Ga naar inhoud


Moe van woord "Rauwter"


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Ik wordt een beetje moe om steeds mensen te corrigeren voor het afschuwelijke woord “rauwter”.

 

In het Nederlands is het gewoon route = roete. Je volgt een route en geen “rauwte”.

 

In het Engels is het route = roete

In het Frans is het route = roete

 

Maar zodra het over het netwerk computer onderdeel gaat, roept men “rauwter”.

 

Wie is er nu met dit rare woord begonnen en waarom aapt een groot gedeelte van de vakmensen en ook de leek, dat na ?

 

Groet,

 

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: verkerkbr
Ik wordt een beetje moe om steeds mensen te corrigeren voor het afschuwelijke woord “rauwter”.

In het Nederlands is het gewoon route = roete. Je volgt een route en geen “rauwte”.

In het Engels is het route = roete
In het Frans is het route = roete

Maar zodra het over het netwerk computer onderdeel gaat, roept men “rauwter”.

Wie is er nu met dit rare woord begonnen en waarom aapt een groot gedeelte van de vakmensen en ook de leek, dat na ?

Groet,


Bram


Maak je toch niet zo druk man, ik ga toch ook niet iedereen corrigeren die het volgende schrijven "ik wordt" met dt in plaats van enkel met een d.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, sommigen hebben gewoon moeite met de uitspraak. Is toch niets om je druk over te maken?

 

Heb een Colombiaanse kennis, dus spaanstalig. Als hij naar Utrecht gaat, dan zegt hij "ik ga naa Oetrecht".

 

Als hij huursubsidie wil aanvragen, dan wordt het "hoersubsidie" :D

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Greatone
Als hij huursubsidie wil aanvragen, dan wordt het "hoersubsidie" :D

Die subsidie is bij menigeen afgewezen smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug was er op een internationaal forum ook een discussie over de uitspraak van het woord router.

Toen bleek dat in de "Engels" sprekende landen Engeland, Amerika en Canada beide uitspraken gebruikt werden, waarbij ook de opmerking kwam dat router (freesmachine) wel altijd als rauwter werd uitgesproken.

 

Het is natuurlijk erg verwarrend dat je een woord hebt met twee betekenissen dat op verschillende manieren word uitgesproken.

Persoonlijk vind ik "roeter" voor het netwerkapparaat logischer, maar wie ben ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr

Moet de eerste amerikaan nog tegenkomen, die het heeft over
Rauwt 66 inplaats van Route 66.

En route is gewoon een nederlands woord.

Groet,


Bram



Waar heb je het nu over ???

Over een weg of over een internet verdeler.??

De amerikaanse uitspraak van router is rauter..
van route is dat gewoon route..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek


Waar heb je het nu over ???

Over een weg of over een internet verdeler.??



Dan heb je het niet helemaal begrepen. Een router communiceert met andere routers om een route vast te leggen waarlangs het dataverkeer moet lopen. Route 66 is ook een route om van A naar B te komen. In beide gevallen betekent route exact hetzelfde, en zou op dezelfde manier uitgesproken moeten worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Het leuke daarbij is dat als je het word “rauwter” gebruikt iedereen wel weet wat je bedoelt.
Dus wat is het probleem?


ik heb een cursus gehad in Atlanta, 20 dikke amerikanen, ik en een fransoos. Die Fransman begon ' zje roeter..' en de leraar gelijk (wel met een glimlach) ' hee hee we do not use that word in here'

to root wordt in amerika gebruikt om anaal geslachtsverkeer te beschrijven... rooter is dan een persoon die zich daar mee bezig houdt. (net als vele mensen het woord 'cheeky bugger' gebruiken, zonder te weten dat ook hetzelfde is als 'roeter')

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...