Ga naar inhoud

Welke cijfertjes invoeren??

Aanbevolen berichten

Gast duck1986
Geplaatst:

Beste mensen,

Ik zou het tof vinden antwoord te krijgen op de volgende vraag. Ik weet WEINIG van het schotelgebeuren, dus in dit bericht roei ik even met de riemen die ik heb.

Aantal jaren geleden heb ik een Qpentel satelliet set aangeschaft bij een Duits winkelketen beginnend met een A:). Hier heb ik zonder problemen altijd ontvangst mee gehad (100% signaal, zit op een open terrein in Gelderland/Elspeet, satelliet is onwrikbaar bevestigd aan een metalen paal die in de grond verankerd is.

M,n probleem komt dus NIET vanwege verplaatsing v/d schotel. Ook de zenders die verhuisden in April 2011 heb kon ik daarna prima ontvangen.

Ik vermoed dat het probleem is gekomen doordat ik heb zitten prutsen aan cijfertjes die je kunt selecteren in het installatie menu. En mijn vraag is nu:

Welke cijfertjes moet ik selecteren??

Probleemschets:

In het installatiemenu gebruik ik altijd 'automatisch zenders' zoeken. Op dat scherm heb je 3 velden waar je cijfers kunt selecteren (ik meen dat je 2 velden 'frequentie' noemt en 1 'tp frequentie').

Ik zou de juiste 3 velden graag horen voor de satellieten Astra1 & Astra2.

Alvast super bedankt voor de reacties.

Geplaatst:

Maak Ff een foto van dat scherm. Dan kunnen we je vast helpen. Nu weet ik niet wat je bedoeld

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Gast duck1986
Geplaatst:

Super bedankt voor de snelle reactie;

ik zit nu nog even in het buitenland, maar dinsdagavond zal ik zsm een foto v/h scherm posten:)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen