Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.09.20 voor de rebox 9000


noes

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: jbbrans
... maar helaas weer naar versie 9.20. De loader is wel verhoogd naar 1.23.

Je maakt me nu wel nieuwsgierig.
Eerstens schrijf jij "weer naar", was het dan niet de bedoeling om naar 1.09.20 te gaan?

Maar nog vreemder is dat je nu schijnbaar van Loader 1.19 naar 1.23 gaat en dat met de originele Rebox FW 1.09.20? confusedconfusedconfused

Het herstel is bij mijn leverancier gedaan en ik ben er niet bij geweest. (Ik ga geen uur wachten en kijken hoe het gras groeit, als ik lekker kan rondrijden in de zon met mijn hobby auto.)

Deze heeft (waarschijnlijk eerst de loader up-to-date gemaakt en daarna de firmware.

De man wist mij wel te vertellen, dat de rebox erg gevoelig is met de staat van de usb stick. Het moet een geformatteerde stick zijn met niets erop (behalve de firmware) en het liefst zelfs de stick geen naam geven.

Waarom ik helaas schreef is omdat ik deze firmware te traag vind en de rebox te warm vind worden. Naar welke firmware dan geupdate had moeten worden kan ik echter ook niet vertellen, de versie waar ik vandaan kwam, daarvan weet ik het nummer niet meer. Maar deze had alleen de laatste maand het probleem van smartcard herinitieren.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 208
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik begrijp er geen yota meer van. Vreemd hoe verschillend de boxen werken met eenzelfde loader en firmware. Wat bij de een talloze klachten veroorzaakt loopt bij de ander probleemloos. Zal met de hardwareversie te maken hebben, maar ook daar veel ongelijkheid in de werking van de Rebox.

 

Ikzelf heb sinds tien dagen v1.09.20 erop, en sindsdien de beste (minst slechte) werking ooit.

Geen vastlopers, vlot zappen, geen problemen meer met wissen van opgenomen programma's, geen uiterst lastige "gecodeerde zender"-berichten meer op zenders die onder je abonnement vallen.

Kortom; het begint bijna op een goed werkende box te lijken.

 

Alleen nog wat zaken in de interface die onduidelijk zijn, geen up-to-date gebruiksaanwijzing, en in het gebruik alleen nog steeds een probleem met versneld vooruit en vooral achteruit spelen van een opname. Gaat niet vloeiend.

 

Geen probleem gehad bij het upgraden van loader 1.19 naar 1,23, en nooit problemen met het upgraden van Firmware. Zelfs niet vanaf een stick FAT32 met meerdere mappen, maar de firmware wel als enige file. Dit in tegenstelling tot het beweerde in het bericht in dit onderwerp van jbbrands 2/8 18:22.

En wat betreft het verschil in werking van de Standby-stand; bij mij gewoon “Standby Power” AAN = Standby, UIT = Deep Sleep. (Onderwerp “Opstartprocedure” van 2/8 21:57).

 

Maar voor hetzelfde geld is het over een week weer totaal anders, dus al met al nog steeds geen echt betrouwbaar product.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebox zwijgt in alle talen over loader-updates en biedt ze ook niet aan. Dat kun je uitleggen als: loader-updates zijn nooit nodig.

 

De laatste loader 1.54 voor de RE-8000/9000 familie heeft verbeteringen in de herkenning van SSD-schijven en lost HDMI CEC-problemen op in combinatie met sommige TV's van o.a. Sharp.

 

Verder bestaat de indruk, dat loader 1.54 noodzakelijk is bij firmwares V1.09.20 en hoger maar de adviezen hierover bij de andere merken zijn op zijn minst zeer verschillend. Een reden die soms in fora wordt vermeld is dat oudere loaders geen .IRD-update bestanden groter dan 15 binaire megabytes aan zouden kunnen.

 

Samenvattend: als alles goed werkt, de loader gewoon laten zitten. Loader-updates zijn namelijk niet helemaal zonder risico.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: lennie
En wat betreft het verschil in werking van de Standby-stand; bij mij gewoon “Standby Power” AAN = Standby, UIT = Deep Sleep. (Onderwerp “Opstartprocedure” van 2/8 21:57).



Bij mij staat er in het menu "Power saving in standby mode" = uit.

Mijn ontvanger gaat niet in deep sleep, dus de tekst is juist.

Afgezien van het feit, dat bij de laatste software update mijn ontvanger zich verslikte, en ik met Porter de boel weer op gang moest helpen, heb ik geen problemen kunnen constateren.

Alles werkt stabiel en naar behoren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: marcow
Beste leden,

Ik lees regelmatig op het forum dat de loader wordt geupdated.
Waarvoor is dit nodig ; ik update alleen de FW van de REBOX-site. Is dit niet voldoende ?
Gaarne advies.

Mvg Hans


Hans, graag on topic blijven.

Voor jouw vraag loopt al een draadje.

>Klik<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: lennie
En wat betreft het verschil in werking van de Standby-stand; bij mij gewoon “Standby Power” AAN = Standby, UIT = Deep Sleep. (Onderwerp “Opstartprocedure” van 2/8 21:57).



Bij mij staat er in het menu "Power saving in standby mode" = uit.

Mijn ontvanger gaat niet in deep sleep, dus de tekst is juist.


Correct. Ik verwisselde de twee. Sorry.
Is ook logisch; als je Power Saving = AAN zet gaat de box natuurlijk naar de zuinigste stand.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: gilera1009
...en ga niet meer naar een anderen ,software voor dat iedereen er tevreden mee is. zo blijf je aan de gang .gr. Gert
Kerst 2012?

hoezo Jurgen kerst 2012, ik vind die software 1.08.75 zo slecht nog niet, ook wat beeld betreft.ik vind dat ze bij Rebox, eerst maar eens voor moeten zorgen, dat ze alles goed voor elkaar hebben, voor dat ze weer een nieuwe software uit brengen.en niet zo maar wat in elkaar braden ,je zou toch wel verwachten dat daar mensen werken die toch wel verstand hebben,om een goede software te schrijven toch. maar goed dat is mijn mening. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gilera1009
o,o,o, twee weken geen problemen gehad, gisteren avond niets als Freeze gehad, op RTL 4. ik ga weer terug naar de 1.08.75. en ga niet meer naar een anderen ,software voor dat iedereen er tevreden mee is. zo blijf je aan de gang .gr. Gert


Heb ik ook gedaan, terug naar v.075 van Rebox

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gilera1009
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: gilera1009
...en ga niet meer naar een anderen ,software voor dat iedereen er tevreden mee is. zo blijf je aan de gang.
Kerst 2012?

hoezo Jurgen kerst 2012,.......je zou toch wel verwachten dat daar mensen werken die toch wel verstand hebben,om een goede software te schrijven toch.

Ik bedoelde hiermee alleen dat het waarschijnlijk nooit zal lukken om software op te leveren waar iedereen er tevreden mee is, daarom de nogal in de toekomst liggende datum.

Verder kun je Rebox niet of nauwelijks als schuldige noemen voor wat de oplevering van de FW betreft.
Iedere importeur van de alternatieve merken, of deze nu Duitsland, Rusland of waar dan ook zit krijgt dezelfde al dan niet bug vrije FW.
Rebox doet niets anders dan deze FW naar de Nederlandse (of misschien wel CD) maatstaven aan te passen.
Verder kan Rebox hier ook niet veel aan doen want daar is deze importeur te klein voor en heeft ook niet de expertise in huis om zelf software te schrijven.
Uiteraard kan hierbij ook iets fout gaan maar de basis wordt vaak al met bugs opgeleverd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu 1.09.20 en ik vind het de beste versie die ik tot nu toe heb geprobeerd. Het enige angstige aan alle firmware versies vind ik dat ze bij iedereen een andere werking hebben. (Ik heb ook versies gehad die voor geen meter werkten, en bij anderen prima...)

Wat ik wel aan kan raden bij problemen, is om een cleanup te draaien om achtergebleven rommel op te ruimen.

(Zeker als je alternatieve firmware met plug-ins hebt geprobeerd)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Ik gebruik nu 1.09.20 en ik vind het de beste versie die ik tot nu toe heb geprobeerd. Het enige angstige aan alle firmware versies vind ik dat ze bij iedereen een andere werking hebben. (Ik heb ook versies gehad die voor geen meter werkten, en bij anderen prima...)
Wat ik wel aan kan raden bij problemen, is om een cleanup te draaien om achtergebleven rommel op te ruimen.
(Zeker als je alternatieve firmware met plug-ins hebt geprobeerd)

waar haal ik die, en hoe werkt dat. nieuwe software zet ik altijd met de 0-modem kabel er op. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...