Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.09.20 voor de rebox 9000


noes

Aanbevolen berichten

Ik heb, op dit moment, alleen een vastloper gehad toen ik na de fabrieksreset alles weer ging instellen.

Om iets presieser te zijn bij het inlezen van de EPG data.

"Toevalling" op beide boxen op de dezelfde zender.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 208
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Dat klinkt mij bekend in de oren.

Wanneer ik vroeger bij de HD fastscan lijst EPG data inlas, ging het ergens mis rond zender 130.

 

Ik ga ervan uit, dat op dat moment het geheugen vol zat, en de software geen goede memory management functie kent.

 

Het lijkt mij geen exclusief Ver. 1.09.20 probleem.

 

Bij deze software heb ik een keer tijdens EPG gebruik gezien, dat de ontvanger 30 seconde "vast"zat, en daarna spontaan weer aanspreekbaar was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
Ik ben juist naar de Octagon firmware overgegaan, omdat ik de problemen met de Rebox firmware spuugzat was.
Vooral de overbekende "Gecodeerde zender" mededeling was bijna een dagelijkse ergenis en daar ben ik nu 100% vanaf.



Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Ik heb meer het idee dat de re-9000 een pvr is voor de Nederlandse HTK gebruikers, die enkel CD programma's willen opnemen, en kijken.
Want ik heb namelijk voor 99.99% nooit last, met versie 075 of degene die er opvolgt

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

O?

Ik zie net pas dat Dagoe het over de Rebox 4000 heeft.

En dat deze topic tocht echt gaat over nieuwe firmware 1.09.20 voor de rebox 9000

 

En laten we eerlijk zijn, van zo een goedkope goedgekeurde CD ontvanger, kan je daar nou echt van verwachten dat hij probleemloos 53E --> 5.0W en ook nog eens 20 satellieten kan bij houden.

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voordat we te ver afdwalen, dit draadje gaat niet over het feit of goedkope goedgekeurde ontvangers 20 satellieten probleemloos kunnen ontvangen.

 

Graag bij het onderwerp blijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het nu met de freeze en hangers van deze versie?

 

Drie mensen hebben het gemeld, zijn er niet meer mensen die het zelfde probleem hebben.

 

Ik ben weer terug gegaan, naar 075, als niemand meer last heeft van freeze en hangers wil ik 020 nog wel een keer proberen.

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai versie .20 vanaf de release datum,

en moet zeggen dat ik best tevreden ben,

dagelijks neem ik op, vaak op 2 kanalen.

Alleen het verwijderen uit de bestandslijst werkt

niet goed, ik verplaats dan de bestanden naar de

eigen gemaakte map "verwijderd", dan werkt "verwijderen"

ineens weer.

Een vriend van mij trekt dezelfde conclusie met zijn 9000.

Ik heb wel een device uit de laatste serie tuners,

met extra HD koeling.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jojobuitenzorg

Ik heb wel een device uit de laatste serie tuners,
met extra HD koeling.

Zóóó', bestaan die ook? confused
Zouden sommige van de geconstateerde problemen dan toch wel met de soms overmatige warmteontwikkeling van de interne HDD te maken hebben gehad, want waarom wordt dan anders een koeling ingebouwd?
Ik zie (hoor) dit overigens voor het eerst.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koeling heb ik zelf ingebouwd,

ook bij die vriend.

Ik heb voordat ik de koeling had ingebouwd

de temperatuur een week gemeten en was erg geschokken

van de hoge temperatuur. Na de koeling ingebouwd te

hebben, heb ik nooit geen echte problemen gehad de laatste

4 a 5 updates.

 

Ik heb een WD A/V green 1.5GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dergelijke apparatuur met HDD, bv ook DVD-recorders, zit vaak een ventilator.

 

Juist de aanbevolen 5400RPM-schijven (zoals WD Green Caviar) ontwikkelen relatief weinig warmte.

 

Wellicht dat enkele problemen inderdaad gerelateerd zijn aan warmgelopen drives.

 

Natuurlijk kun je een ventilatortje ook zelf inbouwen.

 

(Ik zie dat ik parallel gemailed heb. No problem).

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai nu bijna een week met de nieuwe update.

M.i. gaat het allemaal goed.

 

Wat mij wel opvalt is dat de ontvanger die op de NAS opneemt, heeft dus géén interne harddisk, NIET de EPG gegevens vast houd.

De timeshift werkt, op deze ontvanger, op een USB stick die aan de achterkant geplaatst is.

 

De andere box mét interne Harddisk bewaart de EPG data wél goed.

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

In V1.09.20 is het onthouden van de EPG helaas nog niet problemenvrij. Bij het opslaan schrijft de ontvanger de EPG-gegevens keihard naar /STORAGE/HDD. Bij power-up worden ze echter teruggelezen van het huidige opnamedevice. Ergo: op een NAS en/of een RE-8000 met USB-disk werkt het niet goed, op een RE-9000 met interne harde schijf (of RE-8000 met eSATA) werkt het wel. V1.09.28 en hoger zouden in dit opzicht wel in orde moeten zijn.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...