Gast WalterN Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Hoi, Vorige week begon de dreambox niet met een timeropname, omdat er geen vrije tuner was want ik keek een ander kanaal. Bij de instellingen heb ik staan dat de opname voorrang heeft. Voorheen zapte de dreambox dan weg van de zender die je keek. Afgelopen zaterdag gebeurde dit weer en heb ik weer een stuk van de opname gemist. Herkent iemand dit probleem? Dreambox 7025 - OpenPLI van ergens half/eind mei. Groet, Walter
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Hier op Gemini gaat de opname ook echt voor de zap, dus misschien een iamgeprobleem?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Is het ook nog afhankelijk van welke tuner er actief is, of weet je dat zo niet?
vGnp Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Heb ik ook gehad met m'n 7025+ (OpenPLI) Had ik een timer op BVN staan, en nam daarna iets via een timer van TV Oost op. Soms (vaak) schakelde de box naar TV Oost, maar soms ook niet. Zette ik dan zelf de box op TV Oost, dan begon de timeropname ook. Ik heb er nooit causaal verband in kunnen ontdekken. En ik had het ook wel eens met een timeropname van TV Noord, gevolgd door een timeropname op NED3. Hier van hetzelfde laken een pak. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Wel toevallig ook Pli... Heb je destijds een ander image geprobeerd?
vGnp Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Wel toevallig ook Pli... Heb je destijds een ander image geprobeerd? Nee. Ik was allang blij dat ik van Gemini (dat was dan wel op m'n 7000) af was. Daar had ik met regelmaat een timer die wel startte, maar als resultaat een .ts file van 0 KB gaf. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 En nu is het op magische wijze wel weer verdwenen?
vGnp Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Nou, zo magisch is dat niet. Alle timers lopen nu op m'n 8000 Edit: Ook die draait met OpenPLI, en ook daar is het timergebeuren (nog) niet 100%. Maar of dat nu in het PLI deel zit, of in het Enigma2 deel van Dream, geen idee. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Ah... Ik snap het... Het wordt inderdaad niet duidelijk of het aan het image of de basis ervan ligt. Ik moet het dus maar even afkloppen, ik heb nog geen problemen ondervonden op m'n 7025+.
Gast WalterN Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Ik zal vanavond eens een image-update doen en testen of het ook 'zendergevoelig' is. Beide opnames waren van net5. groet, Walter
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Ben benieuwd naar de uitkomsten, denk dat meer mensen iets gaan hebben aan de informatie.
Jean-Claude Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 nou, ik heb hier ook een 8000, en dank zij de autotimer plugin starten er hier dagelijks wel zo'n 6 timeropnames op diverse zenders van astra1, astra2 en astra 3. nog nooit last met gehad ! indien nodig zapt de 2e tuner weg naar het op te nemen kanaal, met een melding op het scherm - heb het gisteren nog voorgehad. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Precies, dat doet de mijne ook netjes.
vGnp Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Het heeft (denk ik) met het tunerkeuze algoritme van doen. Zojuist had ik een opname lopen op MDR, en er zou een opname starten van TV Oost om 17:15. Netjes een melding dat er werd omgeschakeld voor de timeropname, maar de timeropname starten: Ho Maar. Kijk ik in de lijst, dan is TV Oost grijs. Situatie (momenteel): Tuner A: 19,2E Tuner B: Doorlus naar Tuner A Tuner C: Hangt aan mijn T90 Tuner D: Niets aangesloten De box had dus blijkbaar Tuner C genomen voor de MDR timeropname, waardoor die van TV Oost niet meer mogelijk was. Voor zover ik weet zou het algoritme altijd zoveel mogelijk zenders beschikbaar moeten houden, en daar de tunerkeuze op moeten aanpassen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen