lodie Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 Hallo, Ik wil een tweede sat ontvanger aanschaffen voor op de slaapkamer, maar ik weet niet goed welke. Ik heb al een Humax 5400, maar wil een tweede ontvanger die ongeveer hetzelfde kan hoeft niet zo uitgebreid te zijn. Moet ik dan een ander disq.switch kopen om de twee ontvangers op een schotel (astra/hotbird)aan te sluiten? (Deze heb ik al) Alvast bedankt Lodie
Gerdy Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 Als je eveneens in de slaapkamer Astra/Hotbird met een 2de ontvanger wil ontvangen moet je de 2 single lnb's vervangen door 2 twins (elk met 2 uitgangen) en de huidige diseqc switch (2 ingangen, 1 uitgang) door een twin diseqc (2 x 2 ingangen, 1 uitgang) Verder: ga even kijken in "Schotelpark/verklarende tekeningen/1 astra hotbird schotel met diseqc voor 2 gebruikers" Gerdy
DirkHezius Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 @ Gerdy, Er bestaat toch ook de mogelijkheid (bij de Philips althans) om de kabel vanaf de tuner door te lussen naar de tweede ontvanger ? -------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------
Gerdy Geplaatst: 25 augustus 2002 Geplaatst: 25 augustus 2002 Dat klopt! Ook bij de Humax bestaat deze mogelijkheid maar dan mogen nooit 2 ontvangers tegelijk aanstaan... Met twin lnb's en twin diseqc kunnen 2 ontvangers elk onafhankelijk van elkaar dezelfde schotel gebruiken. Indien het de bedoeling is om alleen maar één ontvanger te gebruiken, ofwel in de living, ofwel in de slaapkamer, dan is het véél goedkoper om een Xtralink, Powermid of Videolink aan te sluiten in plaats van een 2de ontvanger. Dan kijk je in de slaapkamer (en bedien je van uit de slaapkamer) die éne ontvanger die in de living staat... Gerdy
DirkHezius Geplaatst: 25 augustus 2002 Geplaatst: 25 augustus 2002 Aha ! Thanx...(je was nog laat op trouwens) -------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen