Ga naar inhoud


Open brief aan dhr. R. Tensen


Gast Alaska

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Johan45
Citeren kan je niet satcat.

Dat berichtje had ik inderdaad nogal klungelig in elkaar gezet en was eigenlijk als een Re: naar Michel bedoeld.

Het ging mij dan eigenlijk om de typen decoders die "spontaan ineens" niet meer ondersteund zouden worden.

De typen die jij noemt zijn nog wel ondersteund en worden ook op de site vermeld.
Ga nog maar een naar dat zelfde lijstje en klik op "oude ontvangers".
Dan zie je.

Anam, Softwareversie: 12
Asscom, Softwareversie: **
Echostar DSB-2000, Softwareversie: 9
Echostar DSB-2000, Softwareversie: 7
Galaxis IRD2000, Softwareversie: **
Philips DST5816/03G, Softwareversie: 5
Philips DST5816/03G, Softwareversie: 3
Philips DST5816/03G, Softwareversie: 3
Philips DST5816/23A, Softwareversie: 16
Philips DSX6073/03, Softwareversie: 23
Philips DSX6073/03A, Softwareversie: 19
Philips DSX-7071/7003, Softwareversie: **
Philips DSX-7071/7023, Softwareversie: **
Philips DSX7072/03A, Softwareversie: 23
Pioneer DBRS100-NL, Softwareversie: 24
Pioneer DBRS100-NL, Softwareversie: 18
Pioneer DBRS400-NL, Softwareversie: 57
Strong SRT8000 DA1NED, Softwareversie: 15
Strong SRT8000DA2NED, Softwareversie: 20
Thomson DSR435 TI, Softwareversie: 58




Deze lijst is nog steeds niet compleet.
Maar als CanalDigitaal deze lijst had gekend was er niet aan TS verteld dat zijn 7072 decoder niet goed meer werkt. wink

Toch gaan we nu terug naar het onderwerp.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Alaska
Geachte Mijnheer Tensen

... en nu maar hopen dat meneer Tensen meeleest hier op het forum...

Ben het evenwel wel eens met het feit dat een gecertificeerde ontvanger het voor langere tijd moet doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, Tha Great Mac laugh

 

Bij deze wil ik ook nog laten weten dat ik vanochtend gebeld ben door een medewerker van CanalDigitaal n.a.v. mijn topic op het forum.

Deze meneer had al informatie ingewonnen bij de klantenservice en hij gaf aan niet echt blij te zijn met de manier waarop de klantenservice heeft gehandeld en zou dit intern verder oppakken.

Verder heb ik op al mijn vragen antwoord gehad en gaat CD trachten middels onderzoek van mijn oude smartcard te achterhalen wat er nu aan de hand is geweest.

Meneer heeft toegezegd mij op de hoogte te houden van de resultaten van dit onderzoek.

Ook heeft meneer aangegeven dat, hoewel niet gecertificeerd, de Rebox 9000 gewoon met de CD-codering behoort te werken.

 

De praktische problemen zijn door CD nu in één keer opgelost, hulde voor CD. Echter het statement over de monopoliepositie van CD wat ik heb willen maken blijft staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Alaska
Echter het statement over de monopoliepositie van CD wat ik heb willen maken blijft staan.

In een land als het onze is een vorm van concurrentie op het gebied van satellietontvangst niet denkbaar, daarvoor is de markt mijns inziens te klein.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Alaska
Ben ik met je eens, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daar maar bij neer moet leggen, toch?

Ja en nee, als je dat niet wenst, dan moet je niet met ze in zee gaan. Dat is je vrije keuze in deze natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Mac, dat is het punt nou net. Er zij gebieden waar Cd de enige optie is en waar zelfs Digitenne nog niet aanwezig is.

Het is niet altijd vrije keus, hoewel ik denk dat Tv via internet een serieuze bedreiging voor CD gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik bedoelde natuurlijk 'het grote publiek', maar ik ben met je eens dat IPTV een serieus alternatief kan zijn voor mensen in de buitengebieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan rest ons als cliënt van de enige satelliet provider alleen een scherp protest als er misbruik gemaakt wordt van de monopolie positie.


Begin dan maar eerst met de NMA te overtuigen van het feit dat CDS überhaupt een monopolist is, want dit is hun standpunt daarover (afkomstig vanop Consuwijzer)

" NMa: CanalDigitaal heeft geen economische machtspositie

De markt waarop CanalDigitaal actief is, is de markt voor het doorgeven van radio en televisiesignalen. Op deze markt zijn ook andere spelers actief zoals Digitenne en de kabelexploitant in uw verzorgingsgebied (bv. UPC of Ziggo). CanalDigitaal heeft op deze markt een beperkt marktaandeel. CanalDigitaal moet rekening houden met concurrenten, afnemers of leveranciers. Als afnemer/consument heb je de keus uit verschillende aanbieders. Indien je ontevreden bent over bijvoorbeeld CanalDigitaal dan kun je dus overwegen om over te stappen naar een andere aanbieder van televisie. CanalDigitaal heeft daarom geen economische machtspositie. Er is dus geen sprake van misbruik van een economisch machtspositie door CanalDigitaal."
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
In deze deel ik de mening van de NMA dus.


Tja, ik niet. De afdeling Marketing van CD heeft zijn werk goed gedaan.
Er zijn gewoon gebieden waar die keuze niet mogelijk is.

Waar ook wel heel gemakkelijk aan voorbij wordt gegaan is dat de ontvangst van CD een behoorlijke investering vergt t.o.v. de andere systemen en dat mensen dit systeem dan maar trouw blijven.

Overigens denk ik niet dat bedrijven als Ziggo en UPC veel onderdoen voor CD in de benadering van hun klanten.
Tenslotte moet ook daar het jaarlijks dividend aan de aandeelhouders worden uitgekeerd.... :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Economisch gezien heeft CanalDigitaal geen macht positie.

Dat is vastgesteld door de NMA, oud nieuws dus en een herhaling van bekende feiten.

 

Toch heb je een probleem als je wil switchen naar een andere satelliet provider.

Keuze vrijheid voor een andere satelliet provider is er niet en daar wordt door CanalDigitaal.

Als client van CanalDigitaal heb je geen keus om voor een andere satelliet provider te kiezen en blijft er niet veel anders over dan te protesteren als er een wan prestatie door CanalDigitaal geleverd word.

 

 

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al gehoord van het begrip "relevante markt".

 

Voor de beoordeling van het begrip monopoliepositie wordt in Nederland niet gekeken naar de satelliettelevisiemarkt, maar naar de televisiemarkt in het geheel en daarover meent de NMA te mogen stellen dat er voldoende alternatieven zijn.

 

Zoals het ten andere iedereen in Nederland vrij staat om de concurrentie aan te gaan met CDS. Er is geen enkel wettelijk beletsel of beperkende maatregel. Je gaat toch CDS niet verwijten dat iemand anders die markt niet betreedt.

 

Waarom start jij trouwens niet met een eigen aanbod. Hier te lezen, zal de klantendienst ervan alvast perfect zijn.

 

Vermits CDS naar jullie mening toch zo slecht is, zal het cliënteel toch massaal overstappen. Winst verzekerd.

 

Greets

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...