Ga naar inhoud

[Vu+ Solo] Vraagje VUsolo usb

Aanbevolen berichten

Gast RockScar
Geplaatst:

Even voorstellen .

Ben RockScar 30 jaar en heb op aanraden van mijn schoonbroer een Vu+solo aangeschaft .

Vind het in ieder geval al een mooi toestel de sateliet en zo en cardscharing moeten nog geintaleerd worden , maar natuurlijk is nu mijn schoonbroer op vakantie LOL .

Ik heb hem al eens aangesloten en ik krijg een meisjes gezicht met zwarte handschoenen voor het gezicht te zien .

Nu heb ik al eens geprobeerd om via usbstick een film in avi fomaat af te spelen maar het rare is ik krijg de ondertitel te zien en hoor het geluid perfeckt maar geen beeld en de eerste keer was dit wel het geval .

Wie kan mij hier bij helpen , jullie gaan waarschijnlijk nog veel van me horen ben echt een LEEK in de sateliet wereld

Alvast bedankt

Geplaatst:

Over card-sharing mag hier NIET gesproken worden, want illegaal, of het moet "thuis"-sharing zijn.

Misschien je USB-stick eens formatteren in het FAT32 formaat?.

Ik heb een Duo, met ingebouwde 1TB HDD,verder achterop een USB-stick met videoclips en een stick met muziek (mp3) en ik heb nog geen problemen ondervonden. Soms sluit ik dan vooraan nog een stick met foto´s aan en met de te downloaden pictureplayer, ook géén problemen.

Gast RockScar
Geplaatst:

Bedankt voor je snelle antwoord het rare is dat het eerst ging en en met prullen niet meer .

Ik zal nog eens verder prullen met de afstandbediening .

Wie weet kom ik er uit

Verdere antwoordden zijn welkom

Geplaatst:

ja lullig dat je schoonbroer op vakantie is, nu net, die had je natuurlijk alles kunnen tonen hoe dat gaat en hoe de basis instellingen moeten zijn.

kan zijn dat je avi bestand op usb stick een dusdanig audio/video formaat heeft dat niet weergegeven KAN worden omdat je de A/V settings verkeerd hebt.

je hebt wellicht een origineel image op de solo of is dat meiske met groene ogen en lederen handschoenen (tijdens opstarten) het VTI image door de leverancier voor geinstalleerd?

er zijn meerdere berichten geplaatst door nieuwe gebruikers zoals jij met handige tips voor de basis

-image (welk? + welke versie en anders alternatief erop flashen)

-basis instellingen nalopen

-basis netwerk settings

-basis audio / video instellingen nalopen

-juiste settingslijst (of downloaden of erin zetten met dreamboxedit)

-plugins eventueel downloaden voor specifieke toepassingen

-avi en of overige mediabestanden dienen natuurlijk wel geschikt te zijn om af te spelen (mediaplayer standaard of EMC als plugin welke meerder codecs en mediabestanden aankan)

wat heb je zelf ondernomen van dat alles?

ciao

Second Life

Mungo Parker

Gast RockScar
Geplaatst:

Ik ga dit straks een nakijken blush .

het gaat zeker om het meisje met blauwe of groene ogen sick.

ik heb al meerdere keren films met avi mkv en nog andere bestandstypen geprobeerd ook door ze niet samen in een map te steken en ze om te zetten naar een ander formaat maar niks helpt nu ik krijg wel altijd geluid en de ondertitel te zien .

De kabels zijn nagekeken en heb zelfs een nieuwe gekocht van goede kwaliteit ( hier ligt het dus ook niet aan )

Ik denk dat ik maar ga wachten tot mijn schoonbroer terug is want ik denk dat ik anders 2 SOLOs heb .

Wat zijn de ervaringen met een solo is hij eigenlijk hetzelfde als de duo of wat zijn de grote verschilen .

• 2 weken later...
Gast RockScar
Geplaatst:

Met de usb is het momenteel gelukt vandaag beeld en nu nog alles plaseren .

Nu is mijn volgende vraag mijn schoonbroer heeft de vu-duo en hij kan ondertitels afhalen .

Hoe is dit mogelijk met mijn software ( meisje met de blauw groene ogen ) liefst stapje voor stapje ben nog een ROOKIE .

Alvast de vriendelijkste groeten .

Voor verdere vragen stel ze maar

Geplaatst:

Weet je zeker dat dit een meiske is? Die met groene ogen op de VTI image?

Ik heb daar zo mijn twijfels over. Mooi plaatje trouwens(als het tenminste een meisje is :D ).

Het lijkt wel of hij/zij ergens bang voor is.

Kijk ook eens op een PC naar het bestand, naar de eigenschappen, bijvoorbeeld met VLC player.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Gast RockScar
Geplaatst:

Dat is zij/hij .

Maar ik denk toch dat ze een zij is .

Want mascara en mijn wenkbrauwen heb ik nog niet geepileerd LOL .

Maar nu heb ik nog altijd geen Subtitels .

En kan deze software nergens op de vu downloaden ,

wel bvb : heb ik al een satfinder en vlc player kunnen downloaden

Maar het gaat mij er om als ik bijvoorbeeld een film op SKY cinema kijk dat ik de audio kan omzetten naar engels maar er geen NL subtitels kan bijplakken , en dat kan wel met mijn schoonbroer wel met een bepaalde software .

IK maak jullie mss gek met mijn vragen maar jullie zijn de Experts Toch.

Het leven is hard draag een helm!!!!

Geplaatst:

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat je geen ondertitels ziet bij het afspelen van een Avi?

Die moet je altijd aan zetten, nadat je de film gestart hebt.

Via VTI kan dat via menu-ondertitels.

Er moet dan wel een gelijknamige ondertitel file aanwezig zijn in dezelfde map, meestal een .srt bestand.

Ik heb de beste resultaten met de plugin Enhanced Movie Center.

Dan blijven de ondertitels werken, ook na vooruitspoelen.

Groeten, Jos

Gast RockScar
Geplaatst:

Maar het gaat mij er om als ik bijvoorbeeld een film op SKY cinema of filmnet kijk dat ik de audio kan omzetten naar engels maar er geen NL subtitels kan bijplakken , en dat kan wel met mijn schoonbroer wel met een bepaalde software .

De srt files van op de usb werken al perfeckt.

Het gaat er dus om dat Fims wat momenteel aan het uitzenden zijn om daar Subs bij te plakken . wat mogelijk is bij mijn schoonbroer .

Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijker ben LOL ik spreek namelijk ook soms een beetje JARJANEES lol .

MVG Rockscar

Geplaatst:

Ik kan je daar niet bij helpen, ik zou echt niet weten hoe je een livestream kunt voorzien van vreemde subtitles.

Groeten, Jos

Geplaatst:

Dit zou dan via één of andere plugin gaan.. heb dat vroeger wel eens gebruikt via drtic volgens mij, maar de subs liepen niet altijd goed / weken soms af, verder niet meer naar gekeken.

Google vind voor mij iets als 'Subtitle Player 3.05'

1288844383.jpg

Lijkt dit op wat je bedoelt?

Gast RockScar
Geplaatst:

Dat is het wat ik zoek !!!!!

Bedankt Asure .

Nu nog het downloaden naar mijn vu solo , hoe gaat dit in zijn werk .

Als ik in mijn download manager ga kijken in de VU+solo vind ik deze niet terug in de lijst Aplicaties .

En welke apps zijn mss nog handig om te downloaden als we dan toch bezig zijn .

Een uitgebreide uitleg zou welkom zijn .

Natuurlijk met de vriendelijkste Groeten Rockscar .

Geplaatst:

1. Als je via google zoekt, en je pakt de eerste link op die lijst, www,krk... met downloadlink er in.

2. Download de mipsel versie, dan krijg je een bestand: "enigma2-plugin-extensions-subtitleplayer_3.05_mipsel.ipk".

3. Zet dit bestand op USB stick, en stop die stick daarna voor in de vu+.

4. Mijn Duo met VTI image erop die meld dan netjes dat hij de ipk vind, en met druk op groene knop installeer ik hem.

5. Rara.. volgens mij moet hij daarna in het plugin menu komen te staan, maar dit gebeurt niet.

Herstart van de box is dan denk ik nodig, maar mijn vrouw zit tv te kijken dus dat lukt nu niet smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen