Gast Eric40 Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Na een onweersbui blijft het beeld zwart. De OSD informatie is wel zichtbaar. De tuner kan de kanalen nog vinden. Na afstemming op bijv. RTL 4 is het bekijken van TXT geen probleem. Geluid is alleen beschikbaar op de rechter luidspreker. Waarbij het OSD aangeeft dat er een stereo uitzending wordt ontvangen. Het aanbieden van een video signaal op de AV geeft geen beeld. Als de TV in standby wordt gezet gaat de standby LED aan de voorzijde niet aan. Bij de self check komt de volgende melding terug: option 1 "45" en option 2 "00". Kan helaas niet vinden of dit correct is. Door met de screen spanning te spelen komen er terugslag lijnen op het scherm en heel vaag komt het beeld ook door. Het lijkt erop dat er een beveiliging wordt aangesproken. Wie heeft een idee waar ik het moet zoeken? Eric
columbo Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 dat de beveiliging in werking treed als je de G2 spanning omhoog draaid is normaal.waarschijnlijk is er in het video signaal verwerkings gedeelte wat defekt geraakt,dit kun je alleen meten met een scoop en met behulp van een sevice manual.Echter voor een leek is dit een onmogelijke opgave
Gast Eric40 Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Helemaal leek ben ik denk ik niet, misschien de manier van opschrijven geeft deze indruk. Ik wou een oude hobby weer oppakken, repareren van TV's stampt bij mij uit de tijd van de PH K9,K12 chassis is al een tijdje geleden. Voordat ik de hele print na ga meten met mijn scoop hoop ik op een aanwijzing waarbij ik gericht ook mijn scoop kan inzetten. Of een plan van aanpak is ook welkom. @Steve: dankzij jouw database had ik al het een en ander van het z8 chassis manual gevonden. Maar over het service manual van de TX21ck1c heen gekeken. Eric
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen