Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb 2 nieuwe Alps single LNB's gekocht (BSTE8-751B) omdat die beter passen op mijn multifeedhouder.

Nou zit daar zo'n oud type op, BSTE8-601B. De waardes die er opstaan zijn hetzelfde, LO: 9.75/10.60GHz

Nu zie ik niet staan hoeveel DB ze zijn.

Op mijn draaidbare schotel zit een Golden Interstar van 0,3 DB geloof ik. Alleen na een paar jaar is die LNB van kleur veranderd. De kop was ooit geel maar nu wit.

Is die oude Alps van dezelfde kwaliteit dan de nieuwe en hoe staat die in verhouding tot die Golden Interstar?

Ik hou zo'n Alps over dus is het beter om die op de draaibare schotel te plaatsen?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Daar zul je weinig tot niks van merken, ongeacht wat het ruisgetal is. Mooi laten zitten zou ik zeggen.

Geplaatst:

ja ok maar ik moet de motor toch opnieuw afstellen. Ik hou zo'n oude Alps over dus dan kan ik toch beter die weer gebruiken dan die verkleurde Golden Interstar?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Als ie niet stuk is, zou ik er niets aan doen, simpel. Gewoon bewaren die oude Alps.

Geplaatst:

If it ain't broke, don't fix it. De Golden Interstar lnb zijn erg populair onder de noord Afrikaanse bevolking. Omdat ze laag geprijsd zijn. Mijn ervaring met deze lnb zijn niet al te best. Vooral in het hoge frequentie gebied meet ik alleen ruis.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik heb dergelijke LNB's ook nog liggen, nooit problemen mee gehad.

Geplaatst:

nou ja wat is de verhouding kwalitatief tussen die Golden Interstar en die oude Alps?

Als ik naar beide kijk dan vertoont de Alps weinig tekenen van slijtage.

En ik ga de rotor toch helemaal vanaf het begin afstellen dus alles gaat los. Dan maakt is het verwisselen van de lnb wel het minste.

En als die Alps beter is dan gebruik ik die liever dan dat ik hem ongebruikt weg leg.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Wisselen of niet, zolang beide LNB's heel zijn, zul je geen verbetering/verslechtering merken als je ze omwisselt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
Ik kijk liever naar de tv dan continu naar een spectrum analyzer.

voordeel van kijken naar een spectrumanalyzer is dat het niet wordt onderbroken door reclame!!

Wiljo
Geplaatst:
Origineel bericht van: tajvdz
Is die oude Alps van dezelfde kwaliteit dan de nieuwe?

De Alps van vandaag zijn nog altijd dezelfde als deze van 10 jaar geleden: 0,6 dB.
Alps is een kwaliteitsmerk die nooit meegedaan heeft aan commerciêle grootspraak zoals anderen die jaar na jaar afkomen met 0,4 - 0,3 - 0,2 dB...
Ja, er zouden ook 0,1 lnb's bestaan :-)
En straks komen ze af met 0,0 of 0,-1 dB!
Zo vinden de waspoederproducenten ook wel altijd wel een ander argument uit om te vertellen dat hun poeder witter dan wit wast...

Gerdy

Geplaatst:

Ik heb de rotor zelf nog niet opnieuw afgesteld maar heb wel al de LNB verwisseld. Ik heb ook de F-connector opnieuw er aan gezet want die moest er namelijk af om de tule die aan de lnb past op de draad te krijgen.

Ik merk toch wel degelijk verschil hoor. Ik heb gemiddeld zo'n 5% meer ontvangst.

Ik had de hele tijd al zo'n vermoeden dat het zeker niet slechter ging worden en het was in 5 minuten gedaan.

Ik heb nu 4 lnb's op 2 schotels en ze zijn nu allemaal Alps.

Die Golden Interstar ziet er echt niet meer uit na 7 jaar in gebruik te zijn geweest.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: tajvdz
Ik heb ook de F-connector opnieuw er aan gezet want die moest er namelijk af om de tule die aan de lnb past op de draad te krijgen.

Misschien is daarmee ook wat oxidatie verwijderd, kan schelen inderdaad.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen