Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De laatse weken heb ik vaker het probleem als ik opneem met mijn Vu+ Duo dat er sommige opnames op zwart beeld blijven staan de tijdbalk kan je dan ook niet vooruit klikken en de opnametijd klopt ook niets van terwijl het wel wordt opgenomen want de opname mb's kloppen wel . waar moet ik dat zoeken ?

is iets van de laatste weken heb al een andere open pli erop gezet . maakt allemaal niets uit , ik stel altijd via de epg in.

btw is aangesloten op alps duo lnbs voorheen nooit probs mee gehad

Geplaatst:

Probeer eens een andere skin of bijv. ander image (VTi).

Geplaatst:

-wordt je harddisc gezien door het image? (draait die, hoor je dat)

-is de instelling opnemen gaat voor aangeschakeld onder menu/diversen

-is de (eerste en) tweede tuner correct qua diseqc en satposities

-maak als test eens een instant recording, direkt opnemen > rode record toets

-kun je vanaf pC iets (testbestand) naar de hdd copieren?

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Mijn hdd wordt wel herkent , ook neemt die bij instant recording gelijk goed op maar vaak heb ik dit probleem bij 3 a 4 opnames tegelijk, ook heb ik ingesteld dat opnemen voor alles gaat,

ik kan het ts bestand naar me hdd kopieeren 4.6 gig en dan speelt die hem nog niet af iets van renderen zegt die dan via mijn eigen pc, beeld blijft zwart

Geplaatst:

oh wacht renderen...

dat kan een skin issue zijn, maar ben er niet zeker van.

hat enkele issues met mooi uitziende skins die echter veel problemen opleverden.

test eens een andere skin (liefst de default)

bovendien is dit nog een eye-opener

emm threads=

ciao

True North

Rebekka Bakken

• Moderator
Geplaatst:

vertel eens wat meer. Van welke zenders neem je zoal op?

Als je beeld zwart blijft, maar je opnames hebben wel 4.6 Gbyte, dan lijkt het mij een decodeer probleem.

Als je maar 1 of 2 opnames tegelijk doet, gaat het dan wel goed?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik neem veel op van VTM HD en ook NL 1HD. 2HD. 3HD. RTL4HD SBS6HD

zolang het niet teveel opnames betreft gaat het goed heb het dan over 2 a 3 worden het er 4 a 5 kan het wel eens voorkomen , (Niet altijd)

ikzekf heb ook een idee dat die niet decodeert dan ,maar hoe kan dat ? teveel opnames tegelijk misschien ?

open Pli 2.0 heb daar al eens wat mee gewisseld en geupdate

Geplaatst:

als het puur om meerdere opnames gaat en er zijn er zwart ertussen, heeft de VU+ geen toegang tot de tuner gehad op het moment van starten van de opname

(per timer wellicht)

de VU+ Duo kan zoals wel eerder is geschreven in het beste geval 4 opnames aan

indien de transponder en polarisatie gelijk is dus twee per tuner

alles wat daarboven uitkomt is eigenlijk meer "mooi meegenomen" maar zeker niet standaard

daar mag iemand het oneens mee zijn maar die discussie is al eerder uitvoerig gevoerd.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
als het puur om meerdere opnames gaat en er zijn er zwart ertussen, heeft de VU+ geen toegang tot de tuner gehad op het moment van starten van de opname
(per timer wellicht)

Dat klopt niet, want in dat geval zou de opname 0Kb groot zijn. Als de opname wel een normale grootte heeft, maar zwart beeld geeft, betekent dat dat de opname (om welke reden dan ook) gecodeerd is.

Origineel bericht van: Tonskidutch
De VU+ Duo kan zoals wel eerder is geschreven in het beste geval 4 opnames aan indien de transponder en polarisatie gelijk is dus twee per tuner
alles wat daarboven uitkomt is eigenlijk meer "mooi meegenomen" maar zeker niet standaard

Je onderschat het ding: 5 opname gaat zeker goed (ook inclusief b.v. BBC-HD), en 6 meestal ook nog: daarnaast kan je dan ook nog live kijken. Probeer het maar eens uit, je zult verbaasd staan. Uiteraard wel van maximaal 2 transponders......
Geplaatst:

Hoi,

had even niet opgelet betreffende de o kByte

misschien is dat dus wel zo Duolist, zoals jij schrijft.

dan heb ik me vergist.

problemen met meerdere opnames

maar bovenstaande link naar de berichten geven ook weer aan dat hij het niet voor elkaar krijgt met die 6 opnames.

(daar was dus ook de discussie al gestart.)

vergis je niet de CCcam gebruikt natuurlijk ook veel geheugen van de beschikbare bronnen en het kan ook opraken! (simpel uitgedrukt)

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

En toch heb ik (voor test) regelmatig goed resultaat gehad met 6 (al dan niet gecodeerde) gelijktijdige opnames; 5 gaat altijd goed (althans: ik heb het niet fout kunnen laten gaan). En zoals gezegd: dan ook nog live kijken.

Een beetje theoretisch is het wel: wanneer zijn er nu op twee transponders 5 of 6 uitzendingen tegelijkertijd de moeite van het opnemen waard?? Het is meer om aan te geven dat daar praktisch gesproken geen beperking is (net zoals de topsnelheid van mijn auto: geen idee hoe hoog die is, maar hoog genoeg om er in de praktijk niet door belemmerd te worden).

Geplaatst:
Citaat:
Ik neem veel op van VTM HD en ook NL 1HD. 2HD. 3HD. RTL4HD SBS6HD

dat is zeker niet waard opgenomen te worden :D

maar alla dat is of topic.

vooral als er veel gewisseld wordt van reclame naar inhoud (film of serie) tijdens prime time tv worden er ook intensief session key verzonden
kun je loggen

ik zie dat dus niet als topsnelheid van de auto, maar als een caravan of meerdere eraan hangen ooit komt het moment dat die niet meer trekt.
wink

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Die session keys lijken me zeer bruikbaar om te gebruiken in een afspeelprogramma om de reclames over te slaan,

maar nu ga ik off-topic.

Vooruit dan, Zwart beeld :

Ew==.jpg

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen