Jenm Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Hallo, Mocht mijn vraag al ergens gesteld zijn dan mijn excuses. Ik heb gezocht of ik iets kon vinden maar mogelijk op de verkeerde keywords gezocht. Binnenkort verhuizen we naar Sofia. Ook daar willen we graag TV blijven kijken en dus zijn we nu aan het rondkijken bij de satelliet ontvangers. Helemaal nieuw in het onderwerp moet ik toegeven dat het allemaal wel een beetje overweldigend is en daarom had ik graag de meer ervaren meningen over mijn nog aan te schaffen startpakket; een Homecast hs 2100, met een mediaguard module en CD kaart, moet naar mijn inziens genoeg zijn. Is iemand dat met mij oneens? Of is er ander advies? Overigens staat er al een schotel op het huis in Sofia en hoeven we 'alleen maar de kastjes aan te sluiten'. Alvast bedankt voor je mening en adviezen!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Origineel bericht van: Jenm Overigens staat er al een schotel op het huis in Sofia en hoeven we 'alleen maar de kastjes aan te sluiten'. Dat hoeft niet per sé te kloppen, misschien moet de schotel gedraaid worden omdat ie nu wellicht op een andere satelliet staat uitgericht, dan de satellietpositie(s) voor de zenders van CDS.
Jenm Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Geplaatst: 12 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Origineel bericht van: Jenm Overigens staat er al een schotel op het huis in Sofia en hoeven we 'alleen maar de kastjes aan te sluiten'. Dat hoeft niet per sé te kloppen, misschien moet de schotel gedraaid worden omdat ie nu wellicht op een andere satelliet staat uitgericht, dan de satellietpositie(s) voor de zenders van CDS. De vorige bewoners van het huis zijn ook nederlanders en hebben ook zo gekeken naar nederlandse TV en hebben mij verzekerd dat de schotel goed stond (en dat de motor erop stuk is). Niets is zeker, maar ik hoop (en ga er toch een beetje vanuit) dat ze gelijk hebben.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Weet je toevallig of ze 'gewone' zenders keken, of HD zenders? Ook dat maakt uit qua satelliet-positie.
Jenm Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Geplaatst: 12 juli 2011 Ze keken naar beiden maar gaven mij het advies om een HD ontvanger te regelen. Omdat steeds meer zenders alleen nog maar in HD beschikbaar waren. Dat is voor jullie natuurlijk oud nieuws. Maar mij verteld het dat ze de schotel zeer waarschijnlijk op de HD satellieten hadden gericht. Gaaf om te zien dat er zo snel gereageerd wordt op dit forum. Een hele actieve club hier!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Nu ja, dat weet je ook snel genoeg natuurlijk. Het is inderdaad een goed idee om meteen maar een HD ontvanger te scoren.
satencom Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Kun je ook zien wat van lnb er op zit ,of zitten er twee lnb's op ik denk dat hij op de astra 23,5 is uit gericht Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 Om in Sofia de Nederlandse zenders op de Astra 1 te kunnen ontvangen, heb je een 100cm schotel nodig. Om de Astra 3 te kunnen ontvangen, kun je met een 60cm schotel af maar beter is om 80cm te hebben. Waarschijnlijk omdat de signalen van de Astra 1 daar vrij zwak zijn, zullen de vorige bewoners wel het meeste via de Astra 3 gekeken hebben.
Jenm Geplaatst: 13 juli 2011 Auteur Geplaatst: 13 juli 2011 Ik heb een foto van het huis waarop ook de schotel te zien is. Het is echter niet te zien wat voor kop erop zit. Wel kan ik ongeveer schatten wat de grote is, en ik schat dat op een meter doorsnee. Ik vermoed zelfs een stukje groter dan dat, maar dat is zo slecht te schatten van een foto... Ik ga eens proberen meer informatie over de schotel te achterhalen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 juli 2011 Geplaatst: 13 juli 2011 Hoe meer informatie je hebt, hoe beter de antwoorden hier zullen zijn.
Jenm Geplaatst: 14 juli 2011 Auteur Geplaatst: 14 juli 2011 Ik heb nog geen antwoord over de schotel ben er nog mee bezig dus wie weet. Kan iemand me intussen vertellen of de apparatuur die ik van plan ben om te bestellen een beetje zinnig is? Ik zit te denken aan een Homecast hs 2100, met een mediaguard module en CD kaart.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Die Homecast is op zich een prima keuze.
Jenm Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Inmidels is het meer dan een maand later en is de verhuizing een feit. De schotel schat ik op een 1.20 en geeft (mijn inziens) een redelijk resultaat ~75% signaal sterkte. We hebben nog wel een probleem dat niet alle kastjes in de muur waar het signaal op hoort te staan werken. Maar dat is een ongemak dat we nog even met de huisbaas gaan uitvechten Ik ben blij dat er hier nog nederlandse zenders te pakken zijn. Zeker voor de kinderen biedt dat toch nog kansen om hun eigen taal te blijven spreken (en vooral ook te luisteren), anders dan met hun ouders. Maar ook voor mezelf geeft het nog een 'verbinding' naar dat koude kikkerlandje Dank voor alle adviezen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen