Gast guillermo55 Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Sinds vandaag in het bezit van een DB 800 HD se, maar krijg het IP adres niet te pakken, wat ik ook doe. Er staat Enigma 3 op, Weet iemand raad?
Littlesat Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Netwerk test uitvoeren. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
jeevanhoof Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Hoi, zet er anders manueel een ip adress in. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Je bedoelt dat je niet ziet wat het IP adres is, of dat ie geen verbinding maakt met het netwerk? Stel dat ie per DHCP een IP verkrijgt van je router (of modem), dan kun je ook in je router kijken, welke IP adressen er (net) zijn uitgegeven.
Catastrofus Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Heeft een 800se geen display dan? 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
hemertje Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Origineel bericht van: Catastrofus Heeft een 800se geen display dan? jawel, zelfs in kleur DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Henksat Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Origineel bericht van: wortellica Enigma 3 Dat zal het vast zijn..... Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Catastrofus Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Als hij niet ziet in het display dat er een (DHCP) ipnr uitgedeeld wordt heeft het toch ook geen zin om in de router te kijken? Want ook een fixed ip wordt toch in het display getoond? Dus heeft hij, kort door de bocht, een netwerk probleem of een eth probleem. Origineel bericht van: Tha Great Mac Je bedoelt dat je niet ziet wat het IP adres is, of dat ie geen verbinding maakt met het netwerk? Stel dat ie per DHCP een IP verkrijgt van je router (of modem), dan kun je ook in je router kijken, welke IP adressen er (net) zijn uitgegeven. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Aangezien hij met Enigma3 (!) werkt, weet je niet of dat in het display staat. Nu serieus, het is een suggestie om zo tot het IP te komen, het display kan ook stuk zijn of wat dan ook.
Catastrofus Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Als het display stuk is ziet hij daar helemaal niets laat staan een ipnr... Origineel bericht van: Tha Great Mac Aangezien hij met Enigma3 (!) werkt, weet je niet of dat in het display staat. Nu serieus, het is een suggestie om zo tot het IP te komen, het display kan ook stuk zijn of wat dan ook. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Helaas vermeld TS niet wat er wel op het display staat.
Catastrofus Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Wellicht stuurt enigma3 het display in 3d aanen moet je eerst een speciaal brilletje opzetten voordat je ipnr te zien krijgt. Origineel bericht van: Tha Great Mac Helaas vermeld TS niet wat er wel op het display staat. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast wicher Geplaatst: 13 juli 2011 Geplaatst: 13 juli 2011 Hoi je moet altijd eerst je DHCP aan vinken bij opstarten van je box dan krijg je zeker een ip adres of je utp kabel zijn de stekkers niet goed aan geknepen dat moet je eerts allemaal zeker weten dan gaat de rest vanzelf mits je goed leest
erikdk Geplaatst: 13 juli 2011 Geplaatst: 13 juli 2011 Origineel bericht van: guillermo55 Sinds vandaag in het bezit van een DB 800 HD se, maar krijg het IP adres niet te pakken, wat ik ook doe. Er staat Enigma 3 op, Weet iemand raad? ik heb met alle drie mijn dreamboxen ook zo'n probleem gehad toen ze nieuw waren, al weet ik tot vandaag niet waar het vandaan komt. bij de netwerk configuratie test was alles prima, maar toen ik een image wou flashen gaf hij me nooit een IPadres en bleef hij 'eeuwig' zoeken. Ik ben toen gaan neuzen in de netwerk configuratie, en de truuk was dat ik 'HTTPS authentication' moest uitzetten (is af-fabriek als 'ja' aangevinkt). Zodra ik dat had gedaan lukte het wel. met mijn 1e dreambox ben ik teruggegaan naar mijn installateur, en bij hem lukte het wel te flashen zonder die hele poespas met HTTPS authetication. Het heeft dus te maken met de netwerkomgeving bij mij thuis. Mijn installateur heeft nog nooit van dat probleem gehoord; mijn internetprovider is Skynet. dus: passeert je box de netwerk-test? wie is jouw internet-provider? en lukt het als je HTTPS-authentication uitzet? ErikBigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox; Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen