op ASTRA3 uitrichten om de CD HD kanalen te ontvangen.

Voor het opzoeken van de satelliet gebruik ik een Satfinder Schwaiger SF9000.

ASTRA3 was zo gevonden met een prima kwaliteit maar als ik dan een van de beschikbare CD HD zender koos zoals b.v. RTL4 HD dan kreeg ik het bericht 'Gecodeerde zender'.

Wat ik ook deed het lukte niet dus maar weer voor ASTRA1 en de SD kanalen gekozen.

Na thuiskomst heb ik het CD kaartje in mijn andere ontvanger geplaatst en toen had ik meteen alle HD kanalen in beeld.

 

Weer de schotel van de caravan op ASTRA3 d.m.v. de Schwaiger Satfinder uitgericht en weer geen beeld op de HD kanalen.

 

Uiteindelijk had ik het gevonden, zolang de Schwaiger Satfinder tussen de schotel en de Rebox zit heb ik geen HD ontvangst.

Zodra ik de Satfinder had verwijderd meteen beeld op de HD kanalen.

 

Op zich geen probleem want nu weet ik het wel maar mijn vraag is dan ook wat wordt er nu binnen de Schwaiger Satfinder tegengehouden zodat ik geen HD ontvangst krijg?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Jürgen

 

Nu zal het wat de beeldkwaliteit in je caravan natuurlijk best wel meegevallen zijn want ik neem aan dat je daar geen giga-scherm in hebt staan, dus zal het verschil in beeldkwaliteit tussen HD en SD wel mee vallen, maar vreemd is het wel. Ik gebruik soms ook eenvoudige satfinders maar heb dit nog niet eerder meegemaakt. Alleen jammer natuurlijk dat je bepaalde zenders die alleen in HD worden uitgezonden (zoals History HD) niet kon ontvangen omdat je dacht dat er iets mis met je kaartje was.

Ik zou even een vraag stellen bij de fabrikant van Schwaiger in Duitsland, zie

http://www.schwaiger.de/index.php?id=106

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Digitaal heeft in tegenstelling tot analoog een drempel, of je hebt beeld, of je hebt niets.

 

Met een campingschotel heb je al wat minder signaal, een satfinder ertussen zetten kan dan inderdaad net het verschil tussen wel en geen beeld betekenen.

 

Op dit forum is al vaker gebleken, dat History HD het eerste programma is wat je verliest, wanneer je schotel niet optimaal is uitgericht, of wanneer de signalen wat zwakker worden.

 

Misschien is het een idee om een twin LBN te gebruiken, een uitgang voor je satfinder en de andere uitgang voor je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Twin LNB gebruiken zal niet lukken omdat het hierbij gaat om een op het caravandak gemonteerde Kathrein BAS60 vlakschotel of een Travelsat UFO.

De BAS60 heeft een ingebouwde vaste LNB en in de UFO past geen Twin LNB.

Beide schotels geven overigens een prima signaal af op ASTRA3

De Rebox RE-8000 geeft op NED1 HD of RTL4 HD een maximale signaalkwaliteit af van 80% respectievelijk 72%.

Dus daaraan kan het niet liggen.

Ik zal zoals voorgesteld Schwaiger een mail sturen. Mocht ik van hen wat horen dan laat ik het nog wel weten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allen jammer dat de schrijver niet vermeld welke Satfinder hij gebruikte.

Het lijkt me dat als je een type zoals de Schwaiger SF9000 gebruikt dit niet mag gebeuren.

Bij de huis-tuin-keuken Satfinders van plusminus € 4.95 lijkt me dit normaal maar niet bij een Satfinder in de betere klasse.

 

Let wel dat ik het probleem alleen bij de HD kanalen heb en niet bij de SD kanalen, daar komt het signaal vol door.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
...en niet om hem er continu tussen te laten zitten.

Sjaak, ik heb nergens geschreven dat het de bedoeling was om de satfinder continue ertussen te laten zitten en ik heb ook geschreven dat ik van dit probleem geen punt van maak.
Ik verwijder de stafinder onmiddellijk nadat ik de satelliet gevonden heb.
Het verbaasde mij alleen waarom ik met aangesloten satfinder wel een SD beeld kreeg maar geen HD beeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
... waarom dan nog mailen naar Schwaiger, ik denk dat Schwaiger dit ook zal zeggen wink


Misschien dat jij helderziende bent en al denkt wat Schwaiger zal vertellen maar ik wacht toch wel liever op de reactie van Schwaiger, dan weet ik het zeker.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...