Ga naar inhoud


android of ipad tablet pc kopen ?


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik wil zo'n mooi tablet pc kopen maar zie dat dit in mogelijk is om als ipad of android te kopen zijn hier mensen die met beide ervaring hebben ?

wie kan mij de een of andere adviseren met voor een nadelen van beide ?

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Dat kan je in dit forum al voldoende nalezen.

 

Apple is niet voor niets met grote afstand marktleider op het gebied van tablets.

 

Ik heb zelf een iPad 1 en wil niets anders meer. (nouja, vooruit een iPad 3 dan;) )

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst maar eens uitzoeken wat je er mee wil. Anders wordt het een dure gadget in de la.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He peter

 

Ik heb ooit eens gehoord dar apple geen flashplayer opent.

Veel websites gebruiken flashplayer.

Mss dat michel dat kan bevestigen nog ontkennen.

 

Ook is schijnbaar de huidige android versie van oorsprong bedoeld voor smartphones. Een voor tablet geschreven andriod volgt later.

 

Succes

maurice

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga hier maar eens lezen....

 

Met een iPad weet je zeker dat je goede hard en software hebt. Bij android moet je erg opletten welke adroid versie erop staat. Vanaf 3.0 is het goed bruikbaar. De versie 2.x, die je nog al eens tegenkomt op de goedkope versies, is eigenlijk alleen geschikt voor telefoons. (statement van Google zelf). Je kunt er nooit zeker van zijn dat jouw gekozen merk ook werkelijk alle updates krijgt.

 

Een iPad en een goede Android versie zijn ongeveer even duur.

 

Voordat ik mijn iPad kocht heb ik met diverse andere apparaten gewerkt. Geen enkele werkte zo soepel en had de beeldkwaliteit van de iPad. Ik moet zeggen dat het allemaal 2.x versies waren omdat android 3.x nog niet bestond. Ik neem aan dat de situatie inmiddels verbeterd is, maar ik liep laatst bij een grote witgoed/electronica zaak en zag daar de nieuwste versies liggen. Ik heb er even mee gespeeld en na een minuut of 5 had ik een programma plat. Het moest worden afgesloten en worden herstart. Ik dacht bij mezelf... "daarom heb ik dus een iPad"

 

toevoeging.

 

Apple ondersteunt geen flashplayer, maar ik heb er in de praktijk zelden last van. De iPad is zo populair dat er vaak een speciale versie van een website geschreven wordt die automatisch door de iPad opgevraagd wordt. 95% van het internet verkeer op tablets wordt gegenereerd door de iPad. Men kan er echt niet omheen. Trouwens ook op android loopt flash niet altijd even goed.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zaak een aantal tablets (zijn dus gewoon aangekocht en was niet een test van een paar uur) goed getest om te kijken of wij deze voor/op vergaderingen (door management, directieleden en bestuurders) in konden zetten om oa. wat bomen te besparen.

 

Om het heel kort te zeggen en dus te houden is de Ipad (natuurlijk versie 1 met 64GB) het dus NIET geworden en deze ligt dus eigenlijk gewoon werkeloos in de kast.

 

De succes verhalen van de Ipad in het bedrijfsleven, wat je altijd hoort, snap ik dan ook niet. Wij liepen tegen problemen aan die (toen iets meer dan nu, aangezien sommige updates een aantal problemen "opgelost" hebben) niet op te lossen waren.

 

We hebben pas zelfs naar een enkele bestuurder "moeten" verantwoorden waarom het dus geen Ipad is/was geworden.

 

De pilot loopt nu alweer enkele maanden en bestaat nu nog uit 8 tablets die (heel veel) gebruikt worden oa. in allerlei vergaderingen. Men (de tablet gebruiker) is er zeer tevreden over (zelfs de bestuurder met zijn Ipad vraag) en er is groen licht gegeven voor een verdere uitrol.

 

Hoe het er dus nu naar uit ziet gaan we op redelijk korte termijn voor alle directie leden, bestuurders en aanverwanten een tablet met in iedergeval toch weer Android aanschaffen (ca. 70-80 stuks).

 

Welke tablets het uiteindelijk gaan worden is nu nog niet zeker maar ze moeten aan een paar dingen, die in onze ogen belangrijk zijn, voldoen. Met de laatste info (die ik weet) over de aankomende Samsung Galaxy Tab gaat die, naast de Ipad, het ook niet worden.

 

Bekijk gewoon goed wat je zelf met een tablet precies wil, dat je dus alles kan doen wat je wil en zeker hoeveel geld je er voor uit wil trekken (zakelijk zijn die kosten niet echt een probleem). Er zijn "goedkope" Android tablets (vaak nog een 2.x versies) die met een beetje tweaken het uiteindelijk beter doen dan menige duurdere (zat howto's online te vinden).

 

 

Op onze huidige tablets draait Android 2.x en er zijn bij ons geen problemen met flash(sites). Dat 2.x meer bedoeld is (geweest) voor telefoons betekent het nog niet dat het slecht draait. De huidige tablets, die nu op de zaak ingebruik zijn genomen, gaan wel weer vervangen worden door de nieuwere versie ondanks dat ze voldoen in hun taak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus erg benieuwd naar deze problemen

 

Citaat:

De succes verhalen van de Ipad in het bedrijfsleven, wat je altijd hoort, snap ik dan ook niet. Wij liepen tegen problemen aan die (toen iets meer dan nu, aangezien sommige updates een aantal problemen "opgelost" hebben) niet op te lossen waren.

 

Ik gebruik (mijn eigen) iPad dus erg veel zakelijk bij vergaderingen binnen of bij klanten en reis dus licht hiermee. Ik heb altijd voldoende en up to date informatie bij me (dropbox helpt hier enorm bij), kan hier makkelijk in zoeken, kan snel eigen aantekeningen maken of documenten aanpassen (quickoffice) heb mail/agenda bij de hand (syncen met Exchange), gaat de hele dag makkelijk op 1 lading.

 

Kortom wat doet de Android 2.x (wat helemaal geen tablet o.s. is) wel wat de iPad niet kan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zie hier toch een leuke discussie ontstaan vanuit mijn vraag.

maar om even naar de vraagstelling terug te gaan en om aan te geven wat ik er mee wil doen het volgende .

ik zou natuurlijk hier graag mee op internet willen bellen vind ik geen must (ik heb hier een iphone4 voor) maar zou graag toch wel eens op internet willen onderweg nu heb ik op de iphone het programma MyWi dus als ik het goed heb kan ik dan onderweg via de iphone op internet.

dus ik denk dat ik een ipad met wifi voldoende vind.

mijn volgende vraag is zou het dan verstandig zijn om op de ipad3 te wachten want daar zie ik toch weer wat nieuwe dingen op verschijnen of heb ik dat mis

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt blijven wachten op een iPad 3 maar wat die gaat bieden is nog onbekend. Alles wat nu "bekend" is is speculatie.

 

Je hebt een iPhone4 en via MyWi kun je prima internet doorsluizen naar de iPad. In principe kun je al je aangekochte apps ook gewoon op de iPad gebruiken.....

 

Let er wel op dat de WiFi versie GEEN Gps heeft. De 3G versie wel! (iets om wel rekening mee te houden als je het nodig hebt)

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je antwoord had er niet aan gedacht dat de gps functie ontbreekt bij de wifi versie.

welke versie zou volstaan voor een gemiddeld gebruik dus textverwerking spelletje aplicaties en email.

ik zie namelijk 16g 32g en 64g uitvoeringen de 16g versie is mischien wat klein dus zou het uitkomen op 32g of 64g maar de vraag is heb je 64g nodig.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt aan jezelf. Zelf heb ik de 16 Gb en heb er genoeg aan, hoewel mijn volgende waarschijnlijk 32 Gb zal zijn. Ik heb er geen muziek op staan en dat scheelt aanmerkelijk natuurlijk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Kortom wat doet de Android 2.x (wat helemaal geen tablet o.s. is) wel wat de iPad niet kan.


Een makkelijke dan: stuur jezelf een PDF groter dan 20Mb (die komen bij ons op de zaak vaker voor) naar een IMAP mailbox en kijk wat je Ipad nog met de PDF nog kan doen! Een oudere firmware van de Ipad snapte opeens de extentie niet meer (kleine PDF's waren totaal geen probleem) en een nieuwere update geeft nu de melding dat de file te groot is!

Waarom IMAP en geen POP? (oa.) omdat we willen dat alle stukken, die naar de gebruikers gestuurd worden, op de server blijven staan als een soort van archief (voor de gebruiker zelf). Op deze manier hoeft niet elk stuk op de tablet te blijven staan (als er ooit gebrek aan ruimte zou zijn/komen) of binnen gehaald te worden om wat voor reden dan ook.

Iedereen moet gebruiken of kopen wat hij of zij wil maar er is veel meer dan een Ipad EN/MAAR de Ipad is zeker niet de "Holy Grail" op tablet gebied. Verschillende soorten tablets kunnen voor verschillende soorten mensen en doelen ruim voldoen. Ik zeg niet dat er geen Ipad gekocht moet worden ik zeg alleen dat WIJ tegen problemen aanliepen die niet zomaar op te lossen waren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos
Origineel bericht van: winwiz
Ik ben dus erg benieuwd naar deze problemen


Kortom wat doet de Android 2.x (wat helemaal geen tablet o.s. is) wel wat de iPad niet kan.


Heel simpel, Android heeft Google for Android. Al ons personeel maakt hier intensief gebruik van, dit is een van de belangrijkste redenen dat wij aleen maar oa. Samsung Galaxy phones hebben en Android tablets. Google aps is voor ons een immense kostenbesparing op IT architectuur, de projectmanagement tool is voor ons onmisbaar. Op de tablets wordt dit dus ook perfect ondersteund. Gebruik je geen Google apps of Mail, dan bied Android geen voordeel als je tevreden bent met de gesloten interface van Apple, de niet uitbreidhaarheid van het interne geheugen en als je geen USB en echte Sd card ondersteuning wilt en gewoon niet teveel toeters en bellen die je moet leren dan is de Apple perfect, zeker omdat ik wel het scherm en de prestaties van een Apple beter vind, maar dat is ook de vraag waarom Windows en geen osX. Lees voor windows Android en je komt dicht bij de waarheid.

Je kunt de vraag ook omdraaien, wat doet de iPad wel wat android niet kan en zo kunnen we wel uren doorgaan.

Wat leuk is op de Android tablets is dat ik op een Sd kaart immens aantal games voor de kids heb geïnstalleerd met de Wii controller erop en HDMI kabel op de Flat screen. Je Wii heb je echt niet meer nodig. Zie deze
.

Op de zaak heb ik deze Sd card niet erin. Je kunt zoveel collecties maken op SD kaartjes, zonder het geheugen te belasten. Dit is met de iPad dus onmogelijk.

En voor €16,00 heb je hem al met 16 GB sd kaartje geheugen uitgebreid, scheelt weer de aanshcaf van een nieuwe pad als je wilt upgraden smile

Kijk alleen kritisch naar het scherm bij aanschaf van een Android tablet. Daar scoort de ipad echt op.

Tot slot:
Bedenk wel dat ipad gebruikers de meest tevreden gebruikers zijn van alle electronica productgebruikers, als je bovengenoemde zaken niet nodig hebt, dan is de keuze voor de ipad een heel goede keuze.

Wil je eraan proeven, koop een gebruikte ipad, inmiddels al voor minder dan €300,00 en je zult tevreden zijn. Vind je de beperkingen echt een beperking dan is die morgen voor weinig minder verkocht. De Android tablets hebben een lagere restwaarde, dus je zult toch eerst moeten kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Origineel bericht van: winwiz
Kortom wat doet de Android 2.x (wat helemaal geen tablet o.s. is) wel wat de iPad niet kan.


Een makkelijke dan: stuur jezelf een PDF groter dan 20Mb (die komen bij ons op de zaak vaker voor) naar een IMAP mailbox en kijk wat je Ipad nog met de PDF nog kan doen! Een oudere firmware van de Ipad snapte opeens de extentie niet meer (kleine PDF's waren totaal geen probleem) en een nieuwere update geeft nu de melding dat de file te groot is!

Waarom IMAP en geen POP? (oa.) omdat we willen dat alle stukken, die naar de gebruikers gestuurd worden, op de server blijven staan als een soort van archief (voor de gebruiker zelf). Op deze manier hoeft niet elk stuk op de tablet te blijven staan (als er ooit gebrek aan ruimte zou zijn/komen) of binnen gehaald te worden om wat voor reden dan ook.

Iedereen moet gebruiken of kopen wat hij of zij wil maar er is veel meer dan een Ipad EN/MAAR de Ipad is zeker niet de "Holy Grail" op tablet gebied. Verschillende soorten tablets kunnen voor verschillende soorten mensen en doelen ruim voldoen. Ik zeg niet dat er geen Ipad gekocht moet worden ik zeg alleen dat WIJ tegen problemen aanliepen die niet zomaar op te lossen waren.


Hier kun je dus prima de dropbox voor gebruiken. Ik gebruik pdf's tot 130 Mb zonder problemen. Pop3 gebruik en zakelijk?? dat is toch sowieso geen optie?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

@Winwiz,

 

Natuurlijk is cloud computing een belangrijk argument voor juist die tablets.

 

Maar zakelijk zou ik apps willen scheiden met prive apps en eigenlijk mijn tablet geheugen niet daarmee willen belasten. En de keuze om in de cloud zaken op te slaan is juist zakelijk geen gemakkelijk keuze, zeker omdat Dropbox de laatste tijd in een heel slecht licht staat qua beveiliging. Wat als daar kritische info op stond, ik zou niet meer kunnen slapen als systeembeheerder had ik hiervoor gekozen, maar goed dat is off-topic.

 

Maar zelf geef je al aan dat je eingelijk een 32gb ipad wilt hebben. Alleen al om die reden wil ik geen Apple. Dat arrogante gedrag om geheugen uitbreidingen via sd card niet toe te staan. Maar goed je bent tweaker of niet, je wilt om hardware beperkingen heen werken en juist bij de ipad zitten mij teveel beperkingen op, hoewel voor een mainstream gebruiker de single interface alleen maar voordelen heeft, dat geef ik ook toe.

 

Feit blijft dat qua techniek de ipad nog op eenzame hoogte staat, dat heb ik ook zelf mogen testen. Maar goed ik heb wel vertrouwen in Samsung, Apple is niet voor niets bang voor Samsung en is de banden met Samsung door aan het snijden.

Nu de LCD divisie geen winstkoe meer is, gaan ze flink investeren in de tablet ontwikkeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...