Ga naar inhoud

2130N router port forward icm DS211j (NAS)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik moet voor mijn broer het volgende instellen:

Router: Draytek Vigor 2130N (1.5.1) en een NAS, DS211J (DSM3.1). Ik wil de NAS vanaf een andere pc/plek benaderen. Nu moet ik een poort forwarden maar ik zie in de zeer uitgebreide beschrijving van de router niet hoe ik het moet doen/wat ik moet instellen. Inmiddels al vele uren op internet gezocht, vele tips geprobeerd, maar het lukt mij niet.

De bekende site met portforward biedt helaas ook geen oplossing.

Overigens zit er hiervoor in de NAS een wizard, maar die werkt niet met de Draytek Vigor 2130N.

Heeft iemand hier die combinatie die het wel is gelukt? Zou je dan dez oplossing met me willen delen? cool

Alvast bedankt!

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Waar staat die andere pc? In hetzelfde huis of elders?

Geplaatst:

Andere pc staat ergens anders (werk).

Inloggen via 192.XXX etc (dus via eigen netwerk) gaat allemaal prima.

Het gaat echt om inloggen via het internet (ander netwerk).

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Duidelijk.

Het is zaak om de juiste poort(en) eerst open te zetten op je internetmodem, alvorens je verder gaat. Standaard staat alles dicht zoals je begrijpt.

Geplaatst:

Voor de zekerheid de opstelling:

ADSL modem van Sitecom (utp kabel)-> Draytek Vigor 2130n (router) -> 4 uitgangen (utp kabels) naar pc, satontvanger, NAS, Blu Ray speler. Draadloos naar een paar laptops.

Gateway is 192.168.1.1 (van de Draytek).

NAS een vast IP adres gegeven: 192.168.1.12

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dan begint het dus met een poort open te zetten op je ADSL modem en deze te forwarden naar je router.

• Beheerder
Geplaatst:

Misschien is het adsl modem wel echt alleen een modem en is dat dus een bridge.

Dan hoeft het toch echt alleen op de router ingesteld te worden.

Alle gegeven informatie is echter veel te summier om hier een goed antwoord op te kunnen geven.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat kan inderdaad, echter erg gebruikelijk is het niet.

Geplaatst:

Hopelijk wat nuttige info:

Muur: ADSL -> 62.XX.XX.XX ->Sitecom DC224 (10.0.0.1) -> Vigor 2130N (192.168.1.1) -> NAS DS211J (192.168.1.12)

Bedoeling is om via een ander netwerk een poort op de NAS te bereiken (poort 5000).

Het zal er vast mee te maken hebben om een poort van de Sitecom door te sturen naar de Vigor, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Geplaatst:

ik zou eerst maar eens de routerfunctie in de Vigor uitzetten inclusief dhcp. De internet verbinding dan op een LAN poort van de vigor binnen laten komen. OF je Sitecom in bridgemode zetten!

In het apparaat met router functie kun je dan in de firewall de poort openzetten en via NAT deze forwarden naar je NAS.

Eventueel kun je dan in de Sitecom de adressrange aanpassen in zijn DHCP naar 192.168.... als je dat niet doet dan handmatig de NAS in het 10.x.x.x gebied zetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen