Gast RWsat Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Welk TV toestel is super makkelijk te bedienen. Het komt helaas steeds vaker voor dat we te maken krijgen met mensen die de vreselijke ziekte alzheimer hebben. Een bijkomend probleem is de TV. Ik ben nu iemand aan het helpen die zo veel knoppen op de tv afstandsbediening heeft zitten en er gewoon niet meer aan uit komt. Ze probeert met de afstandsbediening van de TV de satelliet ontvanger te bedienen en andersom. Zijn er TV toestellen die super makkelijk zijn met alleen een aan/uit knop zender omhoog/omlaag geluid harder/zachter. Een extra afstandsbediening mag ook. Verder moet deze tv beschikken over digitenne of satelliet in 1 omdat kabel hier niet mogelijk is.
Rocketscientist Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Alle platte TV's hebben tegenwoordig de mogelijkheid om digitenne te ontvangen door het plaatsen van een conax? module. ZO heb je in ieder geval te maken met maar 1 afstandbediening. Informeer eens bij de plaatselijke KPNwinkel. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
jeevanhoof Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Hoi, philips heeft een tijdje afstandsbedieningen gehad met maar 4 knoppen op.( en soms ook een sensor die reageerde op een fluitsignaal, voor het geval je de AB kwijt was) Ik weet niet of deze nog werken met de laatste soorten tv's. Maar volgens mij zijn dergelijke afstandsbedieningen nog wel te vinden. Google anders eens op PRO2 PROzap, voor een paar euro's heb je een simpele AB. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
sattv4iedereen Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 tja,alles komt ingewikkeld,leg maar eens uit aan bejaarde mensen,waarom niet alle zenders die ingelezen zijn,kan worden bekeken.als je dan zegt,"je betaalt er niet voor",klinken ze verbaasd,ik heb toch mijn ontvanger betaald,maar zo wat. ik heb het zo opgelost bij mijn ouders,dat ze er ook maar één nodig hebben,die van de sat ontvanger,en daar ook de volume krijgen.gemakkelijk afstandsbediening. ik herinner mij ook die kleine afstandsbediening met P+ P- ,V+ V-.maar dan mis je de knoop om je scart/hdmi te selecteren tenzij je moeder enkel maar scart gebruikt,dan gebeurt dit automatisch. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
sattv4iedereen Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 grapje, je kan er ook een zwart wit tv plaatsen,daar hangen bij mij ook maar 6 toetsen en een volume knop aan. maar of je daar sateliet mee kan ontvangen.... is iets anders. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gerard 76 Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 De Philips 40PFL5625 is volgens mij ook erg gebruiksvriendelijk. 40"beeld en kost momenteel (dit weekend)een kleine 500 euro.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen