Ga naar inhoud


Bezwaar tegen verkeersboete


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten

Dat heb ik weer....

 

Vandaag had ik een cjib brief in de bus.

Ik heb met mn motor 16km/uur te hard gereden op de catherijnesingle te Utrecht, op moederdag (8 mei) rond 1400uur.

Of ik even 100 euro wil aftikken....

 

A. Als noord hollander ben nog nooit op deze plek geweest.

B. En zeker niet op moederdag, want die dag heb ik al verplichtingen !

 

Maandag als eerste maar eens de foto opvragen.

Ik ben zeer benieuwd wat er op die foto staat....

 

Iemand ervaring met het maken van bezwaar tegen een boete?

Alle tips zijn welkom.

 

Gr.

Maurice

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Maandag als eerste maar eens de foto opvragen.

Hahaha...die krijg je niet.
Ik heb al eerder met dit bijltje gehakt. Je zult eerst een waarborg moeten betalen die toevallig net zo hoog is als de boete. En dan gaat het verder.
Eerst betalen, dan de foto.

Ik heb dus nooit betaald en zal ook nooit. Ze kunnen het toch niet bij me halen in Duitsland.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik heb dus nooit betaald en zal ook nooit. Ze kunnen het toch niet bij me halen in Duitsland.


Totdat je een controle krijgt als je toevallig weer eens in Nederland je neus laat zien.


Dan is het dus ook voor jou netjes afrekenen terplaatste,en dan je weg weer vervolgen en bij het niet eens zijn je bezwaar netjes achter in de rij aansluiten!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die overtreding welke mij werd toebedacht is al weer een tijdje geleden,

dus weet niet of het nog zo is.

Op de papieren van Leeuwarden moet een fotonummer vermeld zijn.

Er staat ook een tel bij.

Bel dat nummer eens en vraag of ze de foto nogmaals bekijken.

pas bij de 2de keer goed kijken, bleek dat ze het kenteken toch fout gelezen hadden.

 

suc6

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de brief vermelden dat je daar rond die tijd nooit geweest hebt kunnen zijn.

Brief weer terug in de envelope en retour afzender.

 

Ik zou in Gouda door het rode licht van de spoorweg overgang zijn gereden.

Dus keurig vermeld dat er op de A12 bij Gouda geen spoorweg overgangen met verkeerslichten zijn en dat ik anders niet in Gouda kom.

 

Nooit weer wat van terug gehoord.

 

Betaal je ook maar iets dan ben je dat vrijwel zeker kwijt en anders in ieder geval de administratiekosten.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kennelijk is het kenteken verkeerd afgelezen, of rijdt er nog iemand rond met jou platen.

 

Wanneer je geluk hebt is het met een telefoontje op te lossen, wanneer je de politie belt en de zaak uitlegt.

 

Anders zal je moeten wobben, om alle gegevens op te vragen waarna je in protest kunt gaan.

 

Omdat het een Mulder is, zal je eerst moeten betalen, om daarna wanneer je in het gelijk gesteld wordt, het weer terug te krijgen. Kijk ook even naar de wet dwansom, het kan zijn, dat je meer geld terug krijgt als dat je moet betalen.

 

Je protest wordt vermoedelijk niet gelezen en meteen afgewezen, waarna je op de koffie mag bij de rechter, die daarna de officier van justitie om uitleg vraagt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Maandag als eerste maar eens de foto opvragen.

Hahaha...die krijg je niet.
Ik heb al eerder met dit bijltje gehakt. Je zult eerst een waarborg moeten betalen die toevallig net zo hoog is als de boete. En dan gaat het verder.
Eerst betalen, dan de foto.

Ik heb dus nooit betaald en zal ook nooit. Ze kunnen het toch niet bij me halen in Duitsland.


Gelukkig is dat nu veranderd sinds kort.
Dus ook jij zult in het vervolg netjes een accept giro in de bus krijgen.
En als je die niet betaald, staat het duitse incasso bureau op je mat, om het geld op te komen halen, met de bijbehorende boetes.
En dat vind ik zeer terecht, want ze moeten die buitenlanders maar eens goed aanpakken, als ze hier in nederland een overtreding begaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval was ik daar ook nooit geweest.

De foto heb ik nooit te zien gekregen.

Mijn enigste wapen is dus -niet betalen- Ook geen dwangsom.

Mij interesseert het geen lor. Ik kom toch nooit meer in Nederland.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

PearlPeter heeft gelijk. Nederland heeft met een aantal europeese

landen een incasso-overeenkomst gesloten.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

""En dat vind ik zeer terecht, want ze moeten die buitenlanders maar eens goed aanpakken, als ze hier in nederland een overtreding begaan.""

 

Ja maar die ollanders in belgenland gedragen zich ook als dartele veulens die voor het eerst uitgelaten worden, en lappen alle regels aan hun spatlappen...

Dus ook hier komt "orde op zaken"!

En diezelfde ollanders lopen in eigen land "netjes" tussen de lijnen! wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: pearlpeter
Gelukkig is dat nu veranderd sinds kort.
Dus ook jij zult in het vervolg netjes een accept giro in de bus krijgen.
En als je die niet betaald, staat het duitse incasso bureau op je mat, om het geld op te komen halen, met de bijbehorende boetes.
En dat vind ik zeer terecht, want ze moeten die buitenlanders maar eens goed aanpakken, als ze hier in nederland een overtreding begaan.


Niet helemaal, in Duitsland geldt het volgende:

Ab welchem Betrag sind Bußgelder vollstreckbar? Sind hierbei Verfahrens- und Mahnkosten zu berücksichtigen?
Es werden Geldsanktionen ab einem Betrag von mindestens 70 Euro u. a. aus Straßenverkehrsverstößen und Verstößen gegen Lenk- und Ruhezeiten vollstreckt.

Nach § 87 Abs.3 IRG umfasst der Begriff der Geldsanktion sowohl das Bußgeld als auch die Verfahrenskosten, so dassder zu vollstreckende Betrag inklusive etwaiger Verfahrenskosten zu verstehen ist. Die Bagatellgrenze ist z. B. auch dann erreicht, wenn die Geldbuße 50 Euro und die Verfahrenskosten 25 Euro, also zusammen 75 Euro betragen


De ingangsdatum van deze wet is 1 december 2011.
Vrij vertaald staat hier, dat er vanaf Euro 75 geind kan worden. Daaronder komt de duitse Koos Spree zijn bed niet uit.

Dit is een jaarlijks terugkerend persbericht, altijd net voor de zomervakantie.
Of het er dit jaar van komt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Er staat inderdaad in de brief dat ik telefonisch de foto op kan vragen.

Ik ben voornemens de juiste procedures te volgen om mijn gelijk te krijgen. Eerst betalen dus.....

Anders ben ik bang dat ik mn recht verspeel.

 

Lees nu net dat ik schijnbaar de administratiekosten niet terug ga krijgen. Dieven zijn het !

Ik zal in het bezwaarschrift mijn administratie kosten even vermelden.

Maargoed... Laat me raden... Dat mag de burger niet.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...