Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 met de firmware versie 1.08.75 op de ontvanger, moet ik regelmatig even de spanning er afhalen, om de ongeveer 30 a 40 seconden valt het beeld heel even uiteen. Direct na de stroomonderbreking blijft het beeld een poosje goed, en dan begint de ellende weer. Overigens heb ik dit ook met de nieuwste firmware v1 0920
Jürgen Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Dus dan ligt het duidelijk niet aan de FW temeer omdat dit probleem nergens anders gemeld is en dan helpt ook de volgende FW niet. Heb je nog een 2e TV in huis waar je de RE-9000 tijdelijk even op kan aansluiten want dan sluit je in elk geval uit dat het aan de TV ligt. Valt het beeld op beide tuners weg? Heb je al eens een ander HDMI kabel gebruikt? Gaat de ontvanger altijd in de 'diepe slaap' als je het apparaat uitzet? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Andere TV geprobeerd, zelfde probleem beide tuners probleem andere HDMI geen verbetering nee niet in diepe slaap wel standby
CronoS Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Origineel bericht van: Henri Aalten Andere TV geprobeerd, zelfde probleem beide tuners probleem andere HDMI geen verbetering nee niet in diepe slaap wel standby Zit je probleem dan niet in je LNB misschien? --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Jürgen Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Zet de ontvanger eens een paar dagen in de diepe slaap en kijk of het probleem blijft. Herhaaldelijk werden problemen gemeld die bij toepassing van de diepe slaap achterwegen bleven. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Nee, mijn 2e ontvanger een Homecast werkt goed op dezelfde LNB
Jürgen Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Welk overigens ook niets wil zeggen want de ēne ontvanger reageert anders op een LNB dan een andere. Rebox is in het algemeen wat gevoeliger m.b.t. de keuze van o.a. de DiSEqC. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Wat is wijsheid nu te doen? terug naar mijn dealer?
Reebokje Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Zit met studie te lezen over de problemen met de Rebox machine. Heb zelf een HD9000 PVR. Na de voorlaatste software update lange wachttijden bij het zappen: GECODEERD PROGRAMMA. Waardeloos. Nzag ik weer nieuwe software dus hoopte ik op een echte verbetering. Maar helaas: een vette vastloper. Op het schermpje de boodschap Loader 1.21. And that's it. Kan iemand mij helpen hiervan af te komen. Niet de machine dan wel het software probleem. Schafte me voor de caravan (met automatische satellietzoekende schotel) een Denson 400 aan. Tot volle tevredenheid!!!!!!
Jürgen Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Welkom op het forum maar wel een beetje verwarrende start. Ik veronderstel dat jij met HD9000 de RE-9000 bedoeld en verder kan ik even niet volgen wat de Denson ontvanger in deze thread bijdraagt. Het door jouw geschetste probleem plus de wijze van verhelpen is op dit forum al herhaaldelijk aan de orde geweest, zie o.a. <HIER> . Ik weet niet hoe handig jij bent maar ik zou toch wel willen adviseren om naar de dealer te gaan en daar het probleem te laten verhelpen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
ToontjeS Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 Bezit rebox 9000HD pvr. Gebruik 2 smartcards ZONDER MODULE,,! TV SAMSUNG LED SMART Vanaf begin alle storingen zoals in diverse artikels vermeld. In eerste instantie zou dit komen door gebruik modules. Deze verwijderd en smardcards gewoon gemonteerd. Dit gaf enige verbeteringen. Na update 1.09.20 enkele verbeteringen zoals epg timerinstellingen. Het enige, dat mij nog echt hindert is het bevriezen van het beeld. Dit komt zeer vaak voor soms meerdere keren per uur en dan weer een hele avond geen probleem. Heeft iemand enig idee of er een nieuwe update komt die dit gaat verhelpen? En wanneer. De leverancier weet het ook niet meer! (hij maakt ze ook niet zelf) Ik wacht af. Bedankt.
Moderator ceesv Geplaatst: 28 augustus 2011 Moderator Geplaatst: 28 augustus 2011 Er komt met regelmaat een update voor deze ontvanger. Hierin worden bij de fabrikant bekende problemen gecorrigeerd. Wat helpt, is je klacht bij Rebox melden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
ton2207 Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Ik zag net op de site van Rebox dat de firmware versies 1.08.94 en 1.09.20 niet meer beschikbaar zijn voor de Rebox 9000. De versie 1.08.75 staat er als laatste op. Voor de Rebox 4000 is nog wel versie 1.09.20 beschikbaar. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Audioniek Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Hetzelfde geldt ook voor de RE-8000. Rebox heeft kennelijk <hierop> gereageerd. En mogelijk heeft het ook te maken met het feit dat het minimaal wenselijk is de bootloader naar de laatste versie op te waarderen. V1.09.20 staat er ook nog steeds voor de "nieuwe" modellen RE-4200 en RE-8500. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen