Ga naar inhoud


RTL8 HD nu bij CanalDigitaal.


Gerard 76

Aanbevolen berichten


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sorry... ik zie nergens dat ik jouw citeer??? Of ik moet naar Hans of jij?? Het kan zijn dat ik op de laatste post van het draadje op beantwoorden geklikt heb dat er daarom Re:jouw staat, maar het is toch wel 100% duidelijk dat dit geen reaktie op jouw was...

 

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me wel, maar Veronica, RTL en SBS bagger in HD is een totale zinloze toevoeging, en zonde van de bandbreedte.

Overdag in HD (of SD+ zoals je wilt) kijken hoe je een muurtje verft, een stoompan moet gebruiken, of een of andere gymtoestel moet gebruiken in de meest armzalige resolutie.

En in de nacht een paar achterlijke vrouwen zien kreunen en steunen op een afgetrapte bank.

 

Als de commercielen gemiddeld 10 uur echte HD content uitzenden, is het veel. En daarvoor zoveel ophef maken?

Van mij hoeft het niet, kunnen ze beter een paar deelzenders weer volwaardig maken, en echte HD zenders, die wel constant HD content uitzenden erop zetten.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan mijn aantekeningen niet meer vinden maar enige jaren geleden, aan de vooravond van de HD-Dagen in het gebouw van Beeld en Geluid in Hilversum was er een bijeenkomst van "the Guild of Dutch Television and Video Engineers" Op die bijeenkomst gaven een aantal hotemetoten van de kabelaars en de hoogste technische baas van CDS een toelichting op de ontwikkelingen in de doorgifte van HD zenders.

 

Op een vraag van een van mijn collega's of CDS de te verwachten verbeteringen in de encoders zou benutten voor een betere kwaliteit van de doorgifte antwoordde de CDS baas: Als er verbetererde encoders komen geven we meer HD zenders door op dezelfde multiplex. M.a.w. een lagere bitrate per zender.

 

Enfin, zo kwam ik dus aan mijn handtekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt echt gelijk, als ik sommige sd kanalen zie in ik vergelijk dat met de sd zenders van CDS dan is het echt om te huilen. Zelfde geld voor sommige hd zenders bijvoorbeeld sport 1 hd, als ik daar de Copa America kijk en ik schakel naar ESPN HD (SKY UK) dan is het verschil echt veel te groot. In snap de 720P resolutie ook niet, wat is daar het idee achter als de bron gewoon 1080i is.

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen zeuren eigenlijk alleen maar over de kwaliteit dat als rtl8 naar astra 3 zou gaan dit niet goed is. Maar eigenlijk is het voor sommige mensen wel handig.

 

Het gaat mij bijvoorbeeld helemaal niet erom of ze hem in HD of SD op astra 3 gaan zetten - maar ik heb een draaibaar systeem - en dan vind ik het toch prettiger om alle zenders die op 1 satelliet staan - bij elkaar te zetten. Bij de nederlandse zenders, mist daarom dus nu rtl8 steeds, want die staat ergens achteraan bij de SD zender - en daar moet ik dus voor draaien wil ik daarnaar kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd of RTL 8 HD gewoon in het HD pakket komt, of dat je er eerst weer een duurder pakket voor moet afsluiten.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Gewoon HD lijkt me logisch,toch?
Familie-of familieHD kan ik me niet voorstellen.

Lijkt mij niet logisch, want op STB kun je ook HD nemen en RTL8 zit niet in STB.
Ik zal het vanavond es testen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...