WimVM Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Ik heb de standaard schotelset voor HD TV van TV Vlaanderen. Ik zou graag een groter aanbod hebben aan Engelse zenders. Op de TV Vlaanderen website vind ik daarvoor de TriSat schotels. Ze hebben dit alleen met schotel en LNB samen. Ik vroeg mij af dat ik eventueel deze zenders kan ontvangen zonder de schotel te vervangen door het bij plaatsen van LNBs op de bestaande schotel? Nu heb ik een LNB duo voor Astra 19 en 23 graden. Bedankt.
digitaal kijker Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 is dat een schotel van TVV zelf met de duo lnb op of ene van een bepaald merk die TVV niet aanbied. als het een triax is kan je mits een module 3 lnb's er opzetten,maar dan moet je wel een 3de kabel trekken ervoor en je diseq (als die niet al 4 aansluitingen heeft) aanpassen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
WimVM Geplaatst: 11 juli 2011 Auteur Geplaatst: 11 juli 2011 Het is de standaard schotel van TV Vlaanderen uit het pakket dat ze verkopen met Duo LNB.
Tonskidutch Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 WimVM, je mag best naar die aanbiedingen kijken bij de provider maar als satelliet hobbyist kan ik je toch echt eerder een T55 van wave frontier of wavefield aanraden. ook al lijkt die moeilijker qua opbouw, je kunt meer en hebt meer reserves. als je ooit de smaak te pakken hebt kun je er ook nog wat lnb's aan toevoegen! maar als basis voor 13-19,2-23,5-28,2 is de t55 veel beter dan die triplesat of technisat Multytenne (13 oost) (19 oost) (23,5 oost) (28,2 en 28,5 graden oost) en die is echt niet duurder. ciao Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
WimVM Geplaatst: 11 juli 2011 Auteur Geplaatst: 11 juli 2011 Daar gaat het min of meer om. Ik begin te merken dat ik wel wat meer kwaliteit wil en meer zenders. Het is nu niet echt dat het al een hobby is... :-) Moet ik bij zo'n opstelling met een wave frontier of wavefield meerdere kabels naar de LNB of receiver hebben? Het is geen probleem om kabel bij te trekken naar de schotel, hoewel ik dat wil vermijden, maar naar de receiver is dat onbegonnen werken. Hier moet ik het stellen met een enkele COAX. Op dit moment lopen er twee kabels naar de LNB, die ik in de berging kan aansluiten op de interne COAX bekabeling. De tweede wordt momenteel niet gebruikt omdat ik een LNB die zowel 23 en 28 neemt.
WimVM Geplaatst: 11 juli 2011 Auteur Geplaatst: 11 juli 2011 Ok, als ik het goed heb is dat geen probleem met een Spaun SAR 411 WSG.
Tonskidutch Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Origineel bericht van: WimVM Daar gaat het min of meer om. Ik begin te merken dat ik wel wat meer kwaliteit wil en meer zenders. Het is nu niet echt dat het al een hobby is... :-) Moet ik bij zo'n opstelling met een wave frontier of wavefield meerdere kabels naar de LNB of receiver hebben? Het is geen probleem om kabel bij te trekken naar de schotel, hoewel ik dat wil vermijden, maar naar de receiver is dat onbegonnen werken. Hier moet ik het stellen met een enkele COAX. Op dit moment lopen er twee kabels naar de LNB, die ik in de berging kan aansluiten op de interne COAX bekabeling. De tweede wordt momenteel niet gebruikt omdat ik een LNB die zowel 23 en 28 neemt. ik weet enkel wat kan en wat er met beloften niet waargemaakt kan worden daar er fysische beperkingen zijn beloften heb ik ook: morgen stop ik met vloeken of roken of eten of drinken of zaniken op sat4all de belofte dat zo'n mini-dish alles oplost is gewoon puur geluk op jouw locatie en meestal dus onmogelijk tijdens alle weersgesteldheden. ciao Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Tonskidutch Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 ik heb prima triax 4in1 switches... iets goedkoper dan spaun maar nagenoeg (wie meet het?) even goed. ciao Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Tonskidutch Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 laat ik zelfs der nog een toefje bovenop geven... sinds sat4all leden de spaun constant als beste switch definieren, denken de "winkeliers" die dat verkopen, kassa en dat dit ook reden genoeg is om dergelijke producten veel hoger in de prijslijst te plaatsen t.o.v. soortgelijke merken. hetgeen natuurlijk larikoek is. de spaun van af fabriek (ja het verre oosten) kost nagenoeg net zo weinig / of / veel als een andere bekende merk switch. ciao Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch ik heb prima triax 4in1 switches... iets goedkoper dan spaun maar nagenoeg (wie meet het?) even goed. Switches van EMP Centauri vallen ook in dat straatje.
vGnp Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch de spaun van af fabriek (ja het verre oosten) Dat klopt niet. Bekijk het filmpje onderaan deze pagina eens: --> KLIK <-- Het is toch echt Made in Germany hoor. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 vGnp, die info vertrouw ik dus niet meer maar ik mag mij wel eens vergissen in de bronvermelding, zoals anderen ook. de bron is gewaarborgd enkel de waarheid van gegeven info niet dat flikken veel van die firma's, al jaren. ciao Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen