Ga naar inhoud


Moe van woord "Rauwter"


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: DeBeek


Waar heb je het nu over ???

Over een weg of over een internet verdeler.??



Dan heb je het niet helemaal begrepen. Een router communiceert met andere routers om een route vast te leggen waarlangs het dataverkeer moet lopen. Route 66 is ook een route om van A naar B te komen. In beide gevallen betekent route exact hetzelfde, en zou op dezelfde manier uitgesproken moeten worden.


Je hebt helemaal gelijk,, ji hebt het niet begrepen..

Citaat:
Maar zodra het over het netwerk computer onderdeel gaat, roept men “rauwter”.


Je weet wel dat kastje met wan in en 4 uit... De Rauwter..

en de weg die de date aflegt is de route...


@ Druid,,,, jij snapt hem.....

Dat is ook de reden dat bepaalde woorden in de USA anders worden uitgesproken terwijl je ze gewoon schrijft zoals het hoort..

Router ~Rauter en niet Roeter want dat verstaan ze als Rooter wat inderdaad .ont naaie. betekent..
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: druid
to root wordt in amerika gebruikt om anaal geslachtsverkeer te beschrijven... rooter is dan een persoon die zich daar mee bezig houdt. (net als vele mensen het woord 'cheeky bugger' gebruiken, zonder te weten dat ook hetzelfde is als 'roeter')

En zo komen we bij meerderheid toch bij de voorkeur voor 'rauwter', uitzonderingen daargelaten :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar misschien ligt het aan nederlandse roots.

 

Voor mijn systemen kan pas wat veranderen via mijn root wachtwoord. Root is dus een geheel andere betekenis dan route.

 

En dan heb je ook nog square root en een beet-root.

 

Het woord rooter ben ik nog nooit tegengekomen, maar dit ligt ongetwijfeld aan mij. Heeft mogelijk meer van doen met een wortel dan met een route.

 

Ik hou het op router.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo wilt beginnen...

 

Bij ons in Nijmegen....

 

stegelt men in plaats van valsspelen.

 

zijn de winkels om acht uur los in plaats van open.

 

en staat ook de deur los wanneer het tocht.

 

Ja kan ook vragen om een kekske en dan krijg je een koekje en we eten met kerst graag knind in plaats van konijn.

 

Het zijn slechts uitspraken, zolang je weet waar het over gaat wat boeit het.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Broadcast wereld wordt overal het woord router (niet roeter) gebruikt. Mensen die het anders uitspreken worden er niet op aangekeken.

De meeste routers komen zowieso uit Amerika en zelfs de Engelsen hebben er geen probleem mee.

 

Wat dacht je dan van: Mengtafel, Beeldmenger, Mixer, Switcher, allemaal hetzelfde.

Of Shading in Engeland, USA & Canada, of Regs in Zuid Afrika. Ik maak me er niet druk over. Ik heb ander zorgen aan mijn hoofd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik zal de uitspraak best willen veranderen maar op het moment dat ik met (potientiele)klanten spreek en vertel dat men hun "roeter" kan blijven gebruiken na het overstappen dat snapt men niet waar ik het over heb. Dus blijf ik de uitspraak "rauwter" gebruiken, men weet dan waar je het over hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ja dan kan je het ook over de nederlanders hebben he.

Waarom zeggen zij : THERAPUIT ? tegen een THERAPEUT ?

Het is geen PUIT he.

Je zegt toch ook niet de DUIR (deur) staat open ?

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geef je mij,als ik in menen (belgië) een zwintje vraag?

Wat is een pupegalle?

een erpel

enz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Popie jopie taal kan soms wel op je zenuwen werken. Zo hoorde ik laatst Evert Ten Napel (ook wel Ten Neuzel genoemd), tijdens de docu over Ronaldo die bij PSV voetbalde, raaskallen over Ronaldoe. Dat was toen helemaal in: de Portugese O als OE uitspreken, en dan nog met een overdreven klemtoon hé!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taalkundig gaan er gewoon een hoop dingen fout zeker met het Nederlands want als een timmerman timmert en een metselaar metselt

wat doet een martelaar of gijzelaar dan??

Netwerkverdeler is wel een mooi woord maar ik zie router meer als een engels leenwoord en weet meteen wat er bedoeld word.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...