Annebel Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Ik heb een TF5000PVR (een twinreceiver) en 2 satellieten (Astra 1 en Astra 2) D.m.v. 2 diseq switches zijn de satellieten aangesloten op de receiver. Tot nu toe altijd alles prima maar plotseling (waarschijnlijk na noodweer van paar weken geleden) nu problemen. Astra 2 kan ik op beide tuners zien alleen Astra 1 kan ik alleen nog maar op Tuner 1 zien op de Tuner 2 geen beeld. Het Astra 2 beeld is altijd goed op beide tuners, het beeld van Astra 1 stoort soms wel iets op de tuner waarop Astra 1 nog zichtbaar is. Ik kan ook nog Astra 2 op tuner 2 opnemen en Astra 1 op tuner 1 bekijken. De tuners doen het dus nog. De LNB van Astra 2 doet het ook en eigenlijk doet de LNB van Astra 1 het ook nog wel. Wel zit er een scheur in de dop. Kan het zijn dat de LNB van de Astra 1 kapot is en de ene aansluiting van die LNB het gewoon niet meer doet? Of ligt het toch aan de diseq? Hoe kan ik daar achter komen (zonder iedere keer het dak weer op te moeten :-)
Moderator ceesv Geplaatst: 10 juli 2011 Moderator Geplaatst: 10 juli 2011 Je kan de twee antennekabels eens met elkaar verwisselen, om te kijken, of de fout in de antenne installatie of in je ontvanger zit. Daarna is de volgende stap toch op het dak te zoeken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen